Inlägg från: gosensgos |Visa alla inlägg
  • gosensgos

BF maj 2011

Moi Mokulat skrev 2010-10-28 07:15:12 följande:
    är det bara jag som inte gör något KUB test?
    Jag gör inte heller KUB test
  • gosensgos
    Jean skrev 2010-11-12 05:27:38 följande:
    16 veckor idag!!!! =) 4 hela manader, kanns helt underbart! In i vecka 17 och snart ar de dags for UL igen... =) Firade med en big shopping pa grav butiken topp, ellen mcpherson bh (rekomenderar), shorts, kofta och klanning. Yay! Maste satta ut ett kort pa min bump snart...

Angaende allt prat om hur manga besok alla har osv. Sa min kompis att man bara far 1 UL i Sverige under hela gradiviteten. De kan val inte stamma?? De ar val fler av er som redan haft ett par?
    Har i australien sa har man de vanligen var 4:de vecka men jag ska ha var 8:de for jag ska varva med att ga till BM pa mitt sjukhus, sa jag lar kanna dom som formodligen kommer forlosa mig om allt gar som de ska.
    Sa nasta UL ar 23 nov vilket blir mitt 3:de sen RUL den 1 dec, langtar sa till att fa se den lilla!

Fick dom basta nyheterna nagonsin igar! Min bror som ar 9 ar aldre an mig ska ocksa ha barn och ar 8 veckor bakom oss. Forklarar en del varfor han lat lite chockad nar jag beratta 3 veckor sedan. Han ar de sista jag trodde skulle stadga sig sa stor surprise! Coolt att vara barn kommer vara lika gamla! Onskar sa jag kunde vara hemma i sverige nar hans lilla kommer....
    Hej!

En liten fråga...
    Såg att du har Bf 2 maj, jag har 3 maj.
    Enligt uträkning på fl så är jag i v 15+3 det vill säga vecka 16.
    Du är i vecka 17..
    Har jag räknat fel på mig?
  • gosensgos
    Jean skrev 2010-11-13 02:29:58 följande:
    Hej! Nej du har inte raknat fel... Skrev de i traden efter att jag varit pa mitt andra UL hos min forlossningslakare, han sa att den lilla var storre an 2 Maj sa enligt de UL sa ar jag 16v & 1d idag istallet for 15v & 5d, inte sa stor skillnad men han har 2 Maj som forlossnings datum i sitt system. Ska tillbaks den 23 nov sa vi far se om de ar samma som galler da. Vill inte byta trad nu nar jag foljt denna i over 10 veckor och man far sa bra tips och hjalp har! Kanns nog som de blir en Maj bebis anda, vilket jag hoppas pa for de ar varan speciella manad med manga saker att fira!
    Hehe ja de små liven kommer när de kommer, oavsett vad det står för datum
    Tack för förklaringen
    Det hade inte förvånat mig om jag hade räknat fel dock
    Klart att du inte ska byta tråd!!!

• gosensgos

Mysigt!! 
    Jag längtar tills vårt RUL, 6/12.
    Den lill* bråkas med mig lite i magen, bökar runt när det blir för trångt om jag kurar ihop mig  ex hehe  
    Ha en bra dag i vintervädret!

Ni som inte hittat till magbildstråden, Bf maj 2011, ännu och ni som vill hänga på lite där också

www.familjeliv.se/Forum-2-114/m55208464.html

• gosensgos
    Tiiinaa skrev 2010-11-29 17:11:24 följande:
    Här är min bebi. Vecka 18+2. Och nog syns det att det är en kille ;)

Vilken fin ultraljudsbild!!
    Grymt ju! 
  • gosensgos
    Therre skrev 2011-03-04 11:59:06 följande:
    Jag vill också ha hem min barnvagn så som jag har längtat men inte tror jag att den kommer komma är så förbannad så jag vet inte vart jag ska ta vägen:S

