• jakeline
    Saso87 skrev 2011-05-15 09:15:45 följande:
    Nu ska vi packa det sista, sen åker vi in till förlossningen.. Jisses vad värkarna gör ont nu!!!!!!!
    lycka till! 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    Charlott29 skrev 2011-05-15 16:57:38 följande:
    Hej på er!

Nu är min lilla ELLEN här!
    Hon föddes via planerat kejsarsnitt i onsdags den 11 maj.
    Vikt 3650 gram
    Längd 50 cm
    Allt har gått enligt "regelboken" och vi fick åka hem igår efter frukost.
    Såklart är hon bedårande och jag är världens lyckligaste 2-barnsmamma!!

Ska läsa ikapp mig i tråden så snart jag hinner
    Grattis!
    sarasessi skrev 2011-05-15 17:16:19 följande:

Det blev en liten kille och vår älskade Edvin är här. Han föddes i fredags den 13 maj kl: 13.10, vägde 3440 gr och var 49 cm lång.

Grattis!

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    Therre skrev 2011-05-15 19:15:18 följande:
    Idag v 40+8 kom äntligen våran efterlängtade bäbis. De blev en liten dotter och hon ska få heta Mira.
    vaknade vid 2 i natt av att jag behövde gå på toa tröck på både fram och bak men tänkte inte så mycket mer på de så jag la mig och vaknade en halv timme senare och kände samma sak somnade om igen och så fortsatte de med 30min intervaller. Kl 6 låg jag vaken och funderade lite och kom fram till att de är ju fasen förvärkar jag har hehe, kollade till sidan och såg precis att sambon titta upp lite och då sa jag att jag ahde förvärkar och han blev pigg som en mört bara så där hehe.

värkarna blev starkare och mer intensiva och kom sätare så fort sambon vaknade och nu kom de med ca 5-6min intervaller, vid 7tiden sa jag att han skulle väcka dottern för att få iordning henne så han kunde köra henne till min farmor. Vid 7.30 åkte han i väg med henne och jag bestämde mig för att hoppa in i duschen i hopp om att de skulle bli lite lugnare och inte kännas så otroligt mycket. När han sedan kommer hem vid 7.45 ca säger jag till honom att nu ringer du förlossningen, jag får världens värk och nån min senare låter de plopp och sedan "splatsh" och vattnet gick och de var inte lite, sambon säger i telefonen -nu gick vattnet också och barnmorskan säger - jaghapp och nu gick vattnet också (skrattar) och sen säger hon bara att de är bara att komma in:D så vattnet gick ca 7.50. 7.58 åker vi från hallsta där vi bor har ca 2 mil till förlossningen. Ligger i bilen och har värkar med 1 min mellanrum och ca 8.10 är vi framme kommer in de trycker på som sjutton får direkt komma in på ett rum och förlossningen börjar på en gång hinner ta lustgas 2 ggr sen blev de inte mer med de och 8.28 var hon ute. så fort gick de.. Och nu äntligen är vi hemma och kan gosa och mysa med våran lilla tös. Hon var 51cm lång och vägde 3786g...
    världens sötaste lilla flicka...

återkommer med bild så fort jag orkar lägga in bilderna i datorn:D
    grattis till tjejen! låter som en bra förlossning. En sådan beställer jag. :P 
  • jakeline
    ingra skrev 2011-05-15 21:34:32 följande:
    Satte och kikade på nätet och helt plötsligt stack de till i ryggen och lite i underlivet sen rann de till i trosan. Kom lite blodblandat slem. Gick på toa och dem kom de även kiss. Luktade på trosskyddet och de luktade inte urin. Vad tror ni? Har inga smärtor som läget är nu. 
    kanske slemmisen då! hoppas! här är det oregelbundna halvonda sammandragningar, men det är sååå lugnt mellan varven. Bönan lever rövare i vanlig ordning. Hoppas den vill kika ut snart iaf.
  • jakeline
    ingra skrev 2011-05-15 21:52:06 följande:
    De kändes så sjukt. Jag har aldrig upplevt slemproppen. De högg till i ryggen och sen rann de till. Kände hur de rann och jag kände mig inte kissnödig. Men kissade sen efter en kort stund när jag satte mig på toan. Sen har jag kissat ytterliggare en gång. Känner ju skillnad på när jag är kissnödig och inte.  Märklligt va de iaf. Kul om de drar igång på ett sätt men ännu bättre i morgon bitti så vi hinner lämna barnen på dagis =)
    håller tummarna! 
  • jakeline

Så har man varit hos BM för förhoppningsvis sista gången! Skönt. Äntligen har bönan sjunkit ner ännu mer och är numer endast ruckbar. Sammandragningarna i natt kanske gjorde lite nytta i alla fall.  

sammanfattning:
    vikt: +7kg
    SF: 35
    blodtryck 117/76
    Huvud: ruckbart
    Hjärtljud: 152

BM gissade på bebis på torsdag. jag hoppas på tidigare, men man vet ju inte. Sonen kom ju på sin dag så... :P Men jag lääängtar och vill verkligen ha bebis NU! 

• jakeline
    Saso87 skrev 2011-05-16 12:08:49 följande:
    Kl 22.44 den 15 maj kom vår lille pojke Malte till världen. 3820 gram och 52 cm. Allt gick väldigt bra och nu ligger vi på BB och myser. Livet kan inte bli bättre. Vilken lycka!!
    grattis!
  • jakeline
    Sofi 79 skrev 2011-05-17 14:01:04 följande:
    Klockan 06.25 i morse föddes vår lille son. Vaknade vid tolv av att vattnet gick och fick ringa ambulans eftersom han inte var fixerad. Väl inne tog det ordentlig fart strax efter tre och jag lyckades klara hela förloppet med enbart lustgas som jag önskat. Nu vilar vi ut efter nattens bravader och hoppas kunna gå hem imorgon
    grattis! 
  • jakeline
    werkestam skrev 2011-05-18 00:09:04 följande:
    Så, incheckad och klar. Allt såg bra ut men fortfarande lågt HB, 99. Tänk att  nu får vi snart träffa bebis. 0730 i morgon för att vara mer exakt! Jag är så nervös att det finns inte en chans att jag ska kunna sova inatt :)
    lycka till! Vad härligt att veta att ni snart får ha er prins hos er! 
    Friida11 skrev 2011-05-18 08:51:22 följande:
    Den 16/5 på bf-2 kom vår lilla Frida till världen :) hon vägde 3055 gram och var 48cm lång, nu ligger vi och myser på bb och allt går kanon hoppas på hemgång idag.. Skriver ner en förlossnings berättelse senare.. Kram och lycka till åt er andra.
    grattis! 

Här väntas det fortfarande. två dagar till bf och börjar tro att även denna bebbe kommer punktligt på sin dag. HAr haft lite sd till och från och trott att det varit på g, men för det mesta har det varit gasigt. :P och sedan bara gått över. *suck* 
Svar på tråden BF maj 2011