• Nojnen

BF maj 2011

Kottemor: Vad skönt att allt gick bra!

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • Nojnen

Var hos BM igår. BM-besök v.36 (35+5) Vikt:109,2kg (+5,2kg) Hb:125 Hjärtljud:136 Sf-mått:36 (+1 sen förra mätningen) Huvud: fixerad

• Nojnen

Maj09: Mannen och jag gick igenom ca 300 pojknamn och av dem hade vi ca 10 varav 2 vi kunde komma överens om. Nu står valet mellan Isak eller Leo. Leo är det namn vi känner mest för, men vi vet inte om bebisen "ser ut som" och är en Leo när vi får träffa honom. Några av våra kompisar hade också massor av namn från början, men valde att vänta i flera veckor innan de gav sina barn ett namn. Det fick liksom växa fram...

• Nojnen

Fröken Löken: Jag packar i en karbinväska, mellanstorlek. Både till mig, mannen och bebis.

• Nojnen

FrökenHanna: Stort grattis till er lilla flicka! Skönt att allt gick bra!

• Nojnen

Saso87: ett tips till dig som får ont när du vänder dig i sängen. Jag har bäddat med glansigt tyg dubbelvikt under rumpan och ryggen. Då får jag lättare att vända mig och jag behöver inte anstränga mig så mycket.

Vi, mannen och jag, har oxå pratat med en BM som jobbar på BB i Malmö och efter samtalet med henne har vi blivit mer och mer övertygade om att åka dit, istället för till Ystad.

Jag budade på Tradera och vann en psykoprofylaxbok + dvd, så nu ska här tränas inför förlossningen!!
    Tur art jag jobbat min sista dag och är ledig fram till BF då jag börjar ta ut föräldrapenning.

• Nojnen

Grattis Fröken Löken! En liten rumpnisse! Det var det gulligaste och roligaste uttrycket jag hört på en sätesbjudning än så länge...

• Nojnen

Jean: jag förstår precis hur du känner det. Jag hade inte heller velat ha besök om hon är sjuk, inte heller av hennes barn eftersom barn är rena rama "smitthärdar" - särskilt om de kommer direkt från dagis. På de flesta sjukhus i Skåne får endast pappa besöka (syskon oxå såvida det inte är influensatider). Jag hade berättat för henne, vänligt, men bestämt, att hon är välkommen att hälsa på efter att ni kommit hem. Ni vill endast ha besök av familjen på BB.

• Nojnen

Jag har haft/har sammandragningar i ca 1 vecka, men hur vet jag skillnaden mellan sammandragningar och förvärkar? Jag frågade min mamma, men hon sa att hon aldrig haft förvärkar. Annars händer det inget särskilt hos mig. Har jobbat min sista dag innan FL och har komp + sem fram till BF, sen tar jag ut FL. Boar allt vad jag kan. Har en lååång lista på vad jag vill hinna med innan bebis kommer. Fler än jag som boar?

• Nojnen

Har varit hos BM nu. Bebben följer sin kurva, jag har superbra blodtryck (110/60), han har starka, rytmiska hjärtslag 140/min. Sammanfattning av graviditeten: normal graviditet.

Svar på tråden BF maj 2011