• Kottemor

BF maj 2011

Hej på er!

Nu ska jag göra er sällskap i tråden... igen!
    Har varit in och ut några gånger om ngn minns mig

Allt har ju strulat så sen jag gjorde KUB test, så jag har inte vågat hoppas på något förrens nu, när vi varit iväg på RUL och sett att allt såg jättefint ut.

Inne i magen bor en vad man kunde se, välskapt pojke Hjärta Så jag och mannen kommer få triss i pojkar, så himla roligt!
    Sönerna blev jätte glada och längtar så efter sin lillebror Vår yngsta trodde att lillebror redan var född och väntade ute i bilen när vi hämtade upp dom hos min syster som passat dom när vi var på UL. Han blev så besviken när han insåg att lillebror måste stanna i magen ett tag till, hihi!

• Kottemor
    jakeline skrev 2010-12-29 19:29:01 följande:
    grattis Kottemor! vad skönt att du kan slappna av nu!
    Tack, det är så skönt så ni kan inte ana
    Jag tror verkligen jag har förbjudit mig själv att tillåtas kännas vid barnet. För sen vi varit på UL så känner jag av pojkens buffar och kickar hela tiden trots att jag modekakan i framvägg.
    Så man kan verkligen låta sig "spärras" mentalt kan jag intyga.

Är det fler i tråden som vet vilket kön ni väntar?
  • Kottemor
    Lauren skrev 2010-12-29 19:53:06 följande:
    Var på ultraljud idag :) BF 25 maj 2011 Hjärta
    samma som mig
  • Kottemor
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-12-29 19:07:22 följande:
    kottemor
    grattis till pojken!

Tack

• Kottemor
    amisej skrev 2010-12-29 19:59:21 följande:
    Idag va vi på RUL och fick ännu en gång se våran lilla bebis. allt såg bra ut o imorgon går ja in i v20.
    Har ännu inte kunnat känna bebisen sparka men hoppas på att de kommer snart.

I Jönköpings län som ja bor i får vi ej reda på kön men både ja o min man tyckte vi såg en liten kisselisa men bm var tyst i sa Aaaa det är tidigt och säga vad det är för kön ännu ?
    Ni som tog reda på kön vilken vecka va ni i då?
    Jag var på ul i förrgår och fick se könet, var då i 18+4.
    Vår lille gosse gjorde inget för att dölja sig, och barnmorskan kunde inte genomgå hela UL utan att vi kunde se vad det var. nu ville vi ju veta så det gjorde inget
  • Kottemor
    TheLove skrev 2010-12-30 14:47:09 följande:
    Vi ska få en till pojke!!! Hjärta
    Han mår jättebra och visade stolt upp snopp och pung massor med gånger... Ansiktet fick vi typ bara en snabb skymt av :) Det är ingen tvekan om att det är en liten pojke i alla fall :)
    Har fortfarande samma bf 23 maj :)
    Grattis till pojken!

Vår pojke gjorde heller inget för att dölja sig, visade mkt stolt up sig
  • Kottemor
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-01-01 12:08:01 följande:
    har ni köpt något till bebisen?
    Vi har inte köpt något, måste upp på vinden och plocka ner allt vi har där först. Helt ärligt tror jag inte att vi behöver köpa något, men visst något nytt eget måste ju lillebror få

Vi hade också gäster hemma igår och vi hade en lung och skön nyårsafton, väldigt skönt!

Nu har jag och mannen kastat ut granen, tomtarna är undanplockade och det enda som är kvar är ljusstakarna. Dom får stå en vecka till sen åker dom också.
    Julen är förbi och över för denna gången, ganska skönt faktiskt

Har mycket sammandragningar idag och borde nog ta det lugnt resten av dagen....
  • Kottemor

Vagn har vi sedan tidigare en Emmaljunga Duo vagn, svart med blåa inslag.

Idag har vi faktiskt köpt ny barnstol till liten, dom sålde Britax Babysafe Plus till ett pris av 1395:- på babyland denna veckan. Så vi slog till, den vi har sedan tidigare måste kasseras pga. ålder. Babyskydden ska ej vara äldre än 5 år och den vi har är 7 år och sånt chansar jag inte på. Säkerhet före ALLT!

En sådan här blev det:

Så nu får den snällt stå och vänta tills lillebror ska komma

Fröken löken:  Kan vara så att katterna känner av det, djur har känsliga sinne.

• Kottemor

SF mått, ja....
    Shit jag vågar knappt på mig att bli mätt ;o) Jag har så stor mage redan tycker jag, måste ha något med att jag har moderkakan i framvägg att göra..?? Någon mer med moderkakan i framvägg? Jag har den i bakvägg vid båda mina andra graviditeter.

Som  lillebror håller på i magen, ska han hålla samma takt när han blir större lär jag bli gul och blå på insidan Sparkar och kickar hela tiden!!

• Kottemor

Itzumo, Mr Muffin, Ladylovelylocks:
    Det verkar som vi har BF med bara några dagars mellanrum, jag har BF 25/5 och det är tredje barnet.
    Tidigare graviditeter har jag känt sparkar och buffar redan runt v.15, men denna gången har jag fått vänta precis som er andra.  
    Det har iaf. gjort mig orolig, att inte känna att bebisen ger liv ifrån sig.
    Ni som har fler barn, har ni mer putande mage jämnfört med tidigare graviditeter? Det har jag, bär väldigt mycket framtill och inte lika mycket "på sidorna" eller hur man nu ska säga, hihi!

Svar på tråden BF maj 2011