BF maj 2011
FrökenHanna - vad är det med mammor egentligen...Varför ska de sabba. Som sagt har inte alls lust att berätta :S Trots att hon borde vara en av de första som får veta...
Skalbagge - Underbart med VUL, vill oxå se liten där inne..

Haha, låter ju inget vidare!! 
                    En liten fråga... BM tog upp frågan om KUB-test (+ fv-prov / mk-prov) när vi var där på hälsosamtal. 
Vi har funderat lite fram och tillbaka och jag vet inte riktigt hur vi ska göra.. Någon som tänkt något på om ni skall göra ett KUB-test eller inte?
Och som barnmorskan sa, det räcker ju inte att bestämma om man ska göra testet eller inte utan även VAD man skall göra när man får resultatet (om det inte är så bra då)..
                    Idag (eller iallafall just nu) känner jag mig faktiskt ganska pigg! Herregud, hade nästan glömt av hur det kändes att vara pigg. Har ju i princip varit konstant trött nu senaste 2 veckorna.. Någon mer som är väldigt trött? 
Illamåendet kommer och går som vanligt men humörsvängningarna ska vi inte tala om! Och magen är fortfarande svullen som tusan (vilket jag INTE gillar).
Hoppas på att symptomen (särskilt tröttheten och den svullna magen) skall börja avta snart eftersom jag ändå är i v 10 (9+3) 
Skönt att det bara är några timmar kvar till helg så att man kan andas ut lite efter en stressig vecka på jobbet.
Förresten! Någon mer som inte är sugen på godis/sötsaker mer? Innan var jag en riktig gottegris och var nog i princip sockerberoende och kände sug efter godis nästan varje dag! Men nu blir jag aldrig sugen på det, vilket ju såklart är jättebra! Men jag trodde att man skulle bli ännu mer sugen på sånt under graviditeten, så jag blev rätt förvånad måste jag säga.
Tyvärr så har jag istället mer sug efter fet mat (typ hamburgare och pizza och sånt), men det brukar lägga sig när man väl är mätt (även om man inte äter just fet mat).
 Så det är svårt att stå emot ibland! Men jag försöker 

då är det ju lättare att undvika snabbmat.