• jakeline

BF maj 2011

VillHaLiten skrev 2011-05-29 12:20:24 följande:
    Nu är hon äntligen här! Vår "lilla" Svea föddes igår 22.05 :) förlossningen gick bra men var så snabb så jag knappt hängde med. Kom in 18.00 och var öppen 3 cm och ut kom hon 22.05 så snabbt men effektivt! Dom sa att jag var som värsta omföderskan haha :) grattis till er andra som fått och lycka till ni som har det framför er. Nu ska jag njuta!
    grattis!
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • jakeline
    Misswiren skrev 2011-05-30 13:47:18 följande:
    Grattis grattis alla nyblivna mammor!!

Vad det ploppar här, man hinner inte med

Min lille pojke växer så de knakar. 4 veckor blir han idag. Känns galet, för det känns som de va igr man födde honom.

Har lagt in ett klipp på youtube (eftersom de går bara länka därifrån till min blogg) på honom när han va 3 veckor & jag fångade hans underbara leende på film.

Som de värmer

">

" target="_blank">

:)
    underbart!
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • jakeline
    fliona skrev 2011-05-31 10:22:20 följande:
    Nu äntligen har våran lilla kelly kommit till oss. Vecka 40+6 behaga hon komma =) snabb och smidig förlossning =)
    grattis!
  • jakeline
    amisej skrev 2011-06-02 23:40:26 följande:
    Tack tjejer!! ;)
    Kan medela att våran lilla prins (inte bestämt namn ännu ) e på bättringsvägen fast ligger fortfarande i kuvös med massa slangar och nålar. Så jobbigt och se honom där. Ush
    Men proverna som tas var 6 timme visar att de går uppåt för honom så det e skönt.
    Vi vet ännu inget om när vi får komma hem men de gör inget bara han blir bra.

Själv mår jag jätte bra trotts omständigheterna. Känns lite tomt men går ofta och tittar till lillen.
    Maken min e där vid min sida hela tiden. Utan honom hade jag inte fixat detta Ush.

Kram på er!!!
    vad skönt att höra att det går framåt. Kan inte ens föreställa mig hur ni har det. Man känner sig så hjälplös! 
    Kram
  • jakeline
    MissSindra skrev 2011-06-03 21:26:45 följande:
    Så nu har jag varit på överburenhetskontroll.

Allt såg bra ut bebben mådde bra och var enligt Ul stor med mycket vatten fortfarande.

Undersökningen visade att jag var öppen 1½ sen med 2cm lång medium tapp. Så inget på gång. Läkarna var lite fundersamma så överläkaren kom ner och sa att vi tar en koll på söndag och sen sätter vi igång det senast tisdag.

Fick dock gå ner och göra en kurva till för bebben var lite vild på första kurvan =)

Blev lite snopen när överläkaren kom in dit. Han meddelade att han inte fått reda på hur stor bebben var och att han nu ville ändra våra planer då bebisen beräknades väga 4,9 kg. Och en igångsättning med en tidigare snittad livmoder då inte var en bra ide så nu är det planerat snitt på söndag morgon.

Så på söndag blir det bebis för min del, och om det skulle starta innan så blir det akutsnitt och jag ska in direkt.. =)
    Lycka till i morgon! Härligt att äntligen få träffa bebis
  • jakeline
    Moi Mokulat skrev 2011-06-05 14:40:43 följande:
    Jag fick en son 2 juni. Var en lång jobbig förlossningen, men jag klarade det.
    BF +6 dagar. vägde 4300g 52 cm lång.
    Sprack ganska mkt och mår lite sådär.
    Längtar till gravmagen försvinner. Ser ju fortfarande ut att vara i 6 månaden
    grattis!
  • jakeline
    MissSindra skrev 2011-06-06 01:26:45 följande:
    Så då var det klart för denna gång. Det blev en pojke som de flesta har trott. Våran Max kom med snitt igår det 5juni kl 17.32. Han vägde 4850gram och var 57,5 cm lång. Allting gått toppen och vi mår kanon inte minst jag.
    grattis! vad lång han är!
  • jakeline
    Christine f skrev 2011-06-06 14:15:31 följande:
    Vår son föddes 30/5, 4535g och 52cm lång. Nu är frågan: vad ska han heta???????? Behöver namnförslag, Har en son som heter Viktor så det får gärn passa till det...
    Hans pappa vill ha något på bokstaven V men JAG är öppen för andra förslag,

Tack på förhand ;)

mp
    grattis! hmm namn... har så svårt med killnamn, men jag gillar Vidar jättemycket. Vidar och Viktor funkar ju fint. 
  • jakeline
    sockernos82 skrev 2011-06-07 08:33:21 följande:
    Nu är vi hemkomna med en liten tjej oxå :) hon föddes 4juni. värkarna började 07.00 var inne på förlossningen 13,30 undersöktes 14.00 då var jag helt öppen och hon föddes 15.45 :) dock med sugklocka som med sonen då jag har ett trångt bäcken. lägger in bild lite senare då alla bilder ligger på mobilen. Grattis till er andra som fått juni bebisar också :)
    grattis! 
    Moi Mokulat skrev 2011-06-07 13:31:18 följande:
    Här är vårt "

Här är min son.
    5 dagar gammal och namnlös fortfarande.
    Vad tycker ni?
    Vår andra son heter Wille.

Vi vet verkligen inte alls.
    Innan han föddes funderade vi på
    Olle, Pelle, Ebbe, Calle Men nu när han är ute så är inget självklart.
    Vill inte ha något på V eller W eller J.
    Ebbe tycker jag är lite coolt.  
  • jakeline
    Moi Mokulat skrev 2011-06-07 15:24:08 följande:
    jakelinetycker jag med, men inte min man.

Nils kanske 
    attans. hoppas ni kommer överrens om något
  • jakeline
    Maryveken skrev 2012-01-21 23:14:18 följande:
    Hej! Gud vad roligt att tråden fortfarande är igång. Jag kom av mig helt efter jag födde Vilde. Men sen fick jag höra idag att tråden fortfarande var levande :) Så härligt! 

Jag väntar iaf tillökning igen nu i början av Juli och ni hittar mig som vanligt på bloggen :)
    niomanadersvantan.wordpress.com 

Jag ser att det pratas mycket om mat just nu och önskar bara er alla lycka till! Än så länge fungerar det hyffsat för oss men jag känner att jag borde byta ut fler mål till riktig mat. Det är som att jag blivit så bekväm med flaskmatning. Den har ju fungerat från dag 1 liksom. 
    grattis! Kikar in i bloggen lite då och då!  

Här äter vi mat så det står härliga till. Ammar fortfarande några gånger om dagen, men de blir allt färre. Hon är inte alls lika intresserad av det längre, men det ä rsmidigt att ha mellanmålet med sig så att säga.

Bloggar om A här: jagochbonan.blogspot.com

Just det, det är ännu mer action i den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html 
    ~*♥ mammajakeline.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
Svar på tråden BF maj 2011