• Friida11

BF maj 2011

skalbagge skrev 2011-04-29 12:05:01 följande:
    I morse 7:45 gick mitt vattenGlad. Har varit inne på kontroll och är hemma igen för att vänta in värkarbetet. har värkar men inte regelbundna.

Om de inte kommit igång på inom 48 timmar efter vattenavgång så blir jag igångsatt så klockan 8 på söndagmorgon har vi tid för igångsättning om det nu inte kommit igång innan dess. Med andra ord, senast söndag får vi äntligen träffa vår lille EdvinHjärta

Åh vad kul!! Grattis! Vad mysigt att du snart får snusa bebis!!! Lycka till när allt väl sätter igång! {#emotions_dlg.flower}

• Friida11

Måste bara fråga, jag hade en så fruktansvärd energi förrigår och gjorde massor! Sedan igår har jag varit helt slut i kroppen å vill nästan bara sova samt att mina sammandragningar har börjat göra lite ondare men är dock inte regelbundna än.. Men kan det vara så att kroppen typ ger mig "order" att vila för att det snart ska sätta igång? :)

• Friida11
    Misswiren skrev 2011-04-29 17:27:14 följande:
    Hej alla.

Jag har börjat få smärtsamma värkar. Inte så värst regelbudna men ack så oooont dom gör. Tappar kontrollen.
    Ringde bb och hon tyckte de lät som det va på gång, så ska försöka vila och bada sen sova. Kanske får åka in idag/natt
    åh vad kul! Lycka till!!
  • Friida11

Kul att det börjar hända massor här i tråden :D

Själv har jag mer å mer förvärkar dock oregelbundna men ondare å ondare gör dom :) Har även som krafit mensvärk i rygg och fram i magen så det börjar kännas att det verkligen är något på G.. Räknar ändå med att få gå över tiden med tanke på att det är mitt första barn och har BF den 18 Maj men man kan ju alltid hoppas :) Har även fått jätte rikliga flytningar nästan som man börjar tro det är fostervatten som rinner? :P

Ja vi får se hur det slutar men längtar gör jag och är defenetivt redo så nu är det bara väntan som e det jobbiga!

• Friida11

Grattis till alla bebisar {#emotions_dlg.flower} 

Idag har jag en dålig dag en sån där orkar inte vänta mer dag :P Även fast jag har 16 dagar kvar till BF så orkar jag inte vänta längere.. Det börjar bli jobbigt nu, händerna domnar bort på nätterna så jag vaknar flera ggr om jag får restless legs och det är så obehagligt!!! För nån dag sen hade jag jätte mkt förvärkar å ont och nu känner man inte ett smack!! Så typiskt!!!

Nej fy.. vill så gärna ha bebis hos mig nu :( Men jag lär få vänta MINST  3 veckor till känns det som..

• Friida11

Någon mer än mig som känner sig otrolit svag? Alltså jag orkar knappt röra mig, står jag upp ca 2 min så känns det som jag ska tuppa av för jag är så svag och trött i kroppen vill inget annant än vila .. :( Jobbigt eftersom det måste städas och fixas här hemma.. Usch detta är inte alls kul! Händerna har även börjat domna bort på nätterna å det är sååå obehagligt!! Usch idag är det en sån där orkar verkligen inte mer dag.. :(

• Friida11
    Kottemor skrev 2011-05-04 19:10:18 följande:
    Nu åker vi in på BB 3-4 minuter mellan värkarna och jag vågar inte vara hemma längre
    Väntar bara på att min syster ska hämta upp pojkarna, så därför stjäler jag en stund vid datorn , haha

Nu hoppas jag att detta håller igång och inte slutar..
    LYCKA TILL! {#emotions_dlg.flower}
  • Friida11

Inatt vaknade jag vid 2 snåret av kraftiga värkar som satt i rygg och fram i magen med SD, trodde det var dags men försökte somna om och det lyckades jag med.. Smärtan har hållt i sig under dagen varit till och från ibland regelbundet ibland inte.. Tråkigt att man vet att det kan hålla på såhär LÄNGE innan bebis väl bestämmer sig för att komma ut.. Men jag hoppas det ska ta sig och bli värre under kvällen/natten :) Eller att vattnet kanske går vore ju helt underbart att få föda sin bebis nu! Längtar så mkt.. En liten update från mig bara :) Kram på er alla! 

