• jakeline

BF maj 2011

tove83 skrev 2011-04-15 10:52:10 följande:
    Tackar!! Firades med ett besök hos mvc samt hämta hem barnvagnen;))
    sämre födelsedag kan man ha! grattis! {#emotions_dlg.flower}
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    Tiiinaa skrev 2011-04-15 14:41:35 följande:
    En fråga: Är det någon som härdar sina bröstvårtor? Min BM sa för ett tag sedan att det kan vara bra att gnugga med en handduk och nypa lite i bröstvårtorna emellanåt nu innan bebisen kommer för att de inte ska vara så känsliga sen när man ska amma. Men jag tycker det är så fruktansvärt obehagligt så jag har slarvat en del med denna uppgift..
    nej det har jag aldrig hört... Gjorde inte det sist heller. Hade inga problem vad jag kan minnas heller. Men sådant glömmer man ju så lätt.. :P
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-04-15 16:09:23 följande:
    jag tror det är bra att smörja in bröstvårtorna lite nu med purelan salva och fortsätta med det efter förlossningen.
    bara min man rör bröstvårtorna eller vi rör mycket vid varandra så får jag onda sammandragningar som kan hålla i sig länge, det är jättetråkigt men jag vågar inte, vi kan inte ha sex heller.
    välkomna alla nya!Skrattande

Fröken Löken
    vad spännande, lycka till! hoppas bebis vänder sig rätt!
    Vad tråkigt att de är sååå känsliga, men det är ju en av anledningarna till att de vill att man ska lägga bebisen till bröstet på en gång, då ammandet gör att livmodern drar ihop sig.

Vet inte hur vetenskapligt bevisat det är, men jag håller på med en bok som utspelar sig på sent 1700-tal och de skyndar på förlossningen genom att stimulera bröstvårtorna och det funkar, i boken i alla fall.  

Jag hade inget problem med varken mjölkstockning eller såriga bröstvårtor sist och hoppas på att det kommer gå lika bra den här gången.  
  • jakeline
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-04-16 13:36:48 följande:
    jakeline
    ja på mig fungera det att stimulera röra vid bröstvårtorna och sexuella smekningar och samlag skulle verkligen sätta igång det på mig, så vågar inget av detta nu.
    Det förstår jag. Lite koolt ändå att sådant "gammalt" knep faktiskt visar sig vara sant. :P 

v 36 idag då! :) och BM på måndag. Tre veckor kvar att jobba, men denna vecka är jättekort, först slutar jag två på måndag, två vanliga dagar och sedan slutar jag tolv på torsdag. Skönt... nästa vecka blir ju också 4dagarsvecka. Inte helt fel. :) Det går lite fortare då.  
  • jakeline
    skalbagge skrev 2011-04-17 10:24:05 följande:

God morgon alla glada tjockisarGlad

Jag börjar fundera på hur veckorna kan gå så förbaskat långsamt, två veckor kvar till BF och jag tänker "men åh, två veckor är ju en evighet" samtidigt tänker jag hur snabbt två veckor egentligen går.......för de springer ju vanligtvis förbi eller hur?

I natt har jag mått fruktansvärt illa och har haft mycket förvärkar, sovit otroligt dåligt med andra ord.

Nu ska jag försöka plugga lite, passande nog har jag en delkurs som heter "psykologiska teorier med fokus på det lilla barnet" . Men jag kan säga att det är inte lätt att koncentrera sig nu i sluttampen och hur jag ska kunna koncentrera mig på plugget när lilleman har kommit ut återstår att se. Den här delkursen har iallafal inlämning på tentan 3 maj och jag har BF 2 maj så min plan är såklart att göra tentan nu de närmsta dagarna.

en annan har ju typ 5 veckor kvar... :P Men har man lite flax kommer kanske bönan lite tidigare... :P
  • jakeline
    skalbagge skrev 2011-04-17 14:28:59 följande:
    Nu har jag varit ute på en lååång promenad i det fantastiska vädretSolig

