Inlägg från: Moi Mokulat |Visa alla inlägg
  • Moi Mokulat

BF maj 2011

Friida11 skrev 2011-01-17 18:44:27 följande:

Måste fråga er :) Ni som känner sparkar vilket jag tror dom flesta har börjat göra nu :) Vart känns dom för er? Min bebbe sparkar ganska långt ner precis ovanför blygdbenet ungefär känns det en hel del och ganska så starka sparkar :P Så ibladn kan det kännas lite neråt till underlivet haha eller ja ni förstår.. Är det något konstigt att det är så långt ner? Blir lite orolig ibland sparkar den ju även högt upp på sidorna men mest där nere under naveln :P

kram på er!

Min knodd där inne sparka överallt tycker jag, men mest under naveln.
    Jag känner massor, men gubben känner inget än. Tråkigt.
  • Moi Mokulat

när ska man skicka in tll FK?
    Jag har inte fått min moderskapsintyg och är i vecka 22. Ska inte dit förens 1/2

• Moi Mokulat
    jakeline skrev 2011-01-18 14:04:28 följande:
    stackare! hoppas att du kryar på dig snart!
    Moi Mokulat skrev 2011-01-18 13:33:10 följande:
    när ska man skicka in tll FK?
    Jag har inte fått min moderskapsintyg och är i vecka 22. Ska inte dit förens 1/2
    skicka in så fort du får det. Det är väl ingen jättepanik, men de behöver ha det i relativt god tid så att allt är klart för den dagen då går på mammaledighet och tänker begära ut föräldrapenning. 
    jag har foglossning till öronen. Så jag hoppas på att fö det.
  • Moi Mokulat
    Om jag har BF 27 maj när kan jag tidigast ansöka om havandeskapspenning?
    Är det 60 dagar innan BF.
    Eller är det 60 dagar plus 11 dagar innan? Så jag inte skriver fel.
  • Moi Mokulat
    Angi07 skrev 2011-01-19 14:13:25 följande:
    Du borde göra det nu , det tar tid för Fk att ta ett beslut.
    Inte fått det där moderskapsintyget än
  • Moi Mokulat
    tove83 skrev 2011-01-20 20:28:11 följande:
    håller på med min beskrivning av en arbetsdag,för havandeskaps penning tänkte höra vad ni tycker...min chef har redan fyllt i allt han behöver göra samt att det inte går att omplacera mig,så jag vill bara ha synpunkter på brevet samt om det är nåt jag ska tänka på?? allt annat är klart;)

Beskrivning av en arbetsdag för på Ikea.

jag jobbar väldigt olika tider, så allt mellan klockan 06:00 till klockan 20:00 kvällen, även varannan helg på detta. Jag har ingen fast position/avdelning på varuhuset utan täcker upp där det behövs t.ex. vid sjukdomar, på mitt arbete så är det väldigt mycket gående samt stående, enda chanser till att ta en paus eller sätta sig ner för att vila är på rasten, på en normal dag så går jag ca 25 000 steg, brukar ha stegräknare på mig.

så i min tjänst så innebär detta att jag kan ena stunden stå i kassan och ta emot kunder för att sedan gå vidare och fylla på varor på Logistik/ varupåfyllnad, för hand. Varor som väger allt mellan 1-80 kg dvs. byråer skåp tallrikar, krukor osv.

för att i nästa plocka varor åt kund på varutlämningen, där är det för det till större delen bara tunga saker att plocka såsom vitvaror soffor 120-160 cm sängar garderober och dessa plock sker under en viss tidspress då varje plock inte får ta för lång tid tills det kommer ut till kund.

det ingår även i min tjänst att jag får stå i vår informationsdisk, är inte helt ovanligt att man står där mellan klockan 10-20 där man hjälper kunden till rätta i varuhuset, svarar på frågor etc. eller hjälper till vid barnpassningen som vi tillhanda håller för våra minsta besökare mellan 3-10 år.

jag får även ta hand om våra kundreturer som kommer till huset, ståendes som innebär många och tunga lyft.

det är inte helt ovanligt att man får göra alla dessa arbetsuppgifter under en och samma arbetsdag, vilket kan vara väldigt stressande samt påfrestande för en. Och på helgerna brukar vi ha uppemot 10-13 000 kunder per dag, och oftast så är man själv på avdelningen/avdelningarna, och man måste alltid förbereda våra produkter för morgondagens inleveranser som sker dagligen.