Orkar fan inte med allt nu och den dåliga sömnen gör de ju inte bättre, Igår bröt jag nästan ihop och började grina, och sa till sambon att jag orkar inte gå runt och låtsas vara glad hela tiden och jag orkar inte åka runt till en massa folk, för att jag helt enkelt inte orkar för jag är trött och känner att jag har så mycket som ska fixas med iaf här hemma å jag vill bara låsa in mig hemma nästan, nej men att jag iaf vill ta de lungt och hitta på saker med min familj (sambon, jag och dottern) och ha de mysigt och ta de lungt  eller nå sånt, ta vara på den här lilla tiden som är kvar innan bäbisen kommer och de blir full fart igen, och jag orkar inte åka runt till en massa människor, så som dom tjatar och vill att man ska komma över (känner mig så elak och tråkig när jag säger att jag inte vill eller orkar.) 

Dessutom fick jag höra att han pappa hade sagt att han var lite ledsen och besviken för att han inte har fått känna på min mage när bäbisen sparkar.. å då blev de ju inte bättre heller jag kan ju inte råför att bäbisen sovit när vi väl vart där tex.. hans föräldrar är de trevligaste och snällaste jag har träffat och de är helt underbara men just nu känns de som om att de bara blir för mycket ibland, att dom blir för mycket....

Och eftersom att jag är arbetslös nu och jag är inskriven på ams så måste jag ju gå på de där jävla mötena också, och de är ju så mycket inbokat än bara de också. var in till satn igår kom hem efter ca 4 timmar var helt slut hann precis somna till så bullrar sambon in och jag typ flyger upp ur sägnen för jag blev så rädd, snacka om att man blir helt slut och humöret gör sig påmint ganska ofta, vilket inte heller är så kul.

Något kul som jag och dottern ska göra idag är iaf att baka cupcakes 2 olika sorter en med smak av hallon/vanilj med liten klick av vaniljkräm i och frosting med smak av vanilj och hallon där med, och den andra ska ha smak av choklad med lite hemmagjord nougatkräm i och frosting med smak av choklad och hallon hoppas att hallonen smakar bra tillsammans med chokladen där, får låta dottern smaka på de innan vi spritsar på de så får hon bestämma och säga vad hon tycker eftersom att jag inte äter choklad men jag vet att typ alla andra som jag känner älskar de så man får väl göra lite för dem med. sen ska vi dekorera dem med lite silverkulor tror jag men mintsmak och göra nå blommor eller så av marsipan. ska bli riktigt kul att prova på nå nytt och vara lite kreativ:D

Men tyvärr innan jag börjar med de så måste jag ju STÄDA och de är ju de tråkigaste i världen:S får väl sätta igång lite musik och poppa ordentligt.

blev ganska mycket skrivet denna gång med och mycket gnäll så ni får ursäkta för de men de kändes som om att jag behövde skriva av mig lite...:S
    Skönt att få ur sig en massa man går och bär på! 

Trött är understatement i dessa dagar.  Rätt som det är går luften bara ur mig och jag skulle nästan kunna somna stående.  Tungt att andas och jag känner mig nästan som om jag haft maginfluensa i några dagar. Men så känns det hela tiden.  Ingen energi i kroppen typ, andfådd och tungandad.  
    Går upp och äter frukost på morgonen, sen måste jag lägga mig en stund igen innan det är dags för promenad med hunden.  Orkar ingenting längre känns det som.  
    Längtar till bebben har kommit och jag kan få tillbaka min kropp
    Han sparkar och sparkar och sparkar!  Helt ofattbart vad han rör sig därinne.  Borde vara ganska ,ycket mindre plats därinne kan man tycka.  (KAnske däröfr han försöker göra plats?! )
    Jag försöker ta en dag i taget nu.  Så otroligt tacksam att jag inte måste jobba nu.
    Annars hade jag behövt kliva upp 04:15 och har ett fysiskt ansträngade arbete, då hade jag nog varit än mera slut...
    Så längtasfull nu..  
    Vår lilla bebbe kommer troligen mellan den 18-20 april, (igångsättning) så det är verkligen inte långt kvar.  
    Ordinarie bf är 1/5.
    Endast skötbord  och lite smågrejer kvar att fixa.  Vår lille plutt!
    Var på UL igen i onsdags.  Han mättes på diverse olika ställen, så ca 2,8 kg väger han nu och ca 44 cm lång.
    Fostervattennivån var bra och allt ser så bra ut det kan
    Lycka!
  • gosensgos

Jösses vecka 34 idag!

