• Tiiinaa

BF maj 2011

Sommarnatt2010 skrev 2011-02-18 12:18:17 följande:
    En vän till mig som fick barn i januari skulle fått en liten Elmer, hon var nämligen helt 100 på att det var en liten pojke i magen...Ut kikar dock en liten tös o det blev en Majken istället...

Tycker Elmer är jätte gulligt 

Ska bli spännande o se om man själv har lika fel..Är ju ganska övertygad om att det är en liten tös där inne =) 
    Se där, det dyker upp då och då namnet Elmer, men särskilt vanligt är det inte. Vi är nästan helt säkra på att det är en kille i magen, det gick lixom inte att ta miste på det på ultraljudet, han stoltserade så stolt med sin lilla snopp :)

Men skulle det ändå mot förmodan titta ut en liten flicka har vi det namnet bestämt också, då blir det en Levina :) (egentligen gillar jag tjejnamnet mer, så jag hoppas lite att vi någon gång kanske får en flicka så vi får användning för det fina namnet).
  • Tiiinaa
    Therre skrev 2011-02-18 13:23:50 följande:
    jag är lite osäker faktiskt när de gäller könet på barnet i magen, när jag väntade min dotter var jag helt 100 på att de va en tjej och de kände jag nästan från första början, men alla andra sa att de skulle bli en pojk och ut kom en flicka. den här gången vet jag inte riktigt, har inte kännt nå spec förän nu och jag tycker att de känns lite som en tjej och alla säger att de kommer bli en pojke så om jag känner på mig att de är en tjej för att jag tror de eller om de bara känns så för att alla andra trot att de är en pojke vet jag inte:S Alla säger att jag har en sån (typisk mage) för att de ska vara en pojke och hjärtljuden stämmer inte på en pojk men grejjen är den att formen jag har är densamma som när jag väntade min dotter och samma sak med hjärtljuden, jag kan faktiskt ibland bli lite irreterad på alla som påstår och säger att de är en pojke för dom har ingen aning, och på dem låter de verkligen, ja men de är klart att de är en pojke de ser man ju på långa vägar att de kommer bli osv, då blir jag bara irreterad, så man får väl se vad de blir, men som tur är har man ju iaf namn till båda könen, min dotter sa ett namn här om dagen som vi också tyckte var fint, vi hade ju tidigare som förslag Mira om de skulle bli en flicka och dottern nämnde namnet Nora som vi också tyckte va fint så nu har vi 2 ev namn om de blir en flicka och ett namn om de blir en pojk så man får väl se, tycker de är så svårt med pojknamn..
    Ja kan också bli så irriterad på förutfattade meningar när det gäller könet. Jag råkade skriva sist jag var hos BM på facebook att vi lyssnat på hjärtat och det låg på si och så. DÅ var det ju genast folk som kommenterade om vilket kön det var och inte. Nej fick jag snällt säga det är en pojke i magen, inte en flicka.

Jag har haft en typisk pojkmage ända sedan magen började komma i vecka 16-17, men nu blir den mer och mer rund, som en typisk flickmage alltså, så det där är ju så ovetenskapligt så det inte är sant. Magen blir den form den behöver bli för att få plats med en bebis, hur stor roll kan det ha om det är en pojke eller flicka i den lixom?

Men om andra vill roa sig med att gissa så låt de hållas, ta det som en komplimang att folk vill engagera sig i dig och din graviditet. För jag tror lixom inte att någon menar illa. Men jag känner igen känslan att man kan bli lite irriterad... Åh både Mira och Nora är ju tokfina namn!! Pojknamn är av någon konstig anledning mycket svårare! Elmer ska våran kille heta. Annars förutom det hade vi Elis, Elvin, Olle eller Melker på förslag.
  • Tiiinaa
    EvaChristina skrev 2011-02-18 13:39:07 följande:
    Roligt med namn. Och så svårt!
    Två av de namn vi har pratat om och båda gillat är just Nils och Elmer Ett annat är Ebbe.
    Vi tror det är en pojk, så därför fokus på pojknamn. Och flicknamn har vi mycket lättare att hitta som vi båda gillar.
    Vilken bra smak på namn du har ;) Vet du någon som heter Elmer eller har du som jag bara snubblat över det i nån namnlista typ? Ebbe är ju råhäftigt och superfint!!
  • Tiiinaa
    morotsland skrev 2011-02-18 13:52:54 följande:
    Har också funderat på Ebbe men jag tänker att alla skulle associera direkt till Ebbe Carlsson och det känns inte så kul.
    Det gör inte jag!! Ebbe Carlsson är lixom bara han som BÅDE för- och efternamn, utan efternamnet carlsson är det ingen stark association, tycker inte jag i alla fall. Sen så var han ju inte så super känd så alla vet vem det är heller..
  • Tiiinaa
    Charlott29 skrev 2011-02-18 14:08:37 följande:
    Haha,,, jag associerar också till honom

Mitt favoritnamn när det gäller pojkar just nu är Ludvig. Det tycker jag är jättefint och det är vi faktiskt överens om hela familjen. Albin tycker jag också är superfint, men det blir i så fall som andranamn

Svårare med tjejnamn, jag tycker Tyra och Stella är fina namn, men min man gillar inte dem alls. Min son han tycker bebisen ska heta Filippa om det blir en flicka.
    Min man tycker Astrid... samtidigt som han tycker barnet ska ha ett namn som funkar utanför Sverige... så då förstår jag verkligen inte hur han tänker kring namnet Astrid, haha...

