• Jean

BF maj 2011

carwho skrev 2010-09-28 09:30:01 följande:

Ni som varit på VUL - när har ni varit det? I vilken vecka??
    I vilken vecka är det liksom lönt och gå på VUL/UL? Så att man ser / hör något??

Grejen är den att detta är såå overkligt för mig. Vi tänkte om vi skulle gå på VUL/UL hos en privatgyn i grannstaden så kanske det blir mer verkligt..... Jag kan liksom inte tro att detta är sant. Ja asså jag vet inte. Skum känsla... Är det någon som känner likadant??

Vi var pa varat forsta i v.6 +2. Sag da sacken med den lilla i och aven hjartslag pa 119bpm. =)
  • Jean
    Fru J skrev 2010-10-01 16:33:58 följande:
    Vet ni, var inna på akuten ogår för jag fick en blödning, men allt såg bra ut...och det ligger två foster i min mage!! Omtumlande så det är inte sant! Förta barnet blir både ettan och tvåan !!
    Grattis till tva sma!! Va underbart!

Sjalv sa har jag matt illa i over en vecka nu, som en mardroms bakfylla som aldrig slutar. Sprangande huvudvark oftast, yrsel, illamaende och magen som vander och vrider pa sig upp och ner. Ar 10 hela veckor i morgon sa in i v.11, sa jag hoppas de ger sig snart. Har inte lyckats tagit mig till min doktor annu utan fick lite rad fran min mans pappa som ar lakare som hjalper lite. Min man tycker inte att jag ska ata massa tabletter i forsta trimestern. Undrar lite om dessa sea bands ar bra? Nagon som tycker dom hjalper?? Har ju inte lyckats ga till jobbet pa en vecka nu sa de vore skont om jag kunde fa ma lite battre snart. De borjar bli var har och solen skiner ute och de kanns som en plaga nar man inte kan ga ut...

Tankte jag skulle beratta om min svarfars basta tips for att bota illamaendet som han anvant i 50 ar som lakare, kanske kan hjalpa nan annan an mig.
    Han forklarade att man mar illa pga hoga halter av ostrogen i kroppen som vissa ar kansligare mot an andra. Och for att bli av med illamanedet maste man balansera ostrogen nivaen, och de gor man med glucose. Sa nar man vaknar pa morgonen ska man ligga absolut stilla inte rora huvudet och be man sin alskade man att ga och gora rostat macka med ett tjockt lager honung pa som man maste ata utan att rora huvudet och sedan ligga stilla i 20 minuter och nar man sedan reser sig upp sakta sa ska man inte kanna natt illamaende hela dan. Om de dock kommer under dagen sa kan man ata 2-3 socker bitar och halla huvudet sa stilla som mojligt i 15- 20 minuter och sedan ska man kanna sig battre igen.
    Man masta halla huvudet stilla helst ligga ner nar man mar illa pga av att illamaende startar i inre oron kanalerna dar allt som sjosjuka osv borjar, sa de ar viktigt att halla huvet stilla.
    Kanske kan de hjalpa nan har i alla fall! Jag ar sjalv tva veckor i manaden sa jag ska fixa en bricka bredvid sangen.
  • Jean

Jag ar inbokad pa min 12 veckors UL den 19de och har inte blivit erbjuden natt KUB eller liknande eftersom jag bara bokat tiden hos min lakares sekreterare. Jag har ingen aning om de funkar likadant har som i Sverige. far val se vad han sager... Jag kommer vara 28 och min man ska fylla 32 nar bebben kommer.
    Man har ju last om folk som gjort KUB och fatt daliga resultat men anda fott friska barn, sa tank om man gor de och sen valjer att ta bort ett friskt barn.

Har matt lite battre dom senaste dagarna och nu verkar all illamaende vara borta. Visst blir man lite nervig men f*n va skont! Tror dock min huvudvark verkar vara tapta bihaler sa forsoker komma in till en doktor. Har statt over en kastrull med kokande vatten, hjalper dock bara for stunden...

• Jean

Fy f*n va dum jag ar!!! De anda jag har haft sug efter har varit kalla frankfurts typ hotdogs men jag var lite orolig att jag inte fick ata dom. Men min man sa att dom var ju tillagade redan sa de gick ju bra att ata.
    Sa sitter jag och ater korvar och pratar med min kompis som sager men de far du val inte ata................. Och visst visar de sig att de inte ar bra!!! OMG panik eller!!! Typ samma sak som opastoriserad ost, kunde jag ju lika garna atit lite castello hade ju varit mycke godare....

Usch nu mar jag riktigt daligt.... Och all symptom ar som bortflugen idag..... Borjade med korvarna i fredags.....

• Jean
    LadyA01 skrev 2010-10-08 09:43:13 följande:
    Lämnar tråden. Fick ut fostersäcken när jag skulle lämna urinprov. Mer tydligt blir det inte... Lycka till alla! Efter två missfall på raken ska min kropp få pausa lite.
    Trakigt! All lycka nasta gang!
  • Jean

Jaha ar ocksa i vecka 11 och har matt mycke battre denna vecka, har varit hemma fran jobbet ett par veckor for jag matt sa illa men i morgon bitti ska jag tillbaks och hoppas sa pa de basta. Uppladdad med frukost och lunch och massa snack om de behovs. =) De kanske stammer da om de ar manga som borjar ma battre i vecka 11 nar man vant sig vid dom harliga hormonerna. Men visst kanner man ibland hur illa maendet ar nara men inte lika illa.
    Nu ar de bara 11 dagar kvar till min 12 veckors ul sen kan vi beratta for alla!!! Nedrakning pa allvar nu. =)
    Min man har aven lyckats kopa en familjebil fran andra sidan landet som ska hamtas om allt gar som de ska efter ul. Sen blir de hem till svarforaldrarna i en stor kombi... Haha... Undra vad reaktionen blir. De syns ju redan lite pa magen sa jag far val satta pa mig en jatte tajt troja och sedan kliva ur bilen. =)
    Langtar langtar Hjärta

