• Friida11

BF maj 2011

Tack för era svar! Jag står just nu i kö i telefon till förlossningen har stått nu i 30 min :S Inget svar ska man behöva vänta så länge?? Jag har läst runt lite om det här med sipprande fostervatten och läste mig till att det kan vara svagt rosa vilket jag märkte på mitt trosskydd att det var lite rosaaktigt tidigare och även att det kom som typ små fett klumpar väldigt små och det kunde tydligen vara fosterfett som komemr ut med vattnet :S Tyckte det luktade typ lite sött.. Men ja vi får se vad dom säger på förlossningen.. :S Gud vad stressad jag blev nu.. har ju inte packat bb väskan äns haha ska man ta med den om man åker på en sån här koll eller hur gör man? Hjälp va allt kändes läskigt nu :P

• Friida11

Åh lycka till vad kul tänk att du kanske har din lilla bebis hos dig redan inatt :) myyyyys!! Är jätte avis!! Massa styrke kramar!!!

• Friida11

Jag dricker rent hallonbadste och tycker det är jätte gott :) Dricker det med lite socker och mjölk har inte märkt så mkt skillnad förutom lite med SDs men vet ej om det är tack vare tet men kan ju alltid hoppas :) 

• Friida11
    werkestam skrev 2011-04-27 17:38:25 följande:
    Grattis till era små!! :)

Jag ramlade nyss utför trappan här hemma men tog emot mig med ryggen (strax ovanför svanken). Bebis rör sig och så men jag har rätt mycket SD. Det borde väl inte vara någon fara? Jag landade ju inte direkt på magen och bebis är väl rätt skyddad i magen? 35+3 nu..

Jag vet inte om SD kommer nu pga fallet eller om de skulle gjort det hur som helst. Vaknade inatt av riktigt onda förvärkar som lyckligtvis gick över efter bricanyl. Det känns lite tokigt att ta dem nu om bebis liksom skulle vilja komma ut. För hade jag inte fått dem utskrivna efter vi varit på NUS skulle jag ju inte haft dem och de skulle inte gjort något för att stoppa upp eventuell förlossning på sjukhuset efter vecka 34. 
    fy vad läskigt att ramla sådär :S Men jag tycker du ska ringa förlossningen och höra med dom först å främst ang fallet men också om du ska ta bricanylen eller sluta med dom å se om bebis vill komma nu eftersom du kommit så pass långt i grav ändå.. Lill killen kanske är redo för världen utanför? :)
  • Friida11
    werkestam skrev 2011-04-27 20:39:31 följande:
    Åååh jag som är så feg på att ringa förlossningen :( Men jag har en rutinkoll hos BM i morgon. Får se under kvällen hur det känns men börjar det bli mer SD så ringer jag!

Jag tror faktiskt bara att de skulle be mig vila och ta det lugnt om jag skulle ringa =P

Han borde ju vara rätt redo, vi har ju fått två cortison sprutor så lungorna borde det inte vara någon fara för iaf :) Det är väl kanske värmehållning och sugteknik det kan vara lite si och så med.
    hehe jag e likadan hatar att ringa å tänker dom kommer ändå bara be mig vila osv .. :P Men jag kände att äh hellre en gång för mycket än en gång för lite dom är ju till för å besvara våra frågor nu :) Men hoppas din lilla kille vill titta ut snart :D
  • Friida11

Var hos BM idag och hade kanon värden som vanligt :) Gjorde en utvärdering och förlossningsplan eller ja till viss del eftersom dom hänvisar mycket till anteckningar som gjorts på förlossningen eftersom jag har special samtal där för att klara mig igenom förlossningen. Men som sagt allt såg iaf bra ut och BM sa att bebis har "parkerat" sig så fint med huvudet neråt hehe :P Har SF mått 34 är idag i vecka 36+6 så ligger på mitt kurvan nu är det bara vänta! Vill så gärna att min bebis tittar ut NU är själv född i vecka 37 så man kan ju alltid hoppas :P Idag fick jag kraftiga värkar också trodde ja skulle behöve klocka dom men det släppte :( Typiskt!
    Jaja vi får väll se när den lilla behagar att komma :) Tror själv vi väntar en pojke vet ju inte könet och BM trodde också hon att det var en pojke men vi kanske blir överaskade?  :)

• Friida11

För att man ska ringa förlossningen pgr av onda sammandragninar ska dom göra så ont att man inte kan andas eller prata??? Eller hur pass ont ska dom göra? Eller ska man ringa även om sammandragningarna är regelbundna fast dom inte gör just så ont att man inte kan prata eller andas?

• Friida11

Madeleinelouise- min man har också alkohol förbud nu och fram till bebis kommer.. Han gillar att ta någon/några öl ibland men respekterar att jag vill ha han nykter nu :) så prata med din man ni kanske kan lösa det på något vis ;)

• Friida11
    Kottemor skrev 2011-04-28 18:38:17 följande:
    Tänkte dela med mig av denna länken, en värktimer.

www.varktimer.se/
    Jag har den på som app på min iphone fungerar kanon :) Så om man har iphone rekomendrar jag er att ladda ner den finns säkert till android mobiler också :)
Svar på tråden BF maj 2011