• Jean

BF maj 2011

emeliemarietherese skrev 2010-09-16 11:05:30 följande:
    Jag hoppar ur den här tråden nu sogligt nog...
    Mina rosa flytningar blev till ljusrött blod..inga mängder eller klumpar än men är säker på att det kommer komma med, kände på livmodertappen med (med gummihandskar förstås) och den var väldigt öppen och det var uppenbart att det var där blodet kom från. Jag har dessutom inga gravidsymtom kvar alls så jag är 100% säker på att detta är ett missfall.
    Ringde min mamma igår och grät, även om det gick fort att bli gravid denna gång är det ingen garanti att det är det igen.
    Det här barnet var sååå efterlängtat och jag försöker tänka att det nog ändå inte var livsdugligt iaf så att det var därför det hände. Men lycka till för er alla andra så hoppas jag att jag kan hoppa in i en annan juni-tråd senare :)
    Beklagar! Onskar dig all lycka till nasta forsok!! Styrkekramar 
  • Jean
    Jojo7809 skrev 2010-09-16 10:58:19 följande:
    Första gången jag är inne på familjeliv o detta verkar vara en tråd jag vill följa! Jag kan ju berätta min histora, jag o mitt ex var tillsammans i 11 år och blev aldrig gravid då jag har PCO. I juli förra året gjorde vi slut!
    Jag accepterade att jag inte skulle få några barn, för hur skulle man hinna med att träffa någon, lära känna varandra o hinna bli redo att skaffa barn när man är 31 och behöver hjälp att bli gravid eller inte kan bli gravid alls!
    Kan säga att jag mådde verkligen bra efter skilsmäsan, gick ner 34 kg och livet lekte, i februari blev jag tillsammans med en kille som jag hade varit vän med ett tag! Vi flyttade ihop ganska snabbt och jag har aldrig varit så här lycklig innan!Hjärta
    Jag har alltid haft mens som kommit när den vill, förr kom den typ 1 gång om året men nu har den typ kommit ganska regelbundet några månder! Jag fick mensvärk o tänkte va bra nu kommer den snart, men den kom aldrig! Då berättade en vän att man kan ha mensvärk när man är gravid, tänkte jag får väl kolla men trodde inte alls att det var så!!! Verkligen inte!!! Så gissa om jag blev förvånad och hysteriskt lycklig när det blev ett plus på stickan, kan inte fatta att jag är gravid!Gravid Jag kan ju inte bli gravid!!!
    Har vi räknat rätt så ska vårat barn komma till världen 10 maj!!! Ren LYCKA!!!Skrattande
    Hoppas att det går vägen för er alla!
    Grattis! Forstar at du maste vara lycklig efter att forsokt sa lange tidigare! Skrattande
  • Jean

Jag kanner mig ocksa svullen om magen... Och mina boobisar ar storre med, far inte igen min jacka langre... Allt kanns sa tajt och obekvamt, ska bli skont nar man kan borja shoppa mamma klader. Maste nog inskaffa lite skona behaar snart dock.
    Illamaendet haller i sig, yuck... Mest hela dagarna, men oftast varst pa morgonen. Ska bli skont nar man kan beratta for alla sa dom vet varfor....

Ar feta ost pastoriserad i Sverige?? Har I Aus far man inte ata feta eller mozzarella for den ar opastoriserad.... Jag blir ju varsta avis, jag alskar ost!!

• Jean
    TheLove skrev 2010-09-17 10:16:56 följande:
    Feta ost och mozzarella är oftasdt pastöriserad i sverige i alla fall.. Jag läser på förpackningarna för säkerhets skull... Skulle inte klara mig utan min feta nu :P
    Ohh valdigt avis... I alla grav bocker har star de att man inte far ata den for den ar opastoriserad. Skulle inte ha natt emot en sa dar 10 bollar mozzarella eller ett block med feta. :)
  • Jean
    jakeline skrev 2010-09-17 11:13:48 följande:
    Läs på förpackningen, har du tur så är de pastöriserade. Jag saknar dessertostarna mer... får köpa ädelost på tub.
    Namn inte brie och adelostarna... Mmmmm... Nu blir de jakt! =)
  • Jean
    jakeline skrev 2010-09-17 13:29:53 följande:
    hade samma problem förra graviditeten... maken satt och smaskade bire och annat gott som jag ABSOLUT inte fick äta... *morr*

Imorgon ska vi till ett par av våra vänner och dricka upp deras vinförråd. Kul att den inbjudan kommer NU när jag inte kan dricka! *morrar igen* De brukar dessutom ha en massa goda viner som är ovanliga och importerade. Får nöja mig med något halvtaskigt alkofritt....
    Va taskigt! Massa harliga viner.... Du far smyga undan en flaska och spara den till maj. Flört
    Jag saknar dock inte vin just nu... Mar for illa for de!
    TheLove skrev 2010-09-17 14:33:30 följande:
    Ja läs på bipacksedeln, lär ju finnas som är pastöriserad. Jag drar i mig en halv burk fetaostkuber med rosepeppar varje dag :)
    jakeline skrev 2010-09-17 13:29:53 följande:
    hade samma problem förra graviditeten... maken satt och smaskade bire och annat gott som jag ABSOLUT inte fick äta... *morr*

