Inlägg från: Fröken Löken |Visa alla inlägg
  • Fröken Löken

BF maj 2011

minya skrev 2010-10-14 17:35:12 följande:
    hoppar av tråden, inte vart inne på ett tag men haft en del att stå i med allt... 
    vart sparkad i magen av en häst, så fick åka in tyckte bm, även om liten förmodligen var trygg sa hon .
    vart en dryg väntan, jag var inte särskilt orolig som vanligt, mest raslös på sega läkare. 
    Jaja väl där togs de lite prover och kollade med ul, lite snackande och massa dryga studerande, brukar inte säga nej till dom så egentligen eget fel där men de tar ju längre tid när allt ska förklaras, fördelen är att man får höra mer detaljer. 
    därinne var iallafall en sparkande krabat, men jag var inte i 10+6 utan i 15+6 så är lite för "gammal" för denna tråd helt plötsligt, ansluter mig till aprilarna nu

lycka till ni andra 
    vad spännande och vilken tur att krabaten är okej!!!

Lycka till med aprilbebben, skriv här när du fått sen så vi kan bli lite bebissjuka!! :)
  • Fröken Löken
    Jean skrev 2010-10-15 12:03:13 följande:
    En annan fraga med... Jag brukar ga pa massage en gang i veckan men inte gatt sen jag plussa. Nan annan som gar eller vet. Vet att man kan gora gradivitets massage sen pa magen men rygg, fotter osv? Man hor sa manga olika saker fran alla hall att man vet inte vad man kan gora. Listan ar lang....
    jag har gått på massage regelbundet i flera år och även nu under grav. Det min massös sa till mig innan var att jag skulle berätta för henne så fort jag visste att jag var gravid så hon inte tryckte på känsliga punkter.
    Så hon var den första som fick reda på det :)
    Nu ger hon mig bara helande och stärkande massage för mig och barnet! HUr underbart som helst!
  • Fröken Löken
    Jean skrev 2010-10-16 00:42:15 följande:
    Tack for alla svar! Min massage tjej vet att jag ar gravid for sist jag var dit sa hade jag precis plussat svagt. Har matt sa daligt och last sa mycke sen dess men ska boka mig en tid pa mandag nu da!! Ser verkligen fram emot de! Ar aven 12 hela veckor pa mandag sa de kan ju verkligen inte vara nan storre fara.
    Nej det tror jag inte det ska vara! Är det en utbildad massös eller massör så vet ju denne hur den ska göra!!

har varit och kikat på bebis-bra-å-ha-saker idag :)

Gud vad mycket det är man vill ha alltså! Det kommer att bli tunnt i plänboken framöver känner jag :)
  • Fröken Löken

vecka 13 idag Glad känns helt otroligt fast ändå sniglar sig tiden fram... kanske att jag börjar känna mig lite mer som vanligt igen, illamåendet är sådär men tröttheten börjar ge lite vika tror jag...

hoppas det, måste få ordning på mitt hem igen känner jag, det har verkligen kommit i andra hand de senaste veckorna! Dessutom ska vi börja renovera ett rum till som vi ska ha som sovrum sen och det hade ju kännts kul om det kunde bli klart inom en rimlig tid!

Hoppas alla ni andra mår bra också!

• Fröken Löken
    jakeline skrev 2010-10-19 13:24:46 följande:
    Är det bara jag som inte har gjort vul eller kubtest och därmed inte får se knyttet förrän på rUL?
    nej inte jag heller!! Hade gärna velat se eller veta att det finns nåt där, kan nästan fortfarande inte fatta att det ska komma ut en liten människa!!!
  • Fröken Löken
    MammasGos skrev 2010-10-19 15:11:59 följande:
    Hej!

Jag är gravid med mitt tredje barn. Eller det förra födde min fru men detta blir mitt tredje barn.
    Vi väntar den lill* i maj. Har bf den 16 maj om allt går som det ska, vilket vi så klart hoppas på
    grattis, vad spännande!! Lycka till! Glad
  • Fröken Löken

har gjort glukosbelastning idag och allt såg fint ut, så ingen gravisitetsdiabetes än i alla fall... så det var honungen på mackan som spökade!!

Är helt slut idag, så jag ska slänga mig på soffan och somnar jag så sover jag säkert till imorgon bitt!!

Gonatt!!

• Fröken Löken

känner mig egentligen bara rätt fet, men det kommer väl att ordna till sig så småningom Flört

v 13, (12+2)
  • Fröken Löken
    amisej skrev 2010-10-22 17:39:16 följande:
    När brukar man känna av bebisen i magen?? :S
    Ha en trevlig helt kram
    jag läste nånstans att man kan börja känna den redan i v 13, men de flesta säger att man inte känner den (eller vet att man känner den) förrän i v 17-18 kanske, om det är första barnet.

Jag tror att det är väldigt individuellt, jag KANSKE har kännt min lilla jordgubbe, men som sagt vet jag inte säkert eftersom det är min första graviditet!
Svar på tråden BF maj 2011