FruganH skrev 2011-02-16 19:24:04 följande:
Vart hos BM idag då. Har haft lite problem med ögonen några gånger nu, flimrande fläckar och idag försvann i princip synen på halva vänsterögat när jag satt på jobbet. Riktigt obehagligt. BM sa att det kan bero på trötthet eller stress, men om det kom tillbaka och jag samtidigt fick ont i huvudet/högt upp i magen eller så så skulle jag kontakta sjukhus direkt. Hon kollade äggvita och det fanns inget. Sockret var bra även det.
Blodtrycket var iallafall lite högt vilket verkade oroa BM lite. Jag hade ju ändå suttit och vilat i väntrummet i ca 20 minuter.. Så jag skall tillbaka på kontroll igen nästa tisdag. Hon tyckte jag skulle försöka varva ner på jobbet och ta det lugnt hemma. Hemma är det inga problem, men jobbet är ju svårare förklarade jag. Hon vet ju vad jag jobbar med, så hon sa att hon förstod det. Får väl se hur trycket ser ut på tisdag, kanske kan höra om man kan bli lite sjukskriven annars. Men det kanske inte BM kan göra? Någon som vet?
Annars slog bebisens hjärta finfint, starkt och bra. Hon glömde däremot säga hur många slag och jag tänkte faktiskt inte på att fråga. SF-måttet var 28 och hon sa att magen växer på som den ska. (Är i v28+4 idag, enligt FL).
Så ja, vi får väl helt enkelt se på tisdag hur det verkar. Men får väl hoppas på att blodtrycket är bättre då iallafall.
Jag fick också någon konstig synvilla idag... Som blixtar precis där jag kollade... Men det försvann efter ca en halvtimme som tur var! BM nästa vecka för mig, så jag ska berätta om det för henne.