werkestam skrev 2011-02-27 14:37:11 följande:
Har era bebisar hicka i magen? Min har det stup i kvarten. Och länge. Minst 40min åt gången :) Han har hickat sen vecka 23 ungefär men efter att vi varit på sjukhuset så hickar han minst tre gånger per dag. Rätt roligt när kollade ctg kurvan i Umeå, då hör man ju hjärtslagen, men man hörde även hickan :) BM log då gott åt det hela :)
Jag har lite samma undran, fast jag undrar därför att min INTE verkar ha hicka. I alla fall inte vad jag känner. Jag känner ju bebisen så tydligt i övrigt så jag tycker att jag borde känna det om han nu hickar. Vet nästan precis hur han ligger, vart rumpan är och så...men ingen hicka alls. Jag blir lite nojjig för det då jag läst att bebisen får hicka när
diafragman och lungorna utvecklas. Alltså borde ju hicka vara ett bra tecken. Men min hickar ju inte :( Usch vad man ska nojja över allt hela tiden.
Men nog är han en pigg liten kille där inne i min mage i alla fall. Nyss hade han den värsta "bongosessionen" jag känt därinne. Han dansade nog rumba eller nåt. Magen bara flög från ena sidan till den andra. Hehe. Då blir man så full i skratt!
Har ni andra skrivit något
förlossningsbrev? Jag har skrivit ett men är lite fundersam över om det kanske blev lite långt. Vad ska man få med och vad ska man lämna utanför? Jag är jättenöjd med det egentligen, men kanske har jag skrivit lite mycket? Eller vad tycker ni? Det är 1 ½ sida långt.