BF maj 2011
Hej hopp,
Jag kommer fortfarande i mina mammabyxor men det börjar ju strama lite såklart. Jobbar i 5 veckor till och hoppas att kostymbyxorna funkar så länge  
  När jag har möten har jag dem med top och kavaj (ej gravidkavaj, kör uppknäppt). När jag inte behöver vara mötesklädd på jobbet så kör jag HM:s gravidtaights (som är både sköna och billiga) tillsammans med gravidtröjor/skjortor/klänningar. Har köpt upp en garderob som funkar och kan matchas tillsammans. Men för cirka en månad sedan bestämde jag mig för att inte köpa en pinal till  
  Topar och sånt köper jag vanliga, funkar fint så länge de inte är alltför korta i modellen och funkar ju efteråt också. Nu är det ju ganska bra mode också tycker jag, mycket klänningar som är skurna under bysten och då funkar det ju både nu och i sommar när man har lite "sladdermage"  

Har haft tur denna graviditeten, har inte gått upp så mycket hitills (bara 4 kilo) och allt har satt sig på magen så det är ju tacksamt trots allt. 
Var hos BM idag, så här såg det ut för mig:
Vecka: 30+3
Blodtryck: 140/70
Magmått: 29
Järnvärde: 118
Hjärtljud Bebis: 135-140
Vikt: +4,1 
Nästa gång jag ska dit är om 2 veckor och då börjar de mäta CTG-kurva också, sedan ska jag gå 1 ggr/vecka hos BM sista veckorna. 
Hon tog också odlng på mig eftersom jag tycker jag har så mycket flytnngar. Vet att jag hade det med sonen också men minns nte hur de såg ut. Funderar mycket på det så BM tyckte det var lika bra att ta en odlng så jag slipper fundera  
  Urinprovet visade i vart fall inga konstigheter så det är säkert bara vanliga gravidflytningar  

Frågade också om vad vi har ventilerat i detta forumet angående "tryck" neråt och om det har något med att göra att det inte är första barnet, och mycket riktgt. Vi är ju lite "uttöjda" och kroppen är mer med på noterna varför bäckenet kanske luckras upp något tidgare. Har man då en bebis som ligger med huvudet neråt och trycker på så kan det kännas ganska rejält enlgt BM. Hon sa dock angående de sammandragningar jag har börjat få att så länge de "bara" är obehagliga och inte gör ont samt inte är regelbundna så är det ingen fara. HOn sa att om jag är ute och promenerar och jag får sammandragnngar så ska de försvinna om jag sätter mig ner och vilar.
Det gör det hos mig, och de gör inte ont - är bara obehagliga - så jag är nöjd med det svaret och inser att det hör till graviditeten  

Idag är det 56 dagar till jag får träffa min bebis - eller exakt 8 veckor