• Hiavatha

BF maj 2011

JaneEyre skrev 2011-02-25 10:15:13 följande:

Nån annan som undrar hur bebis ligger ibland? Om jag ligget på låt säga, vänster sida så känner jag puffar på den sidan jag ligger men även på höger sida och i mitten. Ibland känner jag bebis puffar högt upp i magen samtidigt som jag känner honom långt ner. Borde bebbe inte fixera sig snart? (v. 30)

Förresten, nån annan som har upplevt en kittlande känsla vid underlivet, som om nått ska ut? Inte ont precis men obehagligt och som sagt.. kittlande, kommer lite då och då. Glömde tyvärr fråga BM :/

Jag kan också känna bebisen på många ställen samtidigt, ibland undrar man hur den kan nå, såå stor är den ju inte än, hehe
    Jo, lite kittel nedåt här med, känns som att han typ kittlar en på urinblåsan Drömmer
    Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • Hiavatha
    barbabelle skrev 2011-02-25 13:59:46 följande:
    Går in i vecka 31 idag GravidHjärta
    Bebisen busar för fullt varje dag och det är så mysigt!
    Nu börjar det kännas att det närmar sig... "Bara" 9 veckor kvar? Vart har tiden tagit vägen?
    Som alla andra brukar säga "njut så mycket du kan" - visst gör jag det men.. det känns som att det inte är tillräckligt för tiden går så himla fort!!

Har läst lite igenom och skönt att flesta av er mår bra och allt är som det ska.

Ska till BM igen den 7e mars, det närmar sig. Spännande! :)
    Jag ska också på nästa BM besök den 7e! =) Här är det 74 dagar kvar (till vecka 40 åtminstone Drömmer )
    Jag tycker också att tiden bara flyger fram, det var ju så nyss man blev gravid Solig Inte ska det väl det vara över riktigt än (tycker jag iaf som inte har haft några problem (ännu) he he)

FrökenHanna Bra att du äntligen blev sjukskriven, lycka till nu! {#emotions_dlg.flower}
  • Hiavatha
    Lovelyness skrev 2011-03-01 13:45:52 följande:
    Tillbaka igen efter lite internetavbrott tack vare bredbandsbolaget!

Jag har också funderat på det där med att vara höggravid, vi borde nog vara det nu. Jag tycker att magen är i vägen mer och mer men ändå lyckas jag hela tiden glömma bort att den sitter där och kastar mig framåt när jag ska resa mig eller sätta på mig skorna. Tröghet Flört

Imorgon ska jag göra glukosbelsatning klockan åtta, ser verkligen inte alls fram emot det...
    Äh, jag tyckte inte att glukosbelastningen var så farligt att göra som alla säger (om du nu inte redan har egen erfarenhet?). Klart man blir trött och lite svimfärdig =) för att man inte får äta eller dricka på så lång tid, men man ska ju bara sitta ner ett par timmar där och ta det lugnt... Ta med en bra bok
  • Hiavatha
    Lovelyness skrev 2011-03-01 15:48:40 följande:
    Får hoppas att jag får samma erfarenheter. Jag tycker nog det jobbigaste är risk för illamående eftersom jag har en förmåga att må illa på morgonen, känner inte riktigt för att sitta där och spy... Jag tar med mig bok, make och virkning! Glad
    Låter bra, hoppas du får må bra under omständigheterna imorrn!
  • Hiavatha

Jag har fått för mig att det är mgmusklerna som känns som hårda när man står upp(?). Vad jag har kännt de få gånger jag haft lite mer ordentliga sd, är att magen mer "drar ihop" sig. Första barnet för mig med, men det är så jag uppfattat min kropp iaf.

• Hiavatha
    Åsasåsa skrev 2011-03-04 22:41:30 följande:
    Hej, Har en fråga, någon som fått rand på magen? Min dök upp helt plötsligt från en dag till en annan men den går över HELA magen. Har läst i gravidböcker om hormonränder men enligt dem ska de bara gå upp till naveln. Blir lite nojig...
    Min går ändå uppifrån och ända ner =) Den kom nog för ganska många veckor sen... Väntar en pojke, om det nu har nåt med saken att göra Drömmer

• Hiavatha
    Lovelyness skrev 2011-03-05 11:15:21 följande:
    Jag läste om sen avnavling igår, har ni läst någonting om det? Och hur ska ni göra?
    Jag har hört och läst om sen avnavling också, det låter ju som en bra idé att inte ha för bråttom att klämma navelsträngen tycker jag. Ska fråga om detta när vi ska på besök på förlossningsavdelningen om ett par veckor.
  • Hiavatha

BM besök idag:
    SF-mått: 28 = Precis på mittlinjen i kurvan!  
    Hjärtljud: 136
    Min viktuppgång sedan inskrivning: 7kg (63-70kg).
    Ingen protein i urinprovet.
    I övrigt såg allt bra ut, glömde dock fråga om att kolla järnvärdet eftersom jag nu ätit järntabletter ca 2 månader, får blir nästa gång.

• Hiavatha

Angående avnavling, så frågade jag BM sist jag var där om hennes råd om sen avnavling, hon hade väl ingen jättestark åsikt precis (ska fråga mer på förl.), men hon nämnde att bebisens hjärta börjar arbeta på ett annat sätt så snart h*n är utklämd, så systemet börjar jobba helt inom bebisens kropp och stänger av navelsträngen, men hon var nog inte helt säker på hur fort det går...

• Hiavatha
    Kottemor skrev 2011-03-09 18:43:03 följande:
    Skönt med extra kontroll, hoppas att allt ser ok ut då.

Ang. amningsbh.. Jag har haft jättesvårt att hitta en, provat runt i affärerna men ingen har passat Obestämd Stor byst från början och den lär inte bli mindre när mjölken rinner till. Så jag har fått beställa från swegmark.se, där hade dom bh i den storleken jag tror att jag kommer landa på...
    Om någon annan storbystad hittar en bra bh ute i handeln så får ni gärna berätta var!

Usch vad jag är trött idag, båda barnen är sjuka igen och jag har varit uppe flera gånger inatt för att titta till dom. Och det känns i kroppen och knoppen nu, sammandragningar som bara den och trötthetshuvudvärk. Får lägga mig tidigt idag tror jag
    Jag har som ogravid 75G, nu har jag köpt en amningsBH i strl 85H, den är för tillfället något lite stor, men hoppas att det inte kommer behövas större, he he. Vet ju inte om den kommer funka bra att amma med =) men det är denna i alla fall: http://linuslotta.com/se/barnkläder/hot%2Dmilk%2D100271/ht%2Dbra%2D6296%2D14/

Sen har jag hittat den här sidan med, har ännu inte beställt därifrån, men kan ju ändå tipsa om den nu när jag ändå är på G =) http://www.bravissimo.com/products/lingerie/nursing-bras De erbjuder ju i alla fall bra storlekar.

Det finns en special-underklädesaffär där jag bor, men de har ganska klent utbud på BH utan båge, så då får man ta till nätet, inte så ofta jag hinner med att åka till nån större stad, med mer utbud Obestämd
Svar på tråden BF maj 2011