• Tiiinaa

BF maj 2011

Naimstrut skrev 2010-11-26 10:15:14 följande:
    Jag hoppar in lite igen. Sa för typ en månad sen att jag skulle hänga med i er tråd då jag inte kände mig hemma i apriltråden då jag ska föda 27/4 o alla kommit så långt... Blev inte så mycket för jag blev så hysteriskt stressad av alla som låg så långt före så jag va tvungen att ta en FL paus helt o hållet.

Jag har också fått leverfläckar. Har fått en på bröstvårtan o va lite nervös för detta men om fler fått större leverfläckar så är det kanske inte så farligt.

Jag är i veckan 19 nu. Känns som att det gått fort sista tiden. Fick lunginflammation o har varit hemma sjuk två veckor o denna tid har liksom försvunnit från mig. Så sist jag träffade folk som frågade så var jag vecka 17 o nu får jag säga 19 istället, det känns häftigt!
    Det är samma för mig. Jag hänger bara här. Går in i vecka 19 idag. Har BF enligt barnmorskan den 28 april, men enligt mina egna beräkningar med sista mens och ägglossning så är det BF 1 maj. Konstigt hur det kan bli så olika?! Min tro är att vi kommer bli flyttade till BF i maj på RUL i alla fall så jag hänger bara här hos "majjarna" :) Blir också bara stressad av att alla är så långt före mig! Så häng här du med :)

Jag har inte fått några fler leverfläckar men däremot har min mage blivit hårigare, den så kallade "raggarsträngen" är tydligare både under och ovanför naveln. Någon annan med hårigare mage?? Det är inte så farligt på mig ännu dock men jag fasar för hur magen kommer se ut om behåringen fortsätter..haha.
  • Tiiinaa

Nu är vi hemma från vårt RUL!!

Snacka om adrenalinkick just nu!!

Och hörrni vet ni vad? Vi väntar en pojke :) :) :) Vi fick se en liten snopp i flera olika vinklar så det var inget snack om saken sa barnmorskan!

Allt såg annars ut som det skulle. Två armar och två ben, fin ryggrad och ett hjärta med fyra kamrar som slog som det skulle. Sen bad jag henne kolla lite extra om bebisen eventuellt hade läpp- och gomspalt (vi har ökad risk för det eftersom vi har det i vår familj), men hon fick fram en jättetydlig bild rakt på bebisens läppar och de var alldeles släta och fina så det är ingen större risk för missbildningar!! SÅ SKÖNT att veta

Jag ska lägga ut en bild så fort batteriet till kameran är laddat!

Förresten så fick vi nytt BF till den 29 april! Var nästan säker vi skulle hamna i maj men nu är det alltså 29 april som gäller. Men jag gillar er alla och denna tråd så mycket så jag hoppas det är OK om jag stannar här hos er majmammor i alla fall! Jag kommer säkert gå över tiden ;)

• Tiiinaa
    NinnaLilltroll skrev 2010-11-29 17:07:55 följande:
    GRATTIS!
    Vi har också varit på RUL idag. Visst var det häftigt!?
    Allt såg bra ut här också :)
    Det var en nyutbildad barnmorska som gjorde undersökningen så vi fick titta hur länge som helst +  att en annan barnmorska kom och kontrollmätte sen. :)

Inte visste jag att man kunde se om det fanns risk för gomspalt redan nu, det sa de inget om. Hade de sett något hade de väl sagt det. Men men det är härligt att veta att allt ser ut att vara som det ska. :)
    Vad kul! Grattis. Fick ni veta könet eller ville ni inte veta kanske? Det var en barnmorskestudent med vår barnmorska, och hon gjorde också exakt samma mätningar direkt efter den vanliga barnmorskan för att öva. Så vi fick också kolla extra länge. Känns lyxigt. Plus att vi fick bilderna gratis bara för att vi fick stå ut med "besväret" att dom gjorde undersökningen två gånger. Vaddå besväret? tänkte jag. Hehe.

Jag tror inte det är standard att dom kollar läpp- och gomspalt i vanliga fall. Det var bara för att jag uttryckte en oro för det som hon sa att hon kunde kolla lite extra på det.
  • Tiiinaa
    amisej skrev 2010-11-29 17:55:21 följande:
    Va kul Grattis!!
    Själv har ja RUL den 29/12 känns som en evighet tills dess..
    Fick ni betala extra för o ta reda på könet eller sa dom de bara?

