• jakeline

BF maj 2011

Moi Mokulat skrev 2011-04-12 13:54:12 följande:
    Jag tycker det bara finns flickkläder.
    Men något måste jag hitta.
    Ja det får vi hoppas!  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    Lovelyness skrev 2011-04-13 10:34:24 följande:
    Måste bara fråga er om någon har problem med händer som somnar/domnar bort när ni sover? Jag vaknar säkert fem gånger per natt av att mina händer domnat bort, håller på att bli tokig. Jag läste om karpaltunnelsyndrom och antar att det är det jag fått. Skitstörigt är det iallafall, som att man inte hade nog med andra saker som stör sömnen...

Jag tänkte på det du sa Fröken Löken om olika datum om man tittar på senaste mens eller UL, undrar om det är många som har så. Jag har BF 21a men om jag räknar från min ägglossning så borde han komma 16e
    trodde att karpaltunnesyndrom var när det domnar hela tiden, inte bara på nätterna. Hade nog en "släng" av det sist jag var gravid. Stickigt och domnat typ hela tiden. Ingen trevlig upplevelse, men det gick bort sen. Mina armar och händer domnar lite som de vill även när jag är ogravid och har legat tokigt. Har jättesvårt att ligga på vänstersidan tex för hela den är lite knasig... 

Enl ul har jag bf 20 maj och enlig mensen den 13. jag tror ju att den kommer den 13 bara för att det är en fredag... :P  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    Lovelyness skrev 2011-04-13 10:50:31 följande:
    Jag har på dagarna också men inte lika mycket som på natten, men det är väl för att jag ligger mer still då antar jag. På dagarna rör jag mig iallafall lite, ibland Flört

Jag har fått för mig att min kommer komma tidigare än 21 maj också men bara därför kommer jag väl sitta där med en junibebis!
    haha ja det kanske är bra att röra på sig ibland då... :P jag är itne alls lika svullen den här graviditeten som jag var sist. Inbillar jag mig i alla fall. Det mesta kom väl på slutet, runt jul där, hade värsta hobbitfötterna. :P Och fingrarna såg ut som prinskorvar. men som sagt, det försvann på ett kick efter förlossningen. Dock satt domningskänslan i vänsterhanden i lite längre. Men det var inget jag iddes kolla upp...
  • jakeline
    skalbagge skrev 2011-04-13 12:53:19 följande:
    Jag tror att den oron finns hos alla blivande föräldrar, tror det är naturligt!! Jag försöker dock hela tiden försöka stöta bort sådana tankar och tänka att allt ska vara bra. I början av graviditet var de oro för missfall, sen nu oron för att något ska va fel på barnet och sen kommer man väl oroa sig hela livet för det ena och de andra när den lille väl kommit ut också. Det är bara att vänja sig vid oro tror jag.
    att bli förälder är ju att konstant leva med en del av hjärtat utanför kroppen på något sätt. 
  • jakeline
    Maruid skrev 2011-04-13 13:02:21 följande:
    Så fint ; ) Att man oroar sig lite är ju ett tecken på att man verkligen älskar den där krabaten, både när den är på insidan och utsidan av magen.

Nåväl, nu ska jag iväg på det mycket roliga äventyret, lagning av tand. Suck.
    ja precis! jag läste det där om hjärtat någonstans så jag kan tyvärr inte ta cred för det.. :P 
  • jakeline
    Fröken Löken skrev 2011-04-13 14:54:19 följande:
    Ladylovelylocks: Min BM sa att de nästan alltid ändrar datum vid UL! Men det är ju de som är proffs så man får ju lita på det! :) bebis kommer ju när den själv vill ändå!
    förra gången blev jag inte flyttad. Hade den 29e hela tiden coh sonen kom på den dagen... envis unge redan då! :P 
  • jakeline
    Fröken Löken skrev 2011-04-13 15:05:00 följande:
    Vad skönt Jakeline! Tycker det är konstigt ändå för så fel kan man väl inte ha själv. Planerar man barn vet man ju oftast när ungefär det tog sig! BM på UL vet ju inte när vi hade sex ;)
    Kanske är det så att man inte har riktig koll på sin lutealfas eller vad det heter, men ändå!! ;)
    haha njae skönt och skönt... han hade gärna kunnat få stanna inne till efter nyår... :P Det är ju lite kul att man ska kunna plussa så "tidigt" som bara en vecka efter ÄL då... Men vi får la se när den tänker titta ut...  
  • jakeline
    FruganH skrev 2011-04-13 18:46:22 följande:
    Nu när vi äntligen är hemma så slänger jag upp en bild på vår lilla prinsessa i sina fina åka hem-kläder Flört

vilken söt liten skrutta! grattis igen! 
    Fröken Löken skrev 2011-04-13 19:15:42 följande:
    Jakeline: jag tycker också att det är konstigt att man kan plussa så tidigt. I mitt fall testade Jag plus på bim -1 och enl UL skulle bebisen vara i princip nygjord ;)
    Men skit i det nu (för min del) för nu vill jag ha en påskbebis i mitt påskägg, tänker INTE ligga här i fyra veckor!!! ;)
    April hoppas jag det blir här, bara helst inte den 28 på mannens födelsedag, det hade blivit lite tråkigt tycker jag, vill att de ska ha egna dagar :/ annars får han ju i alla fall världens bästa 35 års present!! :D
    ja jag plussade på bim+2 enligt min normala cykel. har haft 28 dagars sen jag slutade med minipillrena... Men vi får se. Mitten av maj blir det väl iaf. vi har bara en födelsedag den 18e så vi får hoppas att vi missar den... :P
  • jakeline

har "kännt" klickande i magen, men inget vatten har gått... Sist gick inte vattnet utan de tog hål på hinnena på förlossning. ska bli spännande och se hur det blir den här gången... 

Ibland känns det lite som om huvudet skulle fastna bakom blygdbenet och ligger och skaver... väldans obehagligt, och uj vad ont det borde göra på stackars bebisen ...

• jakeline
    Marsipanflicka skrev 2011-04-14 19:28:59 följande:
    Hoppar in här om det är ok...BF 20/5. Längtar som en tok. Är en tjej född -81 som har två grabbar sedan tidigare.
    välkommen! är också beräknad till den 20e. vi är några stycken. Fast jag tror att Bönan tittar ut veckan innan på sitt ursprungliga datum den 13e... vi får se hur rätt jag har... :P 
Svar på tråden BF maj 2011