FruganH skrev 2011-02-23 13:14:29 följande:
Ja, vi får väl se. Personalchefen kom förbi mitt kontor idag. Antagligen eftersom jag tagit ledigt två dagar nu utan tillräckligt lång framförhållning. Hon frågade om det var något fel och jag förklarade att jag var tvungen att gå på extrakontroller pga högt blodtryck. Då sa hon: "Ja, det hade jag med när jag väntade mitt första barn, men dom har ju bra koll på allt och så. Det var ju inga problem."
Ingen fråga om jag behövde avlastning eller liknande. Får stressa halvt ihjäl mig idag eftersom jag var ledig igår och skall vara ledig på fredag igen. Flimret kommer och går.. Vill inte veta hur högt blodtrycket är just nu.
Säger läkaren att jag måste vila och ta det lugnt och sen inte sjukskriver mig så lär jag börja böla.... 

För det GÅR inte. Jag kan inte påverka stressen på mitt jobb på något sätt och cheferna verkar inte intresserade av att hjälpa till det minsta....
Jag kom bara att tänka på att det nog är större chans att du blir sjukskriven hos privat läkare än hos allmänläkare. De privata verkar av någon anledning göra det lättare om man ber om det (och såklart har någon anledning)  

Du kanske redan går hos privat, men annars kan det vara ett tips.