• isolande

BF maj 2011

Vi har en sjukt opraktiskt sekelskifteslght med separat duschrum och toa som bägge är minimala. Skötbord är bara att glömma att få upp på ngn vägg där eftersom allt är helkaklat oxåObestämd.

Vi tänkte att vi skulle ha en skötbädd på skrivbordet i sovrummet men då finns det inget vatten där... min syrra sa dessutom att blöjbyten kan vara rätt "stänkiga" och att vi borde sätta upp ngt skydd för väggarna isf, ha, ha! Vad tror ni? tips?

• isolande
    Minglanu skrev 2011-02-22 11:22:04 följande:
    Vi har alltid bara lagt ut en handduk på golvet i badrummet och bytt där. Vi har alla blöjor och våtservetter i badrumsskåpet bredvid och så behöver man inte fundera på att bebisen kan ramla. Jag har en dotter på 16 månader och hon rullar snabbt som attan och stark är hon med. Funkar bäst att byta på golvet då. Gör nog samma med nya bebisen. Och min erfarenhet säger att man vill vara nära vatten för de blöjbyten när bajset kladdat hela vägen upp till nacken, och man bör också komma ihåg att ööööhhh..."doften" hänger kvar ett bra tag i det rum man byter i, så jag skulle undvika köket
    inte så kul med bajsdoft i sovrummet heller kanske... hm, man kanske ska tänka på golvbytesvarianten istället. Skulle kunna funka i duschrummet...
  • isolande

Urk, jag sover oxå jättedåligt nu, vaknar vid 00.00, 03 och 5, sen ligger jag och vrider mig tills det är dags att gå till jobbet. Sov på hotell i helgen och sov från 22.00 till 07.30 bägge nätterna, som en sten. Jag fattar inte varför det är så kämpigt hemma där man borde sova bättre......

Jag har inte köpt så mycket, däremot fått en del från snälla vänner och släktingar. Kläder i ministorlek och en babysitter fick vi i helgen. Babyskydd, vagn och bärsele köpte jag begagnat för länge sen.

Men det känns som att man vill bli "klar" nu eftersom det faktiskt kan vara så att det sätter igång för tidigt. Ska köpa lite amningsgrejjer idag och spjälsäng till helgen.

• isolande

Är det någon mer än jag som får som blåmärkeskänsla på magen emellanåt? Det kan vara vissa punkter som ömmar jättemycket i ett par timmar när man tar på dem. Sen hux flux är de borta.

Just nu är mina punkter lokaliserade till strax ovanför naveln. Sjukt obehagligt och irriterande....

• isolande
    Charlott29 skrev 2011-03-11 15:46:39 följande:
    Jag! Jag hade det för några dagar sedan, helt galet. Jag sa til maken att jag nog hade fått ett blåmärke på magen, snett ovanför naveln... kändes precis så, men inget blåmärke syntes. i och för sig är det på just det stället som bebis sparkar mest, så jag kanske har blivit lite öm på insidan... om det nu går...
    Angi07 skrev 2011-03-11 09:17:50 följande:

Har haft många Sd idag och mycket ont i underlivet, var hos Bm igår och hon sa att det var bebisen som trycker neråt och detta kan påverka tappen om det fortsätter, så jag måste ringa om det blir värre. Har tagit en bricanyl nu, vi får ser om det lugnar sig lite. Är bara i v.32 så det känns jobbigt att må så här.

Hua nu blir jag lite nervös... sådär har jag haft i flera veckor. Har nästan känts som något ska komma ut och det har ilat och gjort ont i underlivet. Att bebis ligger med huvudet sedan några veckor vet jag för det såg vi på TUL men att det kunde påverka tappen?! Det hade jag ingen aning om. Ska nog ta upp det där med min BM på onsdag när jag ska dit... 
    Skönt att höra att man inte är ensam, började nästan bli orolig. Antar att det är som du säger, man blir öm på insidan. Vet inte om min bebis sparkar så mycket just på den ömma punkten, men hon kanske ligger och spjärnar istället så att det gör ont. Jäkligt störigt faktiskt...
  • isolande

Hejsan!

Jag har börjat fixa BB-väska och köpt upp mig på amningsBH, amningsilägg, kläder till bebisen, filt och lite annat smått och gott. Idag ska jag till BM och mäta magen. v.30 +4 är jag i nu.

Undrar om man får göra fler UL? ngn som vet?

• isolande
    TeosMamma skrev 2011-03-14 11:35:58 följande:
    Trevlig ny vecka Skrattande

Jag funderar lite på olika saker nu när det börjr närma sig och passar på att fråga här... 
    Blöder man lika mycket fast man gjort snitt? Jag kommer troligast att få snitt så lite intresserad över vad skillnaden är om det blir någon.

Inte kunna bada pga ninfektionsrisken låter rimligt men ack så trist, älskar bada ute på sommaren, nåja, kanske det bara är typ första två månaderna? 

Tvättar ni alla bebisens nya saker, kläder, lakan etc.? Tänkte att det nog är stärkelse och annat i så det vore väl smartast?  

Är näsfrida det bästa för bebisens näsa eller går det lika bra  med liknande produkt? 

Hur mycket rör sig era bebisar i magen nu? Min har någon mer rörlig dag ,men sedan är det sååå lite, går och funderar på om det blir en väldigt lugn kille eller vad?  Läste att det ska bli mindre rörelse nu kring v.32 men tycker han varit så här hela tiden. 

Någon som anmält sig till gratisboxen baby to be som de gör reklam för här? Känns inget kul att lägga ut sitt personnummer på nätet...

Tips på bra babyövervakare till rimligt pris?

Ursäkta de många frågorna men vet att jag brukar få så bra svar här ;0)

Ha en underbar dag! Snart är det dags! Skrattande

Jag är en badkruka så mig gör det inget att man inte kan bada. Däremot är det ju inte så kul att gå i binda i bikinibrallorna om man vill sola, he, he...

Tvättar inte typ ofärgade frottetrasor och lakan, resten är begagnat och tvättat en massa redan Glad

Min bebis rör och sprattlar på sig fortfarande i v. 31, men det känns mer som att det är en boaorm än en liten fisk om man säger så.

Jag hämtade gratisboxen från Pampers i helgen på Babyland. Den innehöll 2 blöjor, en nappflaska, en reflex, våtservetter, babybadskum och en massa reklam. Blöjhinken hade inte kommit än, men den kan man hämta senare tydligen.
  • isolande
    Nojnen skrev 2011-03-14 14:47:34 följande:
    Min lilla kille rör sig så in i bomben och särskilt på vissa tider. Man kan nästan ställa klockan efter honom!!

Behöver man något för att kunna hämta ut paketet från Pampers på Babyland?
    man behöver registrera sig på nätet och skriva ut en lapp. Gå in på babyland.se så hittar du info Glad
  • isolande

Var hos BM igår, v. 30 +5.

Hade lågt blodtryck 55/90, så jag måste tydligen dricka mer vatten.
    SF måttet var på 31, BM sa att jag har en lång bebis (hur man nu kan veta det...)
    Huvudet ligger neråt redan
    Vikten vet jag inte eftersom jag sagt ifrån att få reda på den, men hon sa att det är nollökning på mig så jag antar att jag ligger inom rimliga gränserTungan ute
    Hjärtslag 145
    blod och up ok

Känns så skönt att allt är bra med mig och bebisen.

Svar på tråden BF maj 2011