• Jean
    maj09 skrev 2010-10-08 12:08:41 följande:
    Längtar också! Vi ska gifta oss om tre veckor. Då ska vi berätta för alla!
    Ahh va harligt! Vilken trevlig overaskning att fa beratta pa sitt brollop. Vet era foraldrar redan eller blir det nytt for alla? Kommer nog bli en del gladje tarar da! Skrattande
  • Jean
    JosefineK skrev 2010-10-08 14:29:30 följande:
    Kul att det àr nàgon mer hàr inne som bor utomlands! (kanske finns nàgon mer àndà men jag har inte hòrt nàgon annan) Jag bor i Italien, inte lika làngt bort som du men àndà. Mòdravàrden àr ju annorlunda àn den svenska hàr med
    Kul att de verkar vara nagra stycken utanfor Sverige. Jag bor i Australien dar de ar valdigt bra vard men dyrt som tusan eller ja om man kor privat vard vilket vi gor. Blev inte direkt rekomenderad att ga public nar de inte ar sa trevliga mannskor som gar dit.
    Sa da traffar man en forlosningslakare och inte en barnmorska, men de finns de med. Kostar 975kr varje gang vilket ar var 4:de vecka, tydligen far man tillbaks lite av de med formodligen inte speciellt mycke. Sjukhus kostnaderna ar gratis de tacks under forsakring som jag betalar ca 1000kr i manaden for mig sjalv bara. Sa ni kan ju rakna ut att de kostar skjortan tyvarr.
    Hur ar de i Italien?

Borta bra men hemma bast som jag brukar saga. Sveriges system ar verkligen helt toppen! Oslagbart!
  • Jean
    Friida11 skrev 2010-10-10 00:44:28 följande:
    Tänkte bara höra med er tjejer, hur är er molvärk? Min liksom kommer och går och ibland är den kraftigare och ibland inte.. Är rädd för att bebis inte lever i magen pgr av smärtan jag har.. Men har inte några tecken alls på blod eller liknande och mina grav symptom är starka.. Kan bebis vara död i magen ändå ??

Tacksam för svar!
    Hej Maggan08!
    Tvarr sa far man inte prata om missfall och oro for den i denna trad men om jag vore du skulle jag forsoka slappna av och inte tanka daliga tankar utan njuta av att du ar gravid. Dom flesta har inne verkar ha molvark till och fran, sjalv har jag inte haft mycke alls. Min tanke ar lite att oroar man sig kan de handa men om man slappnar av och tanker positiv sa har man battre chanser...

Visst kan ett foster vara dott i magen, detta hande min kompis. De konstaterades att fostret varit dott en manad. Men oftast i missfall sa har man ont och har kraftiga blodningar. Sma blodningar ska man tydligen inte vara radd for heller. Om du inte kan stilla din oro kontakta BM och fa rad fran dom.
  • Jean
    skalbagge skrev 2010-10-10 13:02:26 följande:
    Ursäkta vem är det som har sagt att man inte får prata om missfall och oro i min tråd? Om du läser första inlägget som är skrivet av mig så förstår du kanske att det är frittfram att prata om det. Jag har själv haft missfall i januari och känner oro ibland och då vill jag kunna skriva det i min tråd. Om du inte vill skriva eller läsa om oro så får du nog snällt hoppa av den här tråden och hitta en annan. I MIN TRÅD FÅR MAN SKRIVA OM PRECIS VILKA KÄNSLOR SOM HELST!!
    Skalbagge! Jag tycker absolut att man ska fa skriva om oron for missfall i denna trad. Hit vill jag kunna vanda mig forst for att fa tips och rad fran sa manga andra i samma situation eller med tidigare erfarenhet. Ni ar ju fulla med information tjejer!!! Denna trad ar guld vard!

Men i tidigare diskusioner om missfall sa har jag last att folk ar trotta pa att hora om andras oro for de drar ner dom med. Sa sjalv sa passar jag mig for att fraga fragor jag har ibland tyvarr. Sa till mitt forsvar till det harliga inlagget till mig..... Sa kan du lasa nedan.
    minya skrev 2010-09-28 11:40:43 följande:
    snälla, kan inte ni som är supernojjiga över MF hoppa in på www.familjeliv.se/Forum-2-286
    istället. Det är jobbigt för dom (iallafal mig) som inte är orolig men att sitta och läsa sida efter sida om alla "symptom på mf", man överväger till och med att hoppa ur tråden för man blir bara deppig av att sitta här och jag är inte alls en deppig person så känns helt galet. 
    Förstår er oro såklart men alla vill och definitivt behöver inte läsa om alla dessa nojjor över mf (har själv fått så vet hur de är)  istället för att glädjas över graviditeten vi är i. Jag vill vara glad att jag är gravid, njuta av att må skit eller må bra, njuta av att kunna prata av mig hormoner eller hur jobbig vissa män är som inte förstår allt vara glad över att vissa symptom äntligen börjar ge med sig så man kan bli människa igen. 
    Men de finns en hel sida med enbart dom som är oroliga för mf och det av en anledning antar jag.  
Svar på tråden BF maj 2011