Imorgon ska vi till ett par av våra vänner och dricka upp deras vinförråd. Kul att den inbjudan kommer NU när jag inte kan dricka! *morrar igen* De brukar dessutom ha en massa goda viner som är ovanliga och importerade. Får nöja mig med något halvtaskigt alkofritt....
    Näe vad elakt! Gott vin och du får nöja dig med alkoholfritt Skrikandes
    Finns det något äckligare än rött alkoholfritt? Eller finns det något gott som jag missat? Carlsbergs alkoholfria öl är ju riktigt god dock...
    Nasta gang jag har nog med energi for att ta mig till matbutiken sa ska jag ga igenom varenda bipackssedel. Skrattande
  • Jean

Sa da vet jag varfor jag har borjat dromma sen jag blev gravid. Tyckte det var lite markligt..

• Jean
    Moi Mokulat skrev 2010-09-18 09:24:37 följande:
    det var ett tecken på att jag var gravid. Jag drömde väldigt mkt olika drömmar varje natt när jag var gravid med min son. Det gör jag nu. Lite jobbigt.
    Ja i vanliga fall sa kommer jag aldrig ihag vad jag dromt men nu sa har jag dom konstigaste drommarna, obehagliga med for den delen. =/
    skalbagge skrev 2010-09-18 09:25:54 följande:
    Åh mamma mia, nu är jag livrädd!!!! När jag torkade mig efter att kissat på toaletten så var det bruna flytningar på pappret. Är det någon mer som haft det? Betyder det missfall?
    Skalbagge, hoppas allt ar ok. Forstar att du ar livradd. Tank positivt och ta hand om dig sjalv. Har ju ingen erfarenhet av de sa kan inte ge nagra rad, fast de verkar ju vara ratt vanligt. Jag skulle nog dock kontakta BM eller liknande.
  • Jean
    frau M skrev 2010-09-20 21:56:37 följande:
    Å jag jobbar på tåg.... långa dagar dessutom...
    får typ småäta hela tiden.. å dricka cola å loka. Det hjälper lite mor illamåendet...
    sen är jag ju supertrött å frusen hela tiden...
    Var forsiktig med att inte dricka for mycket cola med tanke pa caffeinet. Valj hellre caffein fri lask, lask hjalper mig med sa de blir massor med ginger ale och lemonade.
  • Jean
    Tiiinaa skrev 2010-09-20 22:12:27 följande:
    Hej alla glada!! Undrar om det är någon som varit med från början kvar här inne som minns mig? Senast jag var här inne var jag väl i vecka 5-6 tror jag. Sen dess har jag hunnit med flytt och renovering och en evig väntan på att internet ska komma igång i nya lyan. Men nu ÄNTLIGEN har vi internet igen.

Är i vecka 9 nu (8+3) :) Var på inskrivning idag och fick mitt BF ändrat till den 28 april istället för 1 maj som jag räknat ut själv.. så nu vet jag inte om jag ska vara kvar här hos er där jag började eller smita över till en ny främmande aprilgrupp..jag får se, Kanske håller jag mig kvar här en stund till i alla fall (om jag får).

Hur jag mår? Ja ILLA är namnet. Jag spyr inte dagarna i ända, men jag är ändå så handikappad att jag mest bara kan ligga på sofflocket och såsa. Dricker en massa såna här varma koppen, säkert ingen näring men jag blir åtminstone mätt och slipper det värsta illamåendet. <frukt äter jag i mängder så det är väl bra! Men fy för detta illamående säger jag. Hoppas innerligt det går över som de säger i vecka 12. Bara 3 veckor kvar!!! Vill ha tillbaka min aptit!

Jag tror bestämt att vi väntar en liten flicka. Både jag och sambon säger det. Vi är såååå nyfikna och vi ska absolut ta reda på vad det blir på RUL som ju kommer bli i november-december där någon gång. Vi ska även på KUB och NUPP test nu i oktober men jag tror att det är för tidigt för att se könet då fast fråga kan man ju!
    Klart vi minns dig! Inte illa om ni hunnit med bade flytt och renovering. Jag ar i vecka 9 med 8+1. Har sjalv matt illa i tva veckor och inte gjort annat an gatt till jobbet men sedan hem direkt till soffan och bara glot pa film och tyckt synd om mig sjalv. Och sover gor jag nastan tolv timmar varje natt. Har dom senaste dagarna borjat ma lite battre dock, tack och lov! Smoothies, farsk pressad juice, kolsyrade drickor och salta pinnar har hjalpt mig. Sa forhoppningsvis borjar ditt illamaende ga ner snart med.
    Borjar narma sig till 12 veckor!!! =) Har mitt andra ultraljud om exakt 4 veckor idag sen kan vi beratta for hela varlden nar vi sett att mini's hjarta fortfarande slar dar inne!
Svar på tråden BF maj 2011