Om 4 veckor och ngn dag kommer våran lilleman

• gosensgos

Åhh vad härligt!! Tiden går framåt och snart är det dags för våra majbäbisar att titta fram!!
    Tänk att vi har gått så länge med våra magar nu!?
    Jag är i vecka 33+3 (34)  och kommer bli igångsatt vecka 38.
    Lite drygt 4 vckor kvar bara!!
    Spännande!
    Svårt att andas har jag haft sedan mitten av december och står snart inte ut längre.
    *Bokade gravidmassage igår där det konstaterades att jag hade otroligt spända kmuskler just i det område där det går nerver som påverkar diafragman.  MAsserades där och mådde för ett ögonblick fruktansvärt dåligt.  Blev lite bätrre och känns kanske ngt bättre idag.  Ska dit igen på fredag.  
    Massösen sa att det kan vara olika anlendingar, en eller flera samtidigt:  
    Att det är trångt
    Att hormoner påverkar diafragman  
    Eller som i mitt fall otroligt spända och svullna muskler som utgör nervpåverkan.
    Hoppas komma till rätta med detta snart för det är svårt att sova på nätterna när man inte kan ligga ner för att man inte får luft.
    Besök hos BM förra veckan
    Allt ser bra ut.

SF mått 31
    blodtryck 115/80
    fosterljud 135
    viktuppgång 7kg
    Bebis Emil har fixerat sig!!!
    Jag är nu trött trött.  Orkar lite i taget och måste sedan vila.  Skönt att faktiskt lyssna på kroppen.
    Nu ska jag göra mig i ordning, ska träffa Emils nyfödda kusin, 4 dagar gammal Nelly.
    Får lukta och gosa med denna bebis så länge
    Ha en skön solig "vår"(?)dag!! 

• gosensgos
    Miloxan skrev 2011-03-17 19:21:05 följande:
    Låter som en dröm att få bli igångsatt i v 38..men blir det inte en april-bebis då? :) Hoppas allt går bra för dig med massagen :)
    Jo det blir en aprilbebis då.  Ca 18-20 april.  Men det visste vi inte från början och ville inte byta grupp bara därför. Han är ju fortfarande beräknad till v 38.
    Massagen gick kanon och äntligen känns andningen något lättare.  Det blir ett besök nästa vecka också

• gosensgos

Menar förstås beräknad till 1 maj.

• gosensgos

Vecka 35 idag!

Idag är det precis  4 veckor kvar till inskrivning i Lund och sedan igångsättning.
    4 Veckor!!!
    Yehaa!  Lite läskigt känns det samtidigt dock, spännande läskigt.
    Krämprona är som många av er skriver tunga just nu.
    Illamående (Postafen igen)
    Möjlig magkatarr ska nu börja med Novalucol eller Gaviscon
    Trött trött trött
    Andfådd
    Tungt
    Svullna ben
    Humörsvängningar
    Men snart är vi klara för denna gången!
    Snart snart har vi våra knyten här! 

• gosensgos

Har inte hittat alla listor, tror jag, med saker som ska med till förlossningen,men några snabba tillägg som jag har i min väska,  som jag inte kan påminna mig att jag läst är

Varma sockor, benvärmare (under förlossningen har jag frusit jättemycket om ben och fötter.
    Någon form av tofflor.  Golven kan vara ganska äckliga 

Svar på tråden BF maj 2011