• jakeline

BF maj 2011

TeosMamma skrev 2011-04-18 12:03:57 följande:
    synd om dig som blivit sjuk på detta också, ja man ska nog passa sig mer än man tänker för att ta i och träffa folk. Jag aktar mig t.o.m. i kassakön på affären, vill inte ha hostningar på mig ;0)

Angående stimulera bröstvårtorna som kanske inte är aktuellt just nu men ändå;
    Min BM berättade ganska mycket om den sk färdknäppen och hur det funkar. Man stimulerar bröstvårtor (så frigörs Oxytocin om jag minns rätt ang hormonet), samtidigt som  mannen ska ha utlösning inne i kvinnan eftersom att det frigörs ett ämne från satsen. 3 satser sperma innehåller lika mycket som det dropp de ger en på sjukhus för att stimulera värkarbetet.... Så be mannen ta ledigt en dag och ha skönt i sängen hela dan så kanske ;0) Vilka prestationskrav på mannen dock *hahaha* Sedan är dte väl inte riktigt vad man längtar efter just nu när man ahr ont överallt och är trött...

Bara för att det kommer igång med sammandragningar av detta betyder det ju dock inte att värkarbetet sätter igång och trycker ut bebis så allt får tas med en nypa salt ;-D

Fler än jag som varken haft förvärkar eller sammndragningar än? Är i v. 37 (36+6) 
    haha vi hade mycket lite sex i slutet av förra graviditeten just för att inte riskera något... ville jättegärna gå över tiden då, men tji fick jag då sonen kom på utsatt dag. :P nu struntar jag i vilket, men det  är ju inte så att man känner sig jättehet just nu... Mer som en strandad val än något annat... :P 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-04-18 15:08:19 följande:

Fröken Löken

Grattis{#emotions_dlg.flower}

Nathalie har druckit Bob Apelsinsaft med movicol pulver i och med sugrör, behövde inte ge medicinspruta.
    Ska ge henne movicol i kväll också och hoppas det fungerar.

Vi har köpt en rolig flaska med sugrör på busfabriken som hon gillar att dricka ur, hon drack ca 1 liter igår med hallonsaft från denna flaska.

alla sätt är bra utom de dåliga! :) vad skönt att ni fått henne att dricka!  

hemma från bm-besök jag!

Det togs inga blodprov idag, men jag har gått upp 3,7 kg sen inskrivning, hjärtat slog med 135 friska slag, huvudet fortfarande nedåt men fullt röligt. Blodtrycket låg fint på 114/72 och magen mätte 32 cm. Det blir ingen jättebebis mao. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    Kottemor skrev 2011-04-21 07:30:32 följande:
    Då var det dags för barnmorskan klockan 9. Undrar hur det kommer gå, vaknade med ett blodtryck på 156/90... och inte brukar det gå ner under dagen heller.. Har en blodtrycksmästare sidan om sägen och jag tar trycket direkt innan jag stiger upp.
    Jaja, vi får väl se vad hon säger..
    lycka till! 

Efter idag har jag bara 8 arbetsdagar kvar för den här gången! Skönt! hoppas att de går snabbt. :P Får träffa min potentiella vikarie på tisdag. Hoppas bara att hon passar in med de andra så det inte blir trassel igen... Tydligen har hon arbetat här för typ 20 år sedan så hon kan ju grejerna i alla fall... :P  
  • jakeline
    Friida11 skrev 2011-04-22 19:40:58 följande:
    Imorse vaknade jag av en KRAFTIG mensliknade värk + SD och kände att hjälp nu händer det :S Jag väckte inte min sambo först men efter ett tag blev det värre så jag tänkte att ne nu måste jag väcka han.. Men han lugnade mig lite och massera lite så kunde jag somna om igen men efter det så känns det som att det börjat sippra ut lite fostervatten men vet inte om det är det jag har ju liksom ingen aning.. hur vet man det? Borde jag ringa förlossningen å höra eller ska jag bara avvakta.. Dagen har varit rätt bra men nu mot kvällskvisten har ajg fått ännu kraftigare menssmärtor eller va ma nska kalla dom haha :P Kallar dom så för det passar så bar in på känsla.. Molvärk i rygg och fram i magen är det jag menar iaf.. fast KRAFTIG!