• Friida11

Hej tjejer, har en fråga.. Har klockat mina sammandragningar nu som gör ont ibland ondare ibland lite mildare men det är ca 30sek långa och kommer med 5mins mellan rum cirka... Vet inte vad jag ska göra, ska jag ringa till förlossningen eller vänta in kraftigare värkar?? Känner mig osäker.

• Friida11

Tänkte på detta med ärftlighet har läst att även pappans gener spelar in där :) Jag kom i vecka 37 och pappan runt 38-39 så jag kan ju alltid hoppas har iaf fått mer förvärkar som gör ondare nu och det är 10 dagar kvar idag till BF, fast hade BF 13 Maj innan RUL enligt mens dårå så vi får se när den lilla behagar att komma ut :)

• Friida11
    eelliinnaa skrev 2011-05-10 11:07:15 följande:
    Nu är meja här. Imorse 04:24 50 cm och 3770 g hon är underbar . Trodde jag inte när jag vaknade med molvärk igår men fel fick jag.
    Grattis :) {#emotions_dlg.flower}
  • Friida11

Usch å blä!! KRAFTIG molväkr och onda SDs i princip hela natten till och från, vid 5 tiden tog jag två alvedon som fick mig att sova iaf till 10 och nu sitter jag här med fortfarande krafitg molvärk och en del SDs men inget som e så regelbundet.. Får hoppas det drar igång lite under dagen ska försöka röra lite på mig men det gör så satans ont att det är svårt att röra sig.. Aja vi får se hur det urartar sig..

• Friida11

Åh nu e jag trött på att vara gravid dessutom har hela natten passerat utan några känningar :( bläää!! Saknar ju min bebis!! Imorgon går man dessutom in i vecka 40 men räknar med minst 41+ innan någon tittar ut :( känns som en evighet dit dock!!! Dessutom tycker jag bebis slutat röra på sig så mkt är det normalt?

• Friida11

Idag har jag BF enligt senaste mens 18 enligt RUL.. Massa värkar som gör ont sedan 19 avtog lite med bad å Alvedon men är tillbaka nu igen så hoppas verkligen på bebis inatt :) hoppas det sätter igång för alla er andra snart!

• Friida11

Den 16/5 på bf-2 kom vår lilla Frida till världen :) hon vägde 3055 gram och var 48cm lång, nu ligger vi och myser på bb och allt går kanon hoppas på hemgång idag.. Skriver ner en förlossnings berättelse senare.. Kram och lycka till åt er andra.

• Friida11

Våran skrutta blir 2 veckor idag helt otroligt vad tiden SPRINGER iväg :) Fortfarande svårt att förstå att hon är MIN och ska stanna här hos oss för alltid men det lägger väll sig om ett tag.

Tycker ni alla som väntar än är super duktiga som kämpar och väntar, jag är lite avis på er hade SÅ GÄRNA gjort om hela förlossningen och allt tusen ggr :P Vet ju hur det var dessa sista dagar av väntan jag ville redan att hon skulle komma runt vecka 37+0 men fick vänta och ut kom hon 39+4 MEN hade jag fått spola tillbaka tiden hade jag NJUTIT MER av den sista tiden för sen när man väl kom till förlossningen kändes det som två sekunder så var allt över. Så även fast det är svårt att tänka så nu så NJUT och dokumentera förlossningen det är verkligen så VÄRT det! Vi filmade nästan allt och det är så kul å sitta och titta tillbaka på det :D

Kram på er! Snart har ni era skruttar hos er..

Svar på tråden BF maj 2011