Ewima skrev 2011-04-27 09:27:17 följande:
STORT GRATTIS TILL KILLEN NATALIEH!
Sitter på jobbet och trodde jag skulle få börja klocka onda värkar idag (37+3) men icke, det var bara gaser i magen

Jäklarns också! (dumma järntabletter ;))
Längtar som attans nu när majbebisarna kommer, meeen jag siktar in mig på att gå över tiden.
Saker jag inbokat fram till BF för att fördriva tiden:
* Jobbar heltid fram till bf (16maj), sen kör jag deltid när jag passerat 16/5
* Tvätta spjälsängsgrejjorna. [Ett tips jag fick av en kompis är att sova med bebis täcke och kudde en vecka så de luktar mamma och pappa]
* Gå till hårfrisören(!) och lyyyyxa till det (klippa, slinga utväxt och färga ögonfransar)
* Gå på fotvård (tantvarning visst, men stackars barnmorskorna på förlossningen om man kommer med snuskiga vinterfötter upp i nylle

t)
På min inköpslista är allt snart klart, det sista som ska kompletteras är:
* Babybjörn air eller liknande som passar i sommar
* Belly Bandit så man kommer i sommargarderoben (till år 2019 kanske ;))
* Amningslinnen/toppar och amningsklänning
Vad har ni andra inbokat/planerat för att få dagarna att gå lite snabbare??
vi har bebisfilten i sängen och har haft så ett tag. Gjorde det med sonens också.

det är ett bra tips.

jag jobbar den här veckan och nästa vecka sen går jag på semester och det är fritt fram för bebis att komma. Kommer ha sonen hemma de två veckorna jag har semester sen får han gå sina 15h/vecka på dagis. Ska försöka hänga en hel del på öppnis tänkte jag och ta det så lugnt det bara går. Ska börja tvätta bebiskläder och fixa med vaggan nu i helgen. BB-väskan ska packas också... Ska väl skriva lite på förlossningbrevet/planen...