BF maj 2011
MiDi
grattis till pojken!
ja jag har lite växtvärk ibland - mensvärk
och sammandragningar ibland - magen blir jättehård
MiDi
grattis till pojken!
ja jag har lite växtvärk ibland - mensvärk
och sammandragningar ibland - magen blir jättehård
många som varit på UL vad roligt! grattis till alla er!
Maggan 08
har du lågt järnvärde redan?
vilka tabletter tål du inte?
för det finns olika sorter
niferex tål jag inte, men jag tål duroferon.
mår fortfarande mycket illa hela tiden, någon mera?
det syns på mig att jag är gravid, och det är ju fjärde barnet också.
jag känner små rörelser där inne i magen ibland om jag lägger mig ner på kvällen tex.
gillar Bianca och Noah
vi har namnen Samantha Stephanie Filip, men jag gillar även Gabriella, Isabell, Julia, Isak,
frulilja
vilka fina ultraljudsbilder!
roligt du ska på könsultraljud, jag har själv varit på könsultraljud med dottern, då de inte kunde se könet ¨på RUL.
MiDi
Alex är fint.
Maggan08
varför äter du inget med järn i? är det som du inte tycker om sådan mat? är du vegan/ vegetarian?
jag är själv vegetarian och har svårt med järnvärdet när jag är gravid, jag tålde ju inte niferex, jag bara kräkte upp dem hela tiden och fick jag ner dem så fick jag diarre, så mitt järnvärde var nere i 85 som lägst och då var jag ca v. 31 så det var ju inte alls bra.
men duroferon järntabletter fungerar, de är mycket mindre och jag får behålla dem och blir istället kanske lite hårdare i magen, mitt järnvärde steg snabbt med dem.
ja de finns på apoteket, det är lika mycket järn i dessa tabletter som det är i niferex.
dessa duroferon tabletter gavs förr i tiden till gravida, men BM rekommenderar ju först niferex för att de ska vara bättre för magen, vilket inte stämde på mig då.
hoppas ditt järnvärde blir bättre! har du kollat upp järnvärdet?kan ju vara bra att gå till BM och kolla det.
Maggan08
du kan säkert vänta med till du träffar BM nästa gång och kolla järnvärdet om du inte mår alltför dåligt.
men du kan ju börja med duroferon nu, åk till apoteket och prova dem istället.
skalbagge
det är normalt att inte känna bebis regelbundet, i alla fall om man bara är i v. 20.
det är nog många som inte känner så mycket i v. 20. skulle jag tro.
Mary
grattis till pojken! vilka fina UL bilder!
ja bebis ligger långt ner, jag känner också buffar där nere
Jean
Colin är ju ett jättegulligt namn! det hade gärna jag också valt, men vet inte vad min man tycker...
Nojnen
fin UL bild! Men den var rätt så mörk.
Någon som varit på julbord eller som ska på julbord?
Det var mysigt att gå på julbord igår, vegetariskt julbord.
Men på kvällen satte Tobias ( 10,5 månader) en lakris godis i halsen, han kunde inte andas och fick inte upp den på en gång, men efter en liten stund kräktes han upp den, som tur var men rädd jag blev , usch!
jag har gått upp 7 kg visar vågen
men det är nog för att jag mår så illa och småäter hela tiden.
det får bli bättring med det, hur ska detta gå annars? jag får äta lite mindre bara och försöka ut och gå lite när jag hinner.