• Mary

BF maj 2011

Kottemor skrev 2010-11-15 18:42:51 följande:

Imorgon är det dax för MKP, håll tummarna för mig!
    Livrädd inför undersökningen, men det bara måste göras, klockan 09.15 är det dax!

Du får berätta sen hur det var. Hur det kändes osv?
    Det kommer går jättebra :)
  • Mary

Jag har också börjat känna lite "fladder" eller "bubbel" eller vad man nu ska säga... Det är svårt att avgöra om det är bebis man känner, men man får hoppas :)

• Mary

Min lill*s hjärt slog 148 slag i minuten :) Så härligt att höra!

• Mary
    Kottemor skrev 2010-11-23 17:15:29 följande:
    Idag fick vi äntligen veta...

Moderkaksprovet var bra och vår bebis har inte kromosomavvikelse 21,18 eller 13...

det har varit så fruktansvärt att gå och vänta och jag har varit totalt knäckt!
    Men nu ska även jag njuta och låta mig få känna mig gravid!!

Så nu hänger jag på  er  här igen 
    Skönt att höra :)
  • Mary

Jag ska på RUL imorgon kl 8! Äntligen! Som jag har längtat... Dagarna har gått så sakta nu på slutet...

• Mary
    FruganH skrev 2010-12-07 20:37:47 följande:

Var på RUL imorse och allt såg prima ut! Glad
    Var så underbart att se den lille!!! Herregud, kan ändå inte riktigt fatta att det verkligen finns en liten bebis i min mage (även om den växer).

Blev framflyttad från den 3 maj till den 6 maj, så det blev inte så stor skillnad. Får väl se när den lille behagar titta ut sen!

Vilken fin bild ni fick!
  • Mary

Var på ultraljud nu i onsdags! Helt underbart att få se det lilla livet Glad Vi kunde se en liten pojke som låg och gosade och sög på tummen... Så mysigt! Allt verkade normalt och nu är mitt beräknade BF 7 maj, så jag blev bakflyttad en dag.

Har lagt in bilderna i mitt galleri om ni vill kika Glad...

• Mary
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-12-10 21:45:51 följande:

Mary

grattis till pojken! vilka fina UL bilder!

Tack! Känns fantastiskt att han verkar må så bra. Jättemysigt att tänka på att han ligger där inne och myser och suger på tummen :)
  • Mary
    Hiavatha skrev 2010-12-11 14:20:34 följande:
    Var just och kikade på dina UL bilder, så fantastiskt att man faktiskt kan se vad de har för sig därinne, jättefin och tydlig bild! Tänk vilket fint minne det måste vara för barnet när det är lite större. Jag är född ´81, och även om UL var uppfunnet då, så är jag ganska säker på att mamma inte har något, synd, för det hade ju vart coolt att se 
    Det hade jag inte tänkt på, men det har du ju såklart rätt i...
    Jag har heller ingen ultraljudsbild på mig. Är 83:a och mamma har berättat att då fick man bara göra ultraljus om man var i någon riskgrupp, och det var inte hon. Har du varit på ultraljud än?
  • Mary
    Jean skrev 2010-12-12 03:39:47 följande:
    Mary
    Var tvungen att kolla dina UL's bilder efter alla komentarer. Och OMG va sott!!!! De var de sotaste jag sett alltsa. Om jag var du skulle den ramas in!

Vi fick en en bild pa arm med hand som gjorde tummen upp pa varat, de gillade vi!!! =)
    Just nu sitter den på kylskåpet, men man kanske skulle ta och skriva ut den på fint papper i stort format och rama in. Bra idé!

Har du den bilden här på familjeliv?
Svar på tråden BF maj 2011