minya skrev 2010-10-02 10:35:21 följande:
allt ordnar sig ju alltid, tvivlar på att ni egentligen har något att oroa er för, ingen blir ju utkastad på gatan om de nu inte vill de själva eller har verkligen missbrukat systemet.
Din mamma kanske bara är orolig för dig att du "stället till det" med barn, nu känner jag henne ju inte såklart men många uttrycker sig ju väldigt klumpigt i sin "omtanke"
Nej, är inte orolig för att hamna på gatan.
Tycker ändå det är så många som skaffar barn trots att de är arbetslösa/studerande och de verkar ju klara det hela, så varför skulle inte vi göra det. Jag tror som sagt att sambon får jobb när han slutat skolan och då har vi ju jobb båda två (om än kanske inte fast). Jag har varit på samma jobb i över 1 år nu, så chansen att det ev blir fast känns ganska stor just nu. Behov av personal finns där jag jobbar och att jag inte skulle få fortsätta där är helt otänkbart. Jag får garanterat minst förlängt tills bebisen kommer och hade en kollega som började samtidigt som mig (med samma typ av anställning) som fick barn får någon månad sen och hon fick
t.om. förlängt till efter mammaledigheten, så hon får komma tillbaka igen. Chansen är ju väldigt stor att de gör samma sak för mig om jag nu inte får fast innan dess..
Jag tycker att det här är ett val som jag och min sambo gör och jag behöver inte höra folks åsikter om det, för de har egentligen inte med saken att göra. Men jag vet att jag kommer blir ledsen om jag får höra en massa kommentarer om hur "dumma" vi är osv....