• bellbar

BF maj 2011

Charlott29 skrev 2011-03-09 13:38:50 följande:
    Vad skönt att allt såg bra ut!
    Blir lite nyfiken dock på vad det är du ska tillbaka för koll den 30 mars?! Skönt att det inte är något allvarligt i vart fall och inget att oroa sig för!

Jag gjorde ju TUL i v 28+3 och då beräknades bebisen väga 1298 gram mot förväntade 1327 gram, så det diffade -2,2 % eller 29 gram
    Det där med TUL är ju en uppskattning, och +12% är ju inte så mycket om du räknar i gram Det kan ju jämna ut sig...
    Ja, ska dit igen för ultraljudskontroll den 30e mars för att se om det har försvunnit eller inte. Bra med extra koll, tycker jag, då det känns "lugnande" på något sätt. Samt är det extra kul att få se mirakelängeln igen. Glad
    Ja, annars är det skönt att det inte är något allvarligt och att jag inte beh. oroa mig!
  • bellbar
    Maruid skrev 2011-03-09 16:16:16 följande:
    barbabelle: Skönt att höra att allt såg bra ut. Det där med jättebebis vet man dock inte. Min förra graviditet så sa dem på UL i vecka 32 att bebisen skulle vara +7%. Men ut kom en bebis på 3560 gram vilket är precis på normalkurvan.

Idag har jag själv varit på kontroll och glukos. Är i vecka 29+4 idag.
    Sockret låg 6,3 - 6,5 så det hade till och med gått ner lite sedan vecka 12.
    För övrigt hade jag ett SF på 30 och hjärtljuden dunkade på i 150 precis som förra gången.
    HB på 126 och mitt låga blodtryck var som vanligt och till min stora glädje lågt på 95/60. 

Som jag misstänkte ligger bullen med huvudet neråt för jag tycker att det är ganska mycket molande och dragande känslor precis i nederdelen av magen men mini ligger väl där och gnuggar skallen precis som storebror gjorde sist.

Passade också på att fråga hur det fungerar med avnavling och vad hon tänker i frågan. Hon sa att principen på förlossningen i Lund (där hon också jobbat en hel del) är att avnavla då pulsationen i navelsträngen avstannar. Dock sa hon att man brukar iaktta barnet eftersom en för hög blodtillströmning inte bara är av godo utan kan leda till att barnet blir högrött och får andningssvårigheter. Så utifrån det kommer jag låta BM på förlossningen navla av när hon bedömer att det är till det bästa för barnets hälsa. Det känns gott nog så helt enkelt.
    Linn Sofi: Ja, får fråga barnmorskan nästa gång jag träffar henne, men det verkar som att det är normalt... Alla bebisar växer/väger ju i olika takt...
  • bellbar
    Kottemor skrev 2011-03-09 18:43:03 följande:
    Skönt med extra kontroll, hoppas att allt ser ok ut då.

Ang. amningsbh.. Jag har haft jättesvårt att hitta en, provat runt i affärerna men ingen har passat Obestämd Stor byst från början och den lär inte bli mindre när mjölken rinner till. Så jag har fått beställa från swegmark.se, där hade dom bh i den storleken jag tror att jag kommer landa på...
    Om någon annan storbystad hittar en bra bh ute i handeln så får ni gärna berätta var!

Usch vad jag är trött idag, båda barnen är sjuka igen och jag har varit uppe flera gånger inatt för att titta till dom. Och det känns i kroppen och knoppen nu, sammandragningar som bara den och trötthetshuvudvärk. Får lägga mig tidigt idag tror jag
    Ja, det hoppas jag även med! =)
  • bellbar
    SannaSanna skrev 2011-03-12 08:31:05 följande:
    Hej tjejer! va hos bm igår. en fråga... mitt sf mått låg inte längre på kurvan... första fången låg den mitt på mittenlinjen. nu va den närmare den undre... bm sa att det Nog inte va någon fara... har detta hänt någon av er? när ska man kolla. med tul?
    ja, jag gick iallafall på tul kontroll , då för första gången den låg närmare undre linjen, då min bm tyckte och bokade mig en tid och ja, allt såg bra ut. ksk får du gå på tul om det blir samma sak nästa gång du ska till bm?
  • bellbar
    jakeline skrev 2011-03-12 22:22:37 följande:
    har fångat Bönan på video! :) jagochbonan.blogspot.com
    hihi, mysigt!! =) har också fångat mirakelängeln på video, tidigare har det varit såå svårt..! =)
  • bellbar

