BF maj 2011
Mary
ja vad roligt att få en sån fin bild där bebis suger på tummen
mysigt!
Mary
ja vad roligt att få en sån fin bild där bebis suger på tummen
mysigt!
lite mer yr än vanligt är jag.
jag har blivit hård i magen, jobbigt!
Sofie 70 och Jean
ja man blir ju livrädd, det får ju bara inte hända....
det har hänt med vår dotter också, hon hittade nog en godis under soffan tror vi, hon fick inte upp den och hon hade svårt att andas, och vi ringde ambulansen som kom snabbt då den finns i närheten, men när de kom hade hon lyckats svälja ner det.
ja det är säkert bra med första hjälpen kurser för små barn, skulle nog behöva gå en sådan.
men har de kvar det i halsen, så är det ju svårt att göra första hjälpen, för man behöver få bort det som sitter i halsen.
våra barn har satt i halsen några gånger och jag brukar stoppa in mitt finger och känna och någon gång har jag själv fått upp det som var på väg ner i halsen.
man ska ju inte stoppa sitt finger för långt ner i svaljet, då kan föremålet komma längre ner i halsen.
men jag har lyckats få bort saker som kommit i början av svaljet, tex. mat eller frukt.
en hård lakris godis är såklart svårt att få upp.
denna sidan är jättebra vad det gäller första hjälpen och små barn som sätter i halsen och vad man ska göra:
http://www.vardguiden.se/Tema/Barn-och-foraldrar/Barn-och-olyckor/Barn-som-satter-i-halsen-0-1-ar/
FrökenHanna
Grattis !
då var du fru nu då
hoppas ni hade ett underbart bröllop!
Lina Sofi
grattis och roligt att allt var bra på UL.
Maggan08
vilken fin bild och skönt att allt var bra!
tove83
vilken fin UL bild!
Sofi
jag har också ont i magen här, kanske bebis som växer mycket nu.
La vie en rose
vacker låt!