• jakeline

BF maj 2011

skalbagge skrev 2010-10-08 19:13:03 följande:

Själv har jag alltid haft väldigt tjockt hår och sen jag blev gravid har jag snarare fått mer hår, eller det växer iaf som ogräs. Mina naglar har också blivit mycket starkare, jag har väl tur kanske?

det är så de säger att det ska bli... :P 
    minya skrev 2010-10-08 19:30:35 följande:
    tur jag inte ska amma då Flört
    skalbagge skrev 2010-10-08 19:13:03 följande:

Själv har jag alltid haft väldigt tjockt hår och sen jag blev gravid har jag snarare fått mer hår, eller det växer iaf som ogräs. Mina naglar har också blivit mycket starkare, jag har väl tur kanske?

ja så var det med min första graviditet, tjockt och fint, naglarna var perfekta men nu är det raka motsattsen  
    haha en bra grej med att inte amma. :P får man fråga varför du inte ska amma? 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    minya skrev 2010-10-09 12:13:02 följande:
    känns inte "naturligt" för mig helt enkelt, mina tuttar som jag gärna vill ha för mig själv.. 
    Okej.  
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    minya skrev 2010-10-10 12:29:33 följande:
    från att ha varit trött och seg har jag fått energi utan dess like. Idag blir det gymmet, ÄNTLIGEN, saknat de stället men inte haft orken till det. träna skiten ur musklerna så man känner sig sådär härligt mör och belåten  
    jag mår också mycket bättre nu och har mer energi! Kan iofs bero på en veckas semester, men jag tror faktiskt att det har vänt! Visserligen molvärk till och från, men det är ju normalt och brösten ska vi inte prata om alls... :P
    Fröken Löken skrev 2010-10-10 13:40:34 följande:
    Är det någon som haft den "underbara" upplevelsen att ha ont i skinnet down there??

DET HAR JAG!!

Fick förklarat för mig att man tydligen kan ha ont i skinnet nere vid ljumskarna å ut mot höfterna när man vidgas och det produceras nya hudeceller... helt sjukt konstigt!!!!

Det var ömt precis som om jag hade värsta blåmärket, när jag duschade så gjorde det ont när vattnet kom på.... fy säger jag bara!! Inget kul!

Annars mår jag bra, har väl mina spökveckor nu, bara tröttheten som håller i sig, var i Malmö igår på shoppingtur och det tog verkligen ut sin rätt, fy jag trodde jag skulle dö av trötthet tillslut!!
    jag kan känna att det värker lite då och då... men inte så som du beskriver det riktigt. Ja gkommer inte ihåg hur det var förra gången, men en del värk och udda känslor därnere var det nog. MYCKET  känsligare överlag där nere... både bra och dåligt...
  • jakeline
    Fröken Löken skrev 2010-10-10 18:53:37 följande:
    ha ha! Ja precis, en graviditet medför massor av nya erfarenheter när det gäller kroppen!! Lite spännande när man vaknar på morgonen "jaha hur kommer det att vara idag då?" Glad
    haha precis så är det.
  • jakeline
    minya skrev 2010-10-10 21:22:36 följande:
    okej, träning var ingen bra idé hahaha, eller det kunde vart om det inte var för att jag tog mina vanliga vikter, körde på som om jag hade min vanliga kondis, och slutade med att jag höll på spy av utmattning och det har bara hänt en gång tidigare  
    men fy vad skönt det var ändå, men ska ta de liiiite lugnare nästa gång  
    jag tänkte sätta igång med mitt zumbande igen, har liksom inte haft ork eller riktigt vågat, men jag vet fler som kört medan de var gravida så jag tänker att det inte är någon fara... det ärju bara dans... :P och så lunchpromenader. Jag mår ju så mycket bättre om jag får röra på mig. Men så klart i en takt som känns bra för en själv. :)
  • jakeline
    minya skrev 2010-10-11 09:41:56 följande:
    ne de är ju inte farligt. Det enda man ska tänka på är att när man närmar sig vecka 15 så ska man inte träna de främre magmusklerna då de börjar dela på sig runt där och man kan skada dom. Men annars kan man ju träna på. 
    Det är väl en själv man måste ha koll på, jag vill mer än vad jag kan, har sååån träningsvärk idag men fy vad skönt de är ändå. Det är otroligt hur mycket bättre man mår av träning. Förra graviditeten körde jag spinning fram till vecka 30 ungefär, därefter så cyklade jag lite lugnare pass fram till bf dagen, tror de var mycket de som gjorde att jag aldrig vart trött på förlossningen eller öppningskedet, gick ju fort men kände mig ändå på topp hela tiden
    vad skönt! Jag blev en soffpotatis förra graviditeten. Men nu känner jag att jag behöver röra på mig mer. Gissar att höftrullningar blir svårare med tiden dock... :P
  • jakeline
    minya skrev 2010-10-11 11:18:29 följande:
    vad skönt! Jag blev en soffpotatis förra graviditeten. Men nu känner jag att jag behöver röra på mig mer. Gissar att höftrullningar blir svårare med tiden dock... :P
    haha måste om inte annat se kul ut med en höggravid som gör höftrullningar  
    eller varför inte rockring med stor mage, det måste vara utmaning  
    *fniss* alltså jag kunde knappt dansa alls på slutet förra gången. Var på bröllop i september (födde ju i dec) och kände för att shejka lite, men det blev mest steg åt sidan och tillbaka ala mellanstadiedisco... totalt stel i höfterna... :P
  • jakeline
    minya skrev 2010-10-11 13:25:23 följande:
    hehe men skam den som ger sig liksom  
    usch slutet av graviditeten kan man gärna slippa tycker jag  
    ja det är lite segt i slutet... fast jag är glad att det inte är vinter i alla fall...
  • jakeline
    minya skrev 2010-10-11 15:10:38 följande:
    hehe ja är hellre gravid på vintern än sommaren, fy farao jag höll på att avlida då  
    jag hade sådan foglossning på slutet, och så kom den där jättesnöstormen 2008 och det var sjukt jobbigt att gå till bussen vill jag lova... Fast jag kan förstå att det inte är kul när det är apavarmt heller...
  • jakeline
    minya skrev 2010-10-11 15:38:17 följande:
    nä med foglossning kan det verkligen inte vara skoj när de är snö ute. 
    bästa tiden är nog som vi har det nu, vi slipper vara tunga i värsta snön och vi slipper känna oss som element i stekande sol  
    japp perfekt tid!
Svar på tråden BF maj 2011