Idag går jag in i vecka 34! GravidSolig

Inatt eller imorse vid 03.30 tiden blev jag skraj så fort jag inte kände bebisens rörelser, då h*n oftast brukar röra på sig när jag ska gå på toaletten eller lägga mig igen. Så buffade jag x antal gånger, drack vatten, inget av dem hjälpte så efter ca 5 minuter så vaknade h*n till och buffade tillbaka. Huuaaa, gissa om att jag blev skraj. Jag som annars är så van vid att h*n rör på sig eller buffar eller ja någonting iallafall som får mig att känna mig lugn. Men nu måste jag också inse att det faktiskt kan gå upp och ner, vissa dagar kan h*n vara piggare eller tröttare. Och så blir det ju mindre plats för varje vecka som går för bebisen. Glad

Ska till MVC nu på måndag och det ser jag såå fram emot! Får väl se hur det blir med SF måttet, om jag ska behöva gå på TUL igen eller inte. Hoppas allt är som det ska och att jag ligger emellan 30-31 cm (sf måttet).

Har beställt barnvagn i söndags! Det blev en Jumper X 3 in 1, svartfärg, och hoppas jag blir nöjd med den, då den enbart säljs på affärer i Umeå och i Lund. Beställde den via internet  pyretosnackan.se/barnvagnar/tako/jumper-x-barnvagnar/jumper-x-3-in-1-svart/

Ville ju ha lufthjul på alla fyra och då svängbara framhjul... Så hoppas vi innerligt att vi blir nöjda med vagnen! Drömmer

• bellbar
    Åsasåsa skrev 2011-03-19 13:18:29 följande:
    Har också den vagnen, den känns jättebra. Men de tog ganska lång tid på sig att skicka alla saker.
    Så ni är nöjda med vagnen, vad bra. Längtar tills jag får se & röra & känna vagnen. Hoppas de är snabbare den här gången m att leverera alla saker :)
  • bellbar

Varit hos BM i måndags. SF mått 32 cm. +1 kg, 9 kg sedan inskrivningen. Hjärtljudet på bebisen lät också bra. Huvudet nere men ej fixerad ännu, rumpan uppe i vädret på högra sidan medan fötterna på vänstra ;) Blodtrycket m.m. såg bra ut.

Snart är det dags för TUL+ kontroll  igen, den 30e mars (onsdag), och det ser jag fram emot. Hoppas att ena organen minskat / blivit bättre sedan 7e mars!

Ska till BM igen den 6e april... Går in i vecka 35 imorgon! Solig

• bellbar

Hej!

Har inte varit härinne på ett tag då jag varit bortrest och läst nu ikapp härinne.. Puh, det blev många inlägg, det. :D

Imorgon ska jag på TUL (igen, här i Sthlm gör man tydligen TUL två gånger (?)) - senast var jag på TUL den 7e mars, allt såg bra ut då förutom ena organen (kan ej säga vad då det kan avslöja könet - mina vänner är också medlem härinne, och dom vet inte könet - vill överraska dem). Så det blir spännande att se bebisen igen. Hur mycket h*n väger och allt annat :) Hoppas det har blivit bättre med ena organen. Annars så är h*n frisk och livlig!

Börjar känna mig lite mer trött på dagarna och magen växer så det knakar! Går snart in i vecka 36 (på fredag).
    Det blir alltmer trångt därinne för bebisen. Man känner vad som är vad, väldigt tydligt. Längtar tills h*n är ute hos oss! :)

Ska till BM igen den 6e april och det ser jag fram emot!

Återkommer imorgon med ett inlägg hur det har gått på TUL kontrollen!

• bellbar

Idag har man varit på TUL för 2a gången. H*n väger drygt 2600 g och växer så det knakar. Huvudet nere, ryggen rumpan på vänstra medan fötterna på högra, som förra gången sist. Fostervattnet såg bra ut. Ena organen ser likadan ut som sist, vilket är skönt då den inte blivit större eller blivit sämre. Behöver inte gå mer på UL, så är det bara att vänta tills h*n kommer ut då h*n ska undersökas, annars är h*n en frisk bebis och mår bra. Men jisses, vad stor h*n har blivit när man såg skärmen...! Förvånad

Min man kommer till mig den 20e april och stannar här läänge tills mirakelängeln kommer ut, gud vad jag toklängtar, sist sågs vi IRL 26e jan!!! Foten i munnen Det blir ju så när h*n jobbar utomlands och jag tackar att MSN / webb chat finns, så man kan se honom när han är vid datorn!! Tungan ute

36 dagar kvar!! Hjärta

Svar på tråden BF maj 2011