Är idag i vecka 36+1 tror ni dom stoppar förlossningen om det är så att den kommer igång nu? Är rädd att jag ringer försent om jag väntar så kan dom itne stoppa den.. ja jag vet inte riktigt..
    efter v 36 har jag för mig att de låter det ha sin gång och stoppar inte. Bäbisen räknas som fullgången nu. Spännande!
  • jakeline
    Fröken Löken skrev 2011-04-23 08:49:37 följande:

Hej på er alla!

Nu har vi landat hemma och i natt har vi fått sova hyfsat! Lilltjejen har sovit SJÄLV, innan har det bara passat att ligga på mitt bröst, vilket iofs är supermysigt men man sover inte så bra, rädd att tappa henne osv.

Tänkte iaf önska er alla en GLAD PÅSK och lyckoönskningar till er som känner att något är på G!! :)

naw sötnöten! längtar inte alls mindre nu... :P 
  • jakeline
    Tiiinaa skrev 2011-04-25 07:50:38 följande:
    Godmorgon!!

Vet ni jag tror att mitt vatten precis gick. Jag låg och halvsov och så bara hörde jag ett dovt "klick" och så kom det nästan direkt en liten fors vatten. Så gick jag på toa och då kom det mer!! Känner inga värkar eller så men jag ska ringa förlossningen nu!
    åh vad spännande! 

Här har jag haft lite förvärkar bara, inget speciellt, mest för att man varit ute i den fina vädret tänker jag och sprungit efter sonen som cyklar som en galning på sin trehjuling. :P Men så är jag "bara" i v 37 också.. 
  • jakeline
    Tiiinaa skrev 2011-04-25 09:29:15 följande:
    Hej igen alla söta. Vi fick tid kl 11 på förlossningen. Vattnet fortsätter rinna! Har fått byta blöta byxor och trosor och en genomsur binda fyra gånger redan! Vet inte om jag har tillräckligt med rena byxor och trosor om jag ska behöva byta dem en gång i halvtimmen så här..haha. Det är en så konstig känsla, det bara rinner ur en lixom Skrattande. Känner inga värkar än. Bara vanliga sammandragningar och lite molvärk i ryggen.

Jag uppdaterar så fort jag kan! Behöver peppningen från er!! Är så skakis och uppe i varv, är vrålhungrig men kan inte äta något. Måste försöka lugna ner mig lite. Hehe.
    åh vad kul! Försök äta ändå... :P du behöver energin! 
  • jakeline

långsamma kolhydrater är också bra att äta! allt som tillför energi! Hejja hejja! 

Tiiinaa skrev 2011-04-25 13:05:50 följande:
    Vad ni är goa alla!! Jag blir alldeles rörd av denna sammanhållning och peppning vi har i tråden Hjärta

Vi är i alla fall hemma nu igen. Det var en tydlig vattenavgång sa barnmorskan, bebis ligger LÅÅÅNGT ner och mår bra, men jag har inga etablerade värkar.  I normalfallen sätter de igång av sig själv inom ett dygn, men har de inte gjort de så blir vi igångsatta på onsdag kl 07.30!!! Aaaaaahh, så snart är jag verkligen mamma!!

Nu ska vi laga lite pizza här hemma Eftersom jag inte fick i mig någon frukost idag så är jag vrålhungrig nu. Och så tänkte vi att pizza är ju rätt så bra att ha med i matlåda till förlossningen och BB så vi gör två såna här SaraLee pizzor och bunkrar upp med :)

Sammandragningarna är starkare nu än vanligt, det är lixom mer tryck i dom, men de gör inte ont än så länge. Jag känner stark molvärk i ryggslutet hela tiden, och jag tror även att slemproppen lossnat för det var som en rosa "gele"-klump bland allt vatten i bindan förut. Jag ska försöka vila så mycket jag kan idag och hoppas att jag föder barn ikväll/inatt.
  • jakeline
    Tiiinaa skrev 2011-04-25 16:41:06 följande:
    Nu har jag börjat få värkar!! Det är ca 10 minuter mellan dem!!
    åh lycka till nu! Hejja hejja!  
Svar på tråden BF maj 2011