Inlägg från: morotsland |Visa alla inlägg
  • morotsland

BF maj 2011

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ebbe_Carlsson

Min första tanke när jag hör namnet Ebbe är "Ebbe Carlsson-affären".

Men det är ett väldigt fint namn så det är lite synd. Det där med associationer är svårt. Jag har försökt driva Otto men min man associaerar bara till Bismarck...
  • morotsland
    TeosMamma skrev 2011-02-21 11:21:39 följande:
    Jag har haft mer eller mindre problem med bröstkorgen sedan tredje månaden men sista veckorna har jag haft konstant ont på högra sidan.... Tungt att andas och även överspända muskler kring ryggraden... Skit när man ska köra rullstol och inte har annat val än att använda armarna, trodde jag var den enda. Min sjukgymnast ska komma hit med en TENS-apparat om det inte ger med sig närmaste dagarna, någon som testat en sådan? 

Ni med bröstkorgsont: har ni funderat på om det är magkatarr eller  liknande problem? De perioder jag har haft magkatarr har det känts just som en tryckande känsla/smärta över bröstet och det är ju väldigt vanligt med sådana problem under graviditeten.  Om det är problemet kan det ju avhjälpas med ändringar i kosten.
  • morotsland

Vi har också litet badrum så vi snickrar ihop ett skötbord på plats, det gjorde vi i tidigare badrum också och det är ju alltid en lösning för trångbodda. De flesta badrum har plats med nån typ av skötbord om man är lite uppfinningsrik

• morotsland
    Ewima skrev 2011-02-22 20:45:12 följande:
    Finns det fler än jag som planerat jobba in i det sista i graviditeten? Fick nytt jobb (kontorsjobb) för 2v sen och jag trivs sååå bra. Men jag känner mig ensam i att hoppas jobba sålänge det går.
    Nädå, jag tänker också jobba ända fram. Tar semester från BF så har jag några dagar ledigt om den kommer sent (vilket jag tror). Jag jobbade/pluggade ända fram sist också och det funkade finemang. Många som går tidigare har väl tunga jobb eller graviditetskomplikationer (det är såklart ok att gå tidigare ändå, menade inte så ).
  • morotsland

Här en till som varit hos BM idag. SF-mått bara 27 trots att jag är i vecka 31, det är inom det normala men ändå så litet att jag måste tillbaka och ev göra tillväxtultraljud. Är inte så orolig för det dock, var likadant med första barnet och då var allt bra.

• morotsland
    Lovelyness skrev 2011-02-23 18:22:37 följande:
    Jag sitter och roar mig med att "räkna ut" ögonfärg på bebisen. Jag har blåa ögon och min man har bruna, men han har inga blåödga släktingar alls viken borde betyda att han absolut inte har några båa anlag. Då borde det väl vara omöjligt att vårt barn blir blåögt?
    Kolla här!
    museum.thetech.org/ugenetics/eyeCalc/eyecalculator.html 
  • morotsland
    Charlott29 skrev 2011-02-24 12:16:13 följande:
    Hej på er,

Jag har de sista dagarna kännt ett oroväckande tryck neråt. Känns som att något ska komma ut när som helst, vilket såklart oroar mig då jag går in i v 29 på lördag.

Förhoppningsvis är det bara bebisen som tänjer och sträcker på sig, men man kan ju inte låta bli att fundera. Är det någon annan som känner så? Riktigt obehagligt är det i vart fall...
    Jag kände så tidigare och som någon skrev ovan så kan det verkligen hjälpa med knipövningar! Min bm förklarade det med slappa muskler och det är därför det ofta kommer tidigare och mer för omföderskor. Knipövningar har man ju igen sen också att man började med i tid...
  • morotsland
    Fröken85 skrev 2011-02-24 20:49:39 följande:
    Jag har en Tricotti bärsjal, den är som två ihopsydda stycken istället för en lång sjal. Den tyckte jag var kanon och supersmidig med min första. Har tänkt använda nu till tvåan oxå!
    Funkar den bra även om föräldrarna är olika i storleken då?
  • morotsland
    tresmåfina skrev 2011-02-26 10:24:19 följande:
    Jag har bruna ögon, min man har mörkbruna ögon (kommer från sydamerika). Vår första son fick mörkbruna ögon (så mörka att vi blev iväg skickade till doktorn när han var nyfödd för att se så han inte hade något fel på ögonen, men det var det inte .  Sen kom lilllebror och han är ljusblond med blå/gröna ögon... många brevbärarskämt där
    Här med! Mannen är brunögd och jag grönögd, första barnet har bruna ögon och sen kommer det plötsligt ett blåögt småsyskon. Alla är lite konfunderade...
  • morotsland
    Alla får ju inte svullnader och vattenproblem öht, det verkar väldigt olika när det kommer och om det kommer. Vet inte om det är biologiskt eller beror på något annat? 
Svar på tråden BF maj 2011