BB väskan:
purelan salva (bröstvårtssalva) amningsinlägg 2 amnings BH bebiskläder för 1 vecka: ca 21 bodys och 20 byxor ( bebis kan kräkas och bajsa ner kläder varje dag, 3 strumpor, 2 mössor, 1 lite tjockare tröja, filt ) 3 mamma t-shirts 2 mammabyxor 2 trosor till mig 1 strumpor till mig en tjock tröja till mig 2 paket nyfödd blöjor av det märket som brukar passa våra barn bepanthen salva tvättlappar blodgrupps intyg papper som fick av BM tel. till försäkringskassan, ring om barnets födelse och pappadagar, (jag skickar in FP tidigare) handväskan shampo balsam necessär hårborste tandkräm, tandborste kamera, laddare, panodil parfym sjal kan vara bra med nagelsax till nyfödd, men tycker det är så svårt att klippa de små naglarna....
Jag fortsätter på listan med de saker jag fått tips om och ska packa ner:
patientbricka och idhandlingar förlossningsplan mapp från mödravården mjukt toapapper inneskor CD-skivor jag vill lyssna på mynt till parkeringen (pengar till mat om förlossningen skulle dra ut på tiden) mat (snacks, knäckebröd, nötter, frukt, fruktdryck, jos, om förloss. skulle dra ut på tiden) (Jag är gbp-opad och behöver äta lite, men ofta, därav matlista.) xylocainsalva (bedövningssalva) sjal (att bära barnet i) bilbarnstol Har vi missat något? Fyll gärna i på listan!!