• FruganH

BF maj 2011

sarasessi skrev 2010-09-07 19:15:56 följande:
    Jag är också grymt uppsvälld. Ser ut som att jag är långt gången. Vill inte att folk ska ifrågasätta än eftersom jag bara är i v. 5 men det hjälper knappt när jag drar in den.
    Ja, det är verkligen jättejobbigt! Håller med om att det knappt hjälper att dra in den, men jag försöker ändå!
    Vill ju verkligen inte att folk ska börja undra redan, men känns som att min mamma började titta lite extra nu i helgen Flört Får väl se hur det här slutar..
  • FruganH
    jakeline skrev 2010-09-09 08:48:48 följande:
    Hur mår ni då tjejor? Många som mår illa? jag mår bara illa när jag är hungrig, så det är skönt *peppar, peppar*. Har redan blivit känslig för dofter dock...
    Mår faktiskt helt okej skulle jag säga.
    Mår lite illa ibland, men då är det när jag är hungrig, precis som du. Jag hoppas inte det blir värre med just illamåendet. Hatar att må illa!

Annars är jag otroligt trött, magen är svullen (men funkar dock hyfsat igen, tack och lov!), lite molvärk då och då, kissar oftare och sen så har jag börjat få ont långt ner i ryggen (typ svanken/svanskotan och lite ut mot höften). Funderar på om det verkligen kan vara foglossningen som börjar redan nu, är ju bara i v7! Har ju läst att det kan komma när som helst, men jag hoppas verkligen att detta bara är något övergående, för herregud vad ont det gör ibland Obestämd
    Nån mer med ont i ryggen/höfterna?
  • FruganH
    Svea Maria skrev 2010-09-10 14:11:19 följande:
    Jag tar bort mig från listan, har tyvärr fått missfall!Rynkar på näsan
    Nej, vad tråkigt!! Rynkar på näsan  *styrkekram*
  • FruganH
    annaj84 skrev 2010-09-10 14:15:28 följande:
    Idag har vi tänkt berätta för min sambos föräldrar att vi väntar barn. Vi kommer ge dem en tårta där det står "Grattis farmor och farfar". Först tänkte vi vänta att berätta för de närmaste men nu känner jag att vi förmodligen skulle berätta för dem om vi skulle få missfall. Blrjar bli lite nervös! Wish me luck! :)
    Spännande! Lycka till med allt Skrattande Det går säkert jättebra!

Vill också berätta, men ska vänta till efter besöket på MVC iallafall..
    Jag är faktiskt lite orolig för vilka reaktioner vi ska få när vi berättar Obestämd
  • FruganH
    down under skrev 2010-09-11 12:34:16 följande:
    Jag har inte berättat för någon i min familj än..
    Jag vill ju bara skrika ut det till allt och alla men känner att det är lika bra att vänta.
    Min pojkväns föräldrar vet om det  men jag tror att dom kommer att hålla tyst.
    Jag är orolig över vad alla i min familj kommer att tycka och säga..
    Jag vet att jag är vuxen och gör vad jag vill men jag orkar inte höra på deras jidder om att det är för tidigt..
    Jag har inte varit ihop med min pojkvän så länge, vi träffades för några månader sen.
    Allt känns jättebra och han älskar min son som sin egen, vi ska flytta ihop om 2 månader och ska förlova oss i Oktober.. vi hade inte räknat med att jag skulle blii gravid efter en månad men nu blev det så och vi båda är otroligt glada över det.. men som sagt, allt har hänt väldigt fort så jag kan tänka mig hur det kommer att låta när dom får reda på att jag är gravid oxå..
    Men vet man att det är rätt så är det ju bara att satsa! Man blir ju inte direkt yngre!
    Nu hoppas jag bara att allt går bra och att den lille får stanna kvar tills i Maj.
    Jag är också orolig över vilka reaktioner vi kommer att få.. Men jag hoppas såklart att de blir glada för vår skull. Samtidigt så VET jag att om de inte blir glada, så kommer jag att få höra det!
    Usch, nej. Känns faktiskt inte riktigt som att jag ser fram emot att  berätta för alla....
    Men vi skaffar inte barn för någon annans skull, utan för vår! Vi är jätteglada för det här och vill verkligen ha barn!
  • FruganH
    Grattis till alla nya pluss! Glad Det verkar som att vår BIM-lista växer på sig ordentligt!
    Hoppas alla mår okej trots alla gravsymptom!
  • FruganH
    frau M skrev 2010-09-14 19:55:29 följande:

Enligt den där kalendern så blir detta en flicka.

Försökte räkna ut på förra barnet om det stämmde eller ej. Kommer ju inte exakt ihåg när jag hade ägglossning då... men på ett ungefär... å där stod det pojke, å det har jag en så..

Återstår å se.

Hur tänker ni andra göra förresten... Vill ni ta reda på könet eller vänta å bli överraskad?

Som det känns nu så vill vi inte ta reda på det. Känns kul att få det som en överraskning vid förlossningen Glad
    Men vi får väl se, man kanske hinner ändra sig under tiden!
  • FruganH
    2barnsmammaaa skrev 2010-09-15 16:28:19 följande:
    Jag tror jag plussade imorses! Tog ett clearblue efter detta och det var också lika svagt men synligt.. Har störtlipat hela morgonen, av lycka :)

Första försöket, 3 barnet om allt går som det ska!  I sept 2007 så fick jag missfall med det som skulle blivit andra barnet... [plussade igen i december]  Men denna gången hoppas jag verkligen att det går vägen!

Bf 28 maj.... Herregud, jag är överlycklig. Sambon fyller år imorrn, så har inte berättat än. Men det är svårt! Vill säga det imorgon ju:)

Får man vara med i denna tråd?! :)

Åh,  vad roligt! Grattis!!

Förstår att det är svårt att inte säga något, själv väntade jag också en dag extra med att berätta för sambon, mest för att jag inte riktigt vågade lita på testet själv och ville se så att mensen verkligen inte skulle komma Tungan ute Tror du att du ska berätta imorgon så att han får en "extra fin" födelsedagspresent?
  • FruganH
    emeliemarietherese skrev 2010-09-15 16:40:18 följande:
    Upptäckte nyss när jag gick på toa att jag fått ljusrosa flytningar..ömheten i brösten har också börjat avta men jag trodde att det inte var ngn fara..
    Nu är jag så rädd att jag ska förlora min lilla bebis :( Hoppas på att det inte kommer ngt mer!!!
    Håller verkligen tummarna för att det bara är något helt ofarligt. Vet att jag läst andra som haft små blödningar och vissa har ju till och med mens under graviditeten! Hoppas verkligen att det inte blir värre!
Svar på tråden BF maj 2011