Jag började fundera på en oviktig och larvig sak när jag lunkade på, någon som kanske har svar på min larviga fundering....
    jo jag undrar om man väger sig på BB när man kommer in för förlossning eller om det är så härligt att jag har vägt mig offentligt för sista gången under den här graviditeten? Haha, så himla töntig och självupptagen fundering men jag tycker faktiskt det är rent ut sagt jobbigt att ställa sig på en våg inför andra människor.
    jag vägde mig i alla fall inte på förlossningen... :P
  • jakeline
    Fröken Löken skrev 2011-04-17 16:30:40 följande:
    Hej alla!
    Ännu en liten april-bebis i tråden :)
    Igår 17.30 tittade en liten tjej ut!! 2620g och 47cm lång :)
    Vi fick ta kejsarsnitt då hon bestämt sig för att vara en liten rumpnisse ;)
    Just nu ligger hon och snuffsar och verkar allmänt nöjd med livet :)
    Återkommer lite senare!
    grattis! Börjar bli dags att göra en trådbebis-tråd där alla data och namn (frivilligt så klart) förs in! Är såååå avis måste jag erkänna... 5 veckor kvar för en annan till BF. Får hoppas att det är en tidig Böna... :P
  • jakeline
    Kottemor skrev 2011-04-17 20:20:28 följande:
    vi får hoppas att det blir så i denna tråden också

Ja vad är det nu, två tjejer ut va? Men övervägande kommer nog vara pojkar..
    Känner några stycken som fått barn dom senate veckorna, och ALLA har fått pojkar! Vet någon till som ska ha och dom väntar pojkar båda två, det är nog verkligen ett pojkår i år!
    alla som jag hört om har fått flickor! :P och det är två här, en i en annan tråd och karlns kusse som fick tvillingflickor en månad för tidigt. 

Guuud vad man längtar nu... Ska bli spännande och se vem som har rätt av mig och karln. Jag tror på tjej och han på kille.  
  • jakeline
    Jean skrev 2011-04-18 09:43:37 följande:
    Nojnen och Ladylovelylocks: Tack for era ord och forstaelse! Kanner mig bara sa irriterad just nu. Halsen kanns tusen ganger varre nu pa bara tva timmar. Pratade med BB och dom sa att bebis var ok och att vila och ta tabletter var 6:e timme. Kommer definitivt att saga nej tack till besok av henne pa sjukhuset nu. Vill bara grata, hoppas saa de har hinner ga over innan bebis kommer. De blir ingen brostvarte stimulering har inte. ;)
    hoppas du kryar på dig snart! vi hade inga besök alls på BB utan tog det när vi kommit hem och varit hemma en vecka eller så. och de som var sjuka fick INTE komma. Födde ju mitt i vintern och RS-viruset florerade som värst. :P Lär bli samma restriktioner den här gång. Tycker det är helt okej att säga ifrån och folk måste ju förstå att man inte vill utsätta sin lilla nyfödda för allsköns bacillusker heller... 
  • jakeline
    Kottemor skrev 2011-04-18 10:50:12 följande:
    När son nummer två föddes var det också när RS-viruset härjade som mest. Man är ju verkligen livrädd att dom ska smittas!

Det som är fördelen med oss nu är att vi får i maj, maj kan vara jättefint och dom flesta besöken kan kanske tom. tas emot utomhus i trådgården om man nu bor så man har trädgård/uteplats. Då kommer man inte så nära inpå varann och smittorna sprids inte lika lätt.
    jepp, den här gången lyckades vi! :P haha. Kan ju meddela att vi INTE skulle bli gravida den månaden vi lyckades sist... :P helt ärligt hade vi sex en endaste ynka gång under den aktuella veckan, om ens på hela månaden, men det räckte ju uppenbarligen. :P 
Svar på tråden BF maj 2011