• natalieh

BF maj 2011

nu har jag fixat en ny blogg.. fellinlove.blogg.se

Jag vill oxå fixa barnrum, men vi har bestämt att vi ska vänta tills liten är i alla fall 6 månader.
    Så jag får väl bita ihop och vänta.. I alla fall tills liten är född.. haha..

Vår kärlek --> BF 2011-05-19
  • natalieh

sitter och kikar efter en babybjörn bärsele.. vill ha en svart/röd eller helt röd.. tycker de är fint!
    men än så länge så letar jag begangnat, har ju lite tid kvar innan den ska användas..
    Åsså letar vi babyskydd!! De är sjukt mycket grejer att kolla upp och handla nu tycker jag.. blir lite avis på er som har barn sedan innan, känns som det underlättar en del..
    Är det föresten någon som vet om man ska typ anmäla sig eller så för att få Liberos startväska på BB (i malmö/lund) eller man bara får den?  

Vår kärlek --> BF 2011-05-19
  • natalieh
    JaneEyre skrev 2011-01-29 09:45:20 följande:
    Hejsan alla gravida mammor (& pappor för den delen) :D

Oj, det var verkligen läääääänge sen jag var här å skrev. Gud, det har gått flera månader. Har varit grymt upptagen med jobbet, företaget och sen har jag och mannen varit och rest lite. Men nu är det hög tid för mig att bara koppla av och vänta tills bebisen kommer, bf har flyttats fram till 9:e Maj. Känns som en evighet dit.
    Har dock massor av funderingar...
    För det första så är min gravidmage i stortsett obefintlig, jag är idag v. 25+5 (v. 26). Jag var hos bm för snart 2 veckor sedan och jag låg perfekt till i kurvan men jag är trots detta orolig. Hur ser magen ut? Jo, den ser allmänt fet ut, typ bilring? Och den är jätte och jag menar jättemjuk!! Den känns som en vanlig tjockismage, den är inte den fina runda hårda och framförallt stora gravidmagen som jag allt för ofta ser på googels bildsökning och här på FL. VARFÖR?! Min man försöker lugna ner mig med att säga att, jag ligger bra till i kurvan, bebisen rör sig i magen, ingen graviditet är den andra lik och jag mår bra. Men nää... Det känns lite lustigt.Dessutom har jag inte handlat nått för bebisen...Jag har tyckt att det är för tidigt, kanske till och med lite dumt att göra det så tidigt? Jag vet att jag är den största pessimisten som har skapats. Men, nu äntligen är det dags för bebisshopping.

Några tips på vart man kan hitta bra och fina spjälsängar?
    Har kollat in vagnar och har tyvärr (för min makes plånbok) fastnat för en Bugaboo Cameleon vagn. Dom är ju grymt dyra men har hittat en splitterny direktt från fabriken för runt 7900 kr, den ska vi slå till med så snart som möjligt.
    Nu ska jag läsa vidare och "uppdatera" mig i tråden. Spännande, spännande :D

Kramar (förlåt för dagboksinlägget)
    Jag tycker inte heller att jag har någon mage!! och att alla andra på google och FL har större än mig ( 24+1)
    kul oxå att en dam frågade hur långt gången jag var och när jag svarade så utbrast hon : Oj, med en sån liten mage?
    MMM!!! Tack!! typ..
    Men andra tycker att jag fått mage..

Jag trort inte vi ska vara oroliga för de här med mage.. de kommer..
    Är de ditt första barn? 
    Vår kärlek --> BF 2011-05-20
  • natalieh

Yeey! nu är jag glad! vi hittade en babybjörn bärsele på blocket idag! Grön.. Skit häftig.. Så den följde med oss hem Skrattande
    Så nu är allt stort och dyrt klart för bebis! så nice!!  Skrattande

Tålamod noll, bebis sugen till tusen!!!

• natalieh

jag har drömmt sjukt mycket sen jag blev gravid.. nästan varje morgon kommer jag ihåg mina drömmar! dom är aldrig vettiga på något vis och handlar för det mesta om bebisen, eller om sex och otrohet!!
    Härom natten drömmde jag att mina värkar hade satt igång. Sen när jag vaknade hade jag ont i magen.. Och då fick jag dåligt samvete för jag trodde jag hade sovit igenom värkarna och därför hade jag skadat mitt barn osv. men efter jag vaknat till ordentligt förstod jag att det bara var en dröm och att jag antagligen haft ont i magen under natten och att det påverkade drömmen!
    Riktigt skumt har det varit när jag vaknat av att jag gråtit.

efter några oroliga stunder utan bebis rörelser, har bebis sparkat mer och mer för varje dag, så nu andas jag ut och njuter lite.. BM på tisdag, ska bli kul att mäta och väga! och lyssna såklart! :)

• natalieh

nu har jag varit hos BM 25+3 idag.. Allt var bra och mitt SF låg på 26 cm. och jag som tycker att jag har liten mage ligge över snitt?!?! hehe
    Sen blir det till att knapra järntillskott oxå!
    Och bebis hjärta låg på 140 =)

Så nu är jag nöjd, behövde lite BM tid kände jag.. fråga allt man grublar över å så..

Ha en bra tisdagskväll alla fina mammor

• natalieh

mitt järn låg på 114, så nu knaprar jag en tablett varje dag till ett glas C-vitamin brus.
    kan ju inte påstå att jag känner mig piggare, men så länge det är bra för bebis :)

Äntligen har sambon känt sparkarna!  Han fick även se när bebis typ tryckte med huvud/rumpa precis bredvid navlen. Magen blev helt sne och de såg ut som en tennisboll som stack ut :)
    Men det känns som att bebis får mindre plats nu ( 27+4 ) för det känns mer som att den trycker emot istället för att sparka.. hmm.. Eller så har den bara lugnat ner sig lite.. :) Får försöka inte oroa sig för mycket när den byter mönster..

Är det nån mer med livmodern i framvägg som kan uppleva att det syns mer på magen än vad det känns när bebis sparkar? För jag kan se hur det hoppar till men det känns bara ytterst lite ibland.. 

• natalieh

försökte fuska till mig en vecka där såg jag.. 26+4 ska det vara :)

• natalieh

då ska jag åka in till förlossning med en blödning nu.. :( fy fan vad det snurrar i huvudet av oro :( hoppas på en UVI eller nått sånt och inget värre :(

• natalieh

tack alla för era gulliga tankar! tack och lov verkade allt bra.. jag låg uppkopplad en timme för både bebis och mitt hjärta.. hade både sammandragningar och sparkar och allt möjligt som dom kunde se på kurvorna.. och det såg normalt ut. läkaren gjorde en snabbis koll i gynstolen också och då hade blödningen slutat.. så deras enda svar var att det var ett blodkärl som brustit! Thank god!

Så nu är vi hemma igen..
    Än en gång, tack för alla gulliga inlägg! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden BF maj 2011