• Nojnen

BF maj 2011

Jag har blivit superförkyld med hosta och segt slem. Nån som vet vad jag kan ta för slemlösande och/eller hostdämpande?
    Har varit vaken en stor del av natten och är på ett uruselt humör. Färdig att gråta för att mannen tagit med sig det enda fullkornsbrödet till jobb. Snacka om att vara trött och hormonstinn!!

• Nojnen

FrökenHanna: Jag är i samma vecka som du (30+3) men har inte alls känt av svullnader eller vattenansamlingar. Så fort jag känner av det blir det till att skaffa stödstrumpor.

• Nojnen

Har varit på BM-besök idag. Är i v. 31+5. Hjärtljuden låg på 133 och SF på 34cm. Blodtrycket var stabilt; 100/60. BM kände på bebisen och kunde konstatera att h*n förmodligen lagt sig tillrätta med huvudet neråt. Bebisen vänder på sig med jämna mellanrum, därför känner jag av ett tryck och en liten bula mitt på magen när rumpan pekar utåt. Det förklarar också varför jag känner sparkar tydligt på höger eller vänster sida, men i samma höjd. Har en kompis som födde en liten pojke förra fredagen, så honom har jag varit och snusat på idag. Kände mig lite hormonstinn när vi körde därifrån och fällde en och annan tår... Vill oxå ha bebis nu!! Får tänka att jag har 32 veckor bakom mig och bara 8 veckor kvar till BF.

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • Nojnen

Bilder från senaste UL finns i mitt galleri!! Kunde inte lägga upp dem här via Ipaden.

• Nojnen

Kottemor: tänkte på en annan tråd jag är med i; "Vi som dricker hallonbladste". De som dricker detta te upplever att de blöder mindre, får kraftigare sammandragningar/värkar, kortare förlossning mm. Läs mer om detta på: www.re-fresh.se/catalog/product_info.php&osCsid=ak37j4a4ns16q6g3q9t0j7hel7

• Nojnen
    isolande skrev 2011-03-14 12:01:57 följande:
    Jag hämtade gratisboxen från Pampers i helgen på Babyland. Den innehöll 2 blöjor, en nappflaska, en reflex, våtservetter, babybadskum och en massa reklam. Blöjhinken hade inte kommit än, men den kan man hämta senare tydligen.
    Min lilla kille rör sig så in i bomben och särskilt på vissa tider. Man kan nästan ställa klockan efter honom!!

Behöver man något för att kunna hämta ut paketet från Pampers på Babyland?
  • Nojnen

Hej allihop! Tänkte på en sak som min BM sa angående att sluta jobba innan BF. Jag berättade att jag tänkte sluta den 15 april, vara kompledig i 4 dagar (påskveckan) och sen ha semester i 4 dagar för att börja FL den 2 maj. Hon undrade då om jag hade övervägt sjukskrivning, då sparar jag på mina sem-dagar och föräldradagar. Naturligtvis berättade jag att jag hade svårt ibland med sömnen, samtidigt som jag jobbar heltid och det är svårt att orka med fulla dagar. Vad tycker ni? Själv har jag aldrig övervägt sjukskrivning pga jag faktiskt inte är sjuk...

• Nojnen
    JosefineK skrev 2011-03-17 22:29:20 följande:
    Hej alla, visst var det vàl nàgon av er som hade fàtt havandeskapsfòrgiftning?
    Var pà vanligt kontroll idag och jag kommer fà spendera hela morgondagen pà sjukhuset imorgon fòr provtagning och òvervakning dà det misstànkts att jag fàtt just detta. Svullnat upp òver en natt, hànder, fòtter, vader och ansikte tjocka som korvar, fàtt hògre blodtryck (har alltid haft normalt) och lite feber/svettningar. Kànns inte sà kul sàklart men àr glad att de vill hàlla mig under kontroll. Min gyn sa àt mig att packa vàskan om det blir sà att jag inte kommer hem igen innan fòdseln sà det har jag gjort nu ikvàll, kommer inte att ta med den imorgon bitti dock utan min sambo fàr isàfall àka hem och hàmta om jag fàr ligga kvar. Usch, kommer inte sova nàgot inatt om jag kànner mig sjàlv ràtt...
    Kul fòdelsedag detta blev! Flört
    Usch då, stackars dig! Hoppas att alla undersökningar går bra idag! *håller tummar och tår*
  • Nojnen

Jakeline: Grattis till sjalen!!

• Nojnen
    BB väskan:

purelan salva (bröstvårtssalva) amningsinlägg 2 amnings BH bebiskläder för 1 vecka: ca 21 bodys och 20 byxor ( bebis kan kräkas och bajsa ner kläder varje dag, 3 strumpor, 2 mössor, 1 lite tjockare tröja, filt ) 3 mamma t-shirts 2 mammabyxor 2 trosor till mig 1 strumpor till mig en tjock tröja till mig 2 paket nyfödd blöjor av det märket som brukar passa våra barn bepanthen salva tvättlappar blodgrupps intyg papper som fick av BM tel. till försäkringskassan, ring om barnets födelse och pappadagar, (jag skickar in FP tidigare) handväskan shampo balsam necessär hårborste tandkräm, tandborste kamera, laddare, panodil parfym sjal kan vara bra med nagelsax till nyfödd, men tycker det är så svårt att klippa de små naglarna....
    Jag fortsätter på listan med de saker jag fått tips om och ska packa ner:
    patientbricka och idhandlingar förlossningsplan mapp från mödravården mjukt toapapper inneskor CD-skivor jag vill lyssna på mynt till parkeringen (pengar till mat om förlossningen skulle dra ut på tiden) mat (snacks, knäckebröd, nötter, frukt, fruktdryck, jos, om förloss. skulle dra ut på tiden) (Jag är gbp-opad och behöver äta lite, men ofta, därav matlista.) xylocainsalva (bedövningssalva) sjal (att bära barnet i) bilbarnstol Har vi missat något? Fyll gärna i på listan!!
Svar på tråden BF maj 2011