Jag har dock en känsla av att det är en pojke i magen, så jag har faktiskt inte funderat så mycket på flicknamn...
    Astrid fungerar väl utomlands!? Eller? I den amerikanska serien "the office" är det en som döper sin dotter till Astrid...där säger dom att namnet betyder en nordisk vikinga pronsessa :) Ludvig är fint, men det kommer nog bli ludde då...
  • Tiiinaa

Namn på E är fint! Det blir lixom en mjukare känsla på namnet när det börjar på en sån len vokal...

Är det fler som har ett extremt obehag i bröstkorgen? Jag kan knappt hitta någon skön ställning alls, varken sittandes, ståendes eller liggandes. Måste lixom sucka hela tiden för det är så trångt och obehagligt i revbenen och bröstkorgen. Inge kul!

• Tiiinaa

Vix: Så fin liten tjej! Man kan nästan se att det är en tjej på dragen. Superfin!

• Tiiinaa

FrökenHanna: Vad jobbigt om du kanske har havandeskapsförgiftning! Jag hade en kompis som fick det förra året när hon väntade sin dotter. Hon hade det ganska jobbigt och fick ligga inne på sjukhuset den sista tiden. Men ut kom i alla fall en helt frisk och kry liten tjej, hon var 3 veckor för tidig, men allt gick så bra i alla fall. Men jag avundas dig inte om det är det du fått. Hoppas det går bra hos läkaren. Kanske behöver du bara sakta av på tempot lite.

Jag är precis hemkommen från BM jag. Är i vecka 30+3 idag. 

Blodtryck: 90/60
    Blodsocker: 6.2
    Järn: tog hon inget för det såg så fint ut i vecka 25 så det behövdes inte testas igen?!?! Undra varför inte lixom?
    Vikt: 65 pannor. Det var +1 kg sen senaste besöket för 3 veckor sedan. Totalt har jag gått upp 5 kg.
    Sf-mått: 31 cm, följer kurvan utmärkt :)
    Bebisens hjärtljud: 148 bpm

Bm klämde och kände lite också hur bebisen låg i magen. Jag har trott att han ligger med huvudet ner och rumpan/benen upp mot högra revbenen. Och det stämde precis :) Hon kunde känna bebisen tydligt. Han ligger som sagt med huvudet i bäckenet nu, men han är inte fixerad eller så, han kan fortfarande flytta på sig hur som helst och rulla runt där inne, även om det börjar bli ganska trångt nu. Men det är i alla fall bra att han är där nere med huvudet och "undersöker". Men om jag ska gå på min egen känsla tror jag faktiskt inte att han ligger med huvudet uppåt någonting nu, jag tycker alltid när jag känner honom att det är huvud ner och rumpa upp. Han är så söt lille grabben! Man lixom lär känna honom mer och mer varje dag.

• Tiiinaa
    werkestam skrev 2011-02-24 10:26:00 följande:
    Jag har snart gått 27 fulla veckor. Snacka om att ha ökat oddsen från vecka 25!! :) Så oerhört glad för varje extra dag i magen nu :):) Varje minut faktiskt! Sängläge fungerar! Tjoho! :) Men det gäller att hålla det till punkt och pricka. Så fort jag slarvar nyper magen ihop =P Är det någon mer som fått en känsla av att det är något mellan benen? Typ en jättetampong eller ett äpple? Tänkte om det kanske var hormonellt eller om jag ansträngt mig för mycket. Hade det igår och i förrgår med efter jag tagit Bricanyl och legat raklång i soffan ca 8h så gav det med sig.. Strange!

Enligt den där längtuträkningen kommer våran pojk att bli 1.76 cm. Vi ser väl om si så där 20 år! ;)
    Jag är 162cm och Mattias är 177cm :) Rätt korta båda två mao. 

Hur är det med ögon som skiftar då? I mitt pass står det att jag har blå ögon. Men de är gröna nu. De senaste två åren blir det bara grönare och grönare, håller jag på att mutera? Haha :)  
    Jag och min kille är samma längd som du och din...så vi fick ju samma resultat till vår poje :) Men jag tror kanske att han blir lite längre än 1.76 ändå för vi har mycket långa personer i vår släkt båda två...men som du säger vi får väl se om typ 20 år :)
  • Tiiinaa
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-02-24 10:53:39 följande:
    Hiawaths
    man kan ha sammandragningar då magen bara är hård där uppe eller nere eller på sidan av magen.

werkestam
    hoppas bebis stannar länge i magen.du får  vila och ta det lugnt.

min man är från sri lanka så här blir det bruna ögon.Skrattande
    Ja visst måste det vara så med sammandragningarna! För ibland tycker jag att jag bara blir hård på ena sidan, eller att den bara lägger sig uppepå magen. Så då är det kanske inte bara inbillning. Sammandragningarna kan alltså vara lite sneda och vinda :P
Svar på tråden BF maj 2011