Kottemor skrev 2011-02-08 15:21:31 följande:
Jag måste höra vad ni tror:
Förra helgen kändes det som jag skulle få urinvägsinfektion, men när jag vaknade på söndagen kändes allt ok.
Men nu i veckan har jag haft så overkligt mycket sammandragningar, riktigt kraftiga ibland med 5 minuters mellanrum... kan sitta bara rakt upp och ner i soffan och vila och sammandragningarna fortsatter att mala på.
Det gör inte ont när jag kissar men visst jag kissar nog oftare och mindre än innan.. kan jag dragit på mig UVI utan att ha mer symptom än så? Eller är det så att jag börjar få seriösa problem med mina sammandragningar tro?
Att gå en kortare sträcka gör att jag får jätte mycket sammandragningar, eller att gå upp för en trappa...
Jag ska till BM imorgon kl.10 och måste ta upp detta såklart, kan man lämna urinprov där för att se om man har UVI? Och om man har det, måste man träffa läkare för att få antibiotika eller kan hon skriva ut det tro?
Ingen aning om det är uvi. men själv åkte jag in till KK akut (det är dit vi åker här om vi inte har tid hos BM) bara för att jag kissade eller rättare sagt kände att jag behövde kissa hela tiden. Hade ingen sveda, värk eller andra problem och trodde därför själv att det inte var något men tänkte att det är bättre att kolla. En BM gjorde ett snabbtest och konstaterade bakterier i urinen så då tog en läkare över, gjorde ett VUL och skrev ut antibiotika. Tror dock att rutinerna är lite olika beroende på var man befinner sig. Men jag har inte precis haft några sammandragningar i samband med uvi, har tack och lov inte så mycket sd alls.
Jag ska i alla fall till BM i morgon (26+2) för första gången sedan inskrivningen. Ska bland annat be henne ta ett snabbtest för uvi. igen eftersom jag springer mycket på toaletten. Men det kan ju bara vara att liten ligger långt ner och trycker på blåsan kanske. Ska i alla fall bli nice att höra hjärtljuden för första gången och få lite bättre allmän koll.