• jakeline

BF maj 2011

saraandreas skrev 2010-10-12 12:29:21 följande:
    Har BF i slutet av maj 2011 är i v7+2 idag.
    vi har väntat i ett år på att få plus, fick det med hjälp av pergotime.
    va gravid förr året mellan januari o augusti men sen slutade hjärtat slå på vår lille son(v.32+4) så vi hoppas verkligen det ska gå bättre denna gången:D
    grattis till det nya livet! Vad tragiskt med sonen... Finns inga ord!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    maddelu skrev 2010-10-12 15:41:59 följande:
    wihooo!! tjatade till mig en kontroll hos Bm IDAG, vägrade vänta nån fler dag...trodde att jag skulle få göra nå slags kontroller eller blodprov- hcg. Men jag fick göra ett VUL!!! Skrattande Det var BM och en läkare som var med, båda 2 såg ett tickande hjärta, en kropp och ett huvud...
    "Liten" lever och mår bra alltså...!!
    Jag bröjade störtlipa när dom sa att dom såg ett tickade hjärta...Fi fan vad skönt!!!!

men helt otroligt hur man kan må så här bra i en graviditet, jag känner mig helt vanlig!!! men det för inget för nu vet jag ju att man kan må så här men att allt är OK ändå...

Tack för alla peppande ord, det gick vägen!!!
    men jag sa ju det! Men vad skönt att de lät dig komma in och göra vul.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    maddelu skrev 2010-10-12 16:19:52 följande:
    lät och lät...... Jag nästan tvingade mig till det Tungan ute heheh, nää, men jag stod verkligen på mig.
    haha men det måste man få göra ibland. Skönt att kunna andas ut också.
  • jakeline
    maj09 skrev 2010-10-13 10:51:53 följande:
    Är i vecka 9 och jag känner mig också halvdöd under eftermiddagarna och om kvällarna kan jag inte stiga ur soffan. Har också en riktig gravidmage redan. Men lillan bröjade magen synas i vecka 18! Med första barnet berättade vi om graviditeten i v. 13 för föräldrarna men igår kunde jag inte hålla mig - utan berättade för mamma och pappa.

Har sjukskrivit mig idag för att vila och ta igen mig lite... Under den första graviditeten var jag inte borta en enda dag från jobbet. Nu bara fixar jag det inte när jag har en liten som springer runt när jag har kommit hem från jobbet.

Men hur är det? Har man rätt att lämna sitt barn på dagis och samtidigt sjukskriva sig? Jag har faktiskt inte kollat upp reglerna. Idag var det bara ett måste. En sextonmånaders är det ganska mycket spring i benen på (vilket givetvis är helt underbart, men samtidigt energikrävande...).
    Om du är så sjuk att du inte kan jobba, ska du heller inte egentligen kunna ta hand om ditt barn. Så det är okej att vara sjuk och inte ha barn hemma. vad jag har förstått det som i alla fall...
  • jakeline
    Moi Mokulat skrev 2010-10-14 07:14:03 följande:
    Vart köper ni era mamma kläder?
    Ska ringa Bm idag och prata om min dumma svampinfektion som inte verkar vilja ge sig, sen
    ska jag fråga om jag kan få göra ett vul.
    har mått så konstigt på senaste tiden. Är livrädd att jag fått MA
    jag köpte knappt några förra gången. Bara två par byxor och en tröja. Men då köpte jag på Lindex, men de har tyvärr inga mammakläder längre, vilket är jättesynd för jag gillar verkligen deras kläder annars. HM gillar jag också. Ska köpa nya byxor ialla fall. Har kvar sen förut, men de är ju rätt välanvända... :P Har jag mammabyxor på mig ser jag helt klart gravid ut, men det är mest fett... :P
  • jakeline
    Muffe80 skrev 2010-10-15 08:08:21 följande:

Får man duscha med jättevarmt vatten?

tänkte ställa frågan till bm idag, men hon kanske dumförklarar mig

jag tror inte att det ska vara något problem, men att bada jättehett är nog ingen hit. jag tyckte iaf det var jätteobehagligt när vattnet råkade bli för varmt när jag var gravid förra gången.
  • jakeline

Jean--> Ischias kan komma extra mycket när man är gravid, jag hade problem med det när jag blev större förra gången. Plus foglossninge... jätteroligt... NOT! :P Men vetekudde får man ju ha, kanske inte direkt mot magen, men för ryggen! jag hade tom det på förlossningen med sonen... sååå skönt.

• jakeline
    minya skrev 2010-10-14 17:35:12 följande:
    hoppar av tråden, inte vart inne på ett tag men haft en del att stå i med allt... 
    vart sparkad i magen av en häst, så fick åka in tyckte bm, även om liten förmodligen var trygg sa hon .
    vart en dryg väntan, jag var inte särskilt orolig som vanligt, mest raslös på sega läkare. 
    Jaja väl där togs de lite prover och kollade med ul, lite snackande och massa dryga studerande, brukar inte säga nej till dom så egentligen eget fel där men de tar ju längre tid när allt ska förklaras, fördelen är att man får höra mer detaljer. 
    därinne var iallafall en sparkande krabat, men jag var inte i 10+6 utan i 15+6 så är lite för "gammal" för denna tråd helt plötsligt, ansluter mig till aprilarna nu

lycka till ni andra 
    Oj hela fem veckor! Skönt att vara över den magiska gränsen i alla fall. Och lycka till med aprilarna istället! och med graviditeten! 
  • jakeline
    EmOtob skrev 2010-10-15 10:55:53 följande:

Här är min lillskrutt som har bosatt sig i min mage Var på VUL i morse och fick se ett hjärta slå och någon som har det så bra i min mage *UNDERBART* Hjärta V 9 
    underbart!
  • jakeline
    Muffe80 skrev 2010-10-17 12:07:34 följande:
    Jag har också hört att man inte ska kissa på ett par timmar innan UL så jag ska försöka att inte göra det

Någon som ska till TittUt i Sthlm?
    jag skulle nog inte rekommendera att vara kissnödig... de trycker på rätt bra.. :P Men som någon sa så där lagom okissnödig och inte nykissad är nog bra. :P

Jag kommer ha svårt att hålla mig i två timmar innan inskrivningen i morgon. tur att jag är hemma... :P tio fulla veckor. det knallar på! Mår inte speciellt illa men känner mig rätt gravid. Magen har tagit en mer bebisform, fast ännu mest full med fett och vanliga byxor är knappt att tänka på... jaja.
Svar på tråden BF maj 2011