Hos oss får man nog betala en bra summa för o reda på könet. Och ja som e en nyfiken jäkel på allt.
    Ska surfa runt lite på nätet och kolla hur ul-bilderna ser ut då de e en flicka el en pojk :D
    Ja jag vet hur det är att bara gå och vänta och vänta på sitt RUL. Men så vips kommer dagen snabbare än du trott :) Nej här i Örebro får man veta könet om man vill, ingen extra kostnad. Vad konstigt det låter att ni får betala extra för det...men det är väl så olika mellan landstingen antar jag. Tråkigt för er är det ju! Känns orättvist lixom då vi och många andra får veta bara man vill!! Hoppas du kan se det själv i så fall då :)
  • Tiiinaa

Jag kan röra på mig ok. Men efter ansträngning, typ rask promenad eller liknande, så får jag som mensvärk i magen en stund efter. Det gör inte ont men det är ju såklart lite obehagligt. Sen har jag varit EXTREMT dålig på att röra mig och motionera de senaste 10-15 veckorna beroende på mitt illamående och tröttheten så jag är väldigt otränad överlag just nu, men det är ju en annan sak. Tror att det har bidragit mycket till min viktnedgång också...har nog tappat typ alla mina muskler!

Hur mycket har ni andra gått upp/gått ned i vikt hittils? Jag har hittils bara gått ner 3.5 kilo..inget upp trots en rejäl kula på magen. Knasigt!

• Tiiinaa
    skalbagge skrev 2010-12-02 15:51:29 följande:
    Jipppiiiii, nu har vi varit på RUL och allt såg bra ut. Han hade växt perfekt så jag blev varken fram eller bakflyttadGlad

Känns som jag är världens lyckligaste människa, har aldrig någonsin varit med om en liknande känsla.  Det var precis som magkänslan sa en liten pojke......världens finasteHjärta

Såååååå lycklig!!!!!!!!!!!!!!!
    Grattis!! Visst är man väl världens lyckligast lottade känns det som. Vi väntar ju också en liten pojke. Som Jakeline sa, mycket pojkar verkar det som det blir :) Kunde ni se att det var en pojke tydligt?
  • Tiiinaa

Vecka 18+6 idag. Vecka 20 för oss imorn med andra ord :) Sedan dagen efter mitt RUL i måndags har jag börjat känna sparkar och rörelser varje dag. Det är en otroligt konstig och härlig känsla. Jag gick i princip från att inte ha känt något alls från den ena dagen till att känna ganska tydligt den andra dagen. Så ni som stressar upp er för att ni inte känner något än håll ut..det kommer. Jag lovar!

• Tiiinaa
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-12-06 10:42:33 följande:

jag har börjat få sammandragningar redan, magen blir hård och får lite ont i magen, så inget bra!

jag får väl ta det lugnare för det brukar hjälpa. jobbigt när jag inte kan bära lilla tobias längre.

christine
    hoppas  allt är bra med bebis. det kan nog vara sköra slemhinnor.

Jag har också börjat få sammandragningar. tror jag. Livmodern lixom knyter ihop sig och det känns som någon drar den neråt och så blir magen stenhård. Det gör dock inte alls ont på mig, det bara känns...men visst borde det vara sammandragningar jag känner? Vad jag har läst så kan det ju göra lite ont, eller kännas lite obehagligt utan att det är någon fara. För att få sammandragningen att sluta ska man sluta med det man gör och typ byta ställning eller liknande.
  • Tiiinaa
    mateosen skrev 2010-12-07 12:13:04 följande:
    Hej!
    Här är en till med bf i maj, andra barnet. Är i vecka 17 och ska på UL den 20 december.

Har en fråga till er;
    Jag har de senaste dagarna vid ett par tillfällen haft blod i flytningarna, som en blodstrimma och ibland lite mer brunt. Någon annan som råkat ut för detta?
    Hej! Grattis till bebisen!!

Jag hade blodfärgade flytningar precis i början av graviditeten, i vecka 4 typ. Sen försvann de helt tills vecka 12 då jag fick samma igen. Då blev jag mer orolig och fick göra ett VUL som visade att allt bara var bra med bebis i magen. BM sa då att ofta så beror sådana här blödningar på något innifrån slidan, inte från livmodern eller moderkakan. Det brukar vara tunna blodkärl som brister i underlivet och slidan sa hon. Hoppas det inte är någon fara!! Lycka till!
Svar på tråden BF maj 2011