Antal lyft per arbetsdag är mellan 150-400st och då lyfter jag allt mellan 1-80 kg för hand.Detta är en sammanställning av hur en arbetsdag kan se ut för mig.

Jätte bra skrivet. Ska också skriva i den stilen
  • Moi Mokulat

Vem var det som hade skrivit jäätte bra in till FK. Såg det för ett tag sedan och nu sitter jag här och försöker skriva själv och behöver lite hjälp. Jag bläddra bland alla flikar men hittade inte det. Minns inte ens vilken dag vi skrev

• Moi Mokulat

Jag går till AMANDA gruppen och förbereder mig för denna förlossningen.
    Min första förlossning var mkt jobbig så nu går vi igenom den och sen den som ska komma.
    Vad som kan hända och hur man krysta bäst. Kände ingen kryst värkan sist alls.
    Där ska vi skriva förlossningsbrevet. Jag tycker det är jätte viktigt att man skriver det nu för när man ligger där sen finns det annat man måste koncentrera sig på än att föra fram massa man vill och inte vill.

Inatt drömde jag att min man hade två kvinnor. Jag och hans syster och jag gav hon ultimatum att välja och då sa han men hon lagar så god mat. Sen drömde jag att vi hade sex och att min papap hörde det och att han då skulle välja mig pga sexet haha snacka om mardröm!

• Moi Mokulat

Fick ingen havandeskaps penning. Är det ens värt att ompröva?

Chefen skrev annat än jag gjorde med vikten. Så de störs sig på det.

• Moi Mokulat
    Sommarnatt2010 skrev 2011-02-17 14:08:46 följande:
    Det tror jag det kan vara..en vän till mig fick avslag på första ansökan, det var oxå någt med hennes ansökan o chefens. Sen var ju iofs hennes chef väldigt förvånad över att hon inte fick HP Så de gjorde en ny ansökan o den gick igenom. Vad jobbar du med???
    barbabelle skrev 2011-02-17 14:05:06 följande:
    Varit hos BM igen... Allt såg bra ut!

Går in i vecka 30 (29+0) imorgon. Jisses, vad det närmar sig... Spännande!! :)

Hittills har jag gått upp 7 kg sen inskrivningen.

SF mått 28 cm, normalt och växer som det ska. Skönt! :)

Hjärtljudet, det tog lite längre tid idag eftersom bebisen var för vild att hjärtat slog i en rasande fart när jag låg på rygg, så bad BM att jag skulle ligga på sidan istället. Efter en stund slog hjärtat till det normala. Phuu. BM sa till och med att det måste vara en vildis därinne och jag nickade instämmande!! Det är h*n varjedag!! Skrattande

Blodtrycket såg även bra ut, glömt hur mycket det var, grr. Nästa gång jag ska dit den 7e mars då ska jag se till att skriva ner allt sen inskrivningen. Blodsockret låg på 5.5 och det såg även bra ut.
    Har diku inte fått en egen liten lapp som de skriver i var gång du är där..här får man en egen liten "jornal" som de fyller i allt sånt på...Det är bra för då kan man själv följa med på ett annat sett o det är roligt att jämföra med andra..
    Jag är butiksbiträde.
    Min chef kommer ångra sig att han skrev som han skrev för nu kommer en annan tillbaka 75 % från sjukskrivningen och de betyder att hon som har dennas tjänst kommer få mindre och hon kommer inte bli glad.
    Han frågade mig i början av veckan om jag hört något. Men nu fick jag  det inte alls så.
Svar på tråden BF maj 2011