• bellbar

BF maj 2011

Miloxan skrev 2011-03-30 20:53:20 följande:
    Vad skönt att allt ser bra ut. Oj vad jobbigt att ha mannen så långt borta!
    Ja, skönt. :)

Ja, det är det, men vi har vant oss vid det, men det blir mycket bättre och stor ändring på detta när mirakelängeln är ute hos oss ;)
  • bellbar

Jag är beräknad den 5/5 och ska (förhoppningsvis är det ledigt den dagen/natten eller hur som helst) föda på SÖS (Södersjukhuset). Någon annan också? :)

• bellbar
    nenababe skrev 2011-04-03 21:11:40 följande:
    Om två veckor idag så håller man i sin lilla bebis Hjärta
    åh min födelsedag då :) den 17e april :)
  • bellbar
    morotsland skrev 2011-04-03 22:20:22 följande:
    Jag tycker att det är bra att ha, annars måste man tvätta själva barnvagnsinsatsen så ofta. Men köp inte speciella barnvagnslakan för dyra pengar, det går bra att ta ett vuxenlakan och klippa i bitar. 
    Ja, eftersom jag undrar faktiskt hur stort lakanet ska vara, som ska passa till barnvagnen...
  • bellbar
    morotsland skrev 2011-04-03 23:52:03 följande:
    Det är väl bara att mäta barnvagnen? Tror att jag gjorde 50'90.
    Jo, om barnvagnen var här ja... den kommer troligen om 1-2 veckor...
  • bellbar
    Lovelyness skrev 2011-04-04 13:15:12 följande:
    Jag har gått upp typ 11 kg och då var jag redan tjock innan men jag orkar ärligt talat inte lägga ner energi på att bry mig om vikten. Så länge jag vet att jag inte vräker i mig onyttigheter och bebisen växer som han ska är jag nöjd ändå. Nångång ska jag väl få vara utan viktångest Glad

Idag har vi varit på TUL och tittat på vår lilla bebis. Jag blev tårögd både en och fyrtiofem gånger. Förra ultraljudet var hans ena njure lite förstorad men det hade växt bort nu så det känns jätteskönt. Han låg nästan precis på kurvan med en vikt på +3%. Vi får väl se hur bra det stämmer sen. Äntligen fick vi en fin profilbild på honom också, förra gången glömde han sig mest.

Åh vad skönt att njuren var "normal".
    Söt bild på bebben :)
  • bellbar

Igår v.36 (35+5) var jag hos BM för kontroll

SF måttet lågg på 33,5 (senaste var 32 - för 2 veckor sen)
    Blodtrycket: 105/60
    Vikt: 68 (samma för 2 veckor sen), så ser det likadant ut, 10 kg sedan inskrivningen
    Fosterljudet lät fint och bra
    Huvudet nere och är ruckbar. Rumpan på samma ställe - högra sidan och fötterna på vänstra.

Mår finfint. Men har känt av molvärk därnere - som mensvärk, och även stickningar sedan 1-2 veckor, när det värker så går det över efter 2-5 minuter. Sover betydligt bättre nu på nätterna än tidigare, vilket är skumt, borde vara tvärtom, eller?  Vaknar emellan också - bara för att gå på toa, har vant mig vid det

Imorgon går jag in i vecka 37 (36+0)! Längtan är så stoooor! Hjärta
    Dock börjar jag ibland känna nervositeten, den går upp och ner... när jag inser att det faktiskt närmar sig och under helgen har jag tänkt packa BB-väskan. Förresten, har tvättat alla bebiskläder för första gången för ett par dagar sen och ja, vad hjärtat smälte över hur små och söta kläderna är! Drömmer

Vagnen har inte kommit ännu, kommer nog nästa vecka, hoppas jag....

Nä, nu ska jag fortsätta och virka mormorsrutor (filt)!

• bellbar
    Lovelyness skrev 2011-04-07 12:53:31 följande:
    Jag har också börjat sova bättre, för några veckor sen var min sömn katastrof. Mina besvär verkar komma och gå lite, det har varit så hela graviditeten.

Vad roligt att du virkar en mormorsrutorfilt, det gör jag också! Har du kommit långt? Det känns som att jag har mormorsrutor i hela hjärnan... Flört
    Visst är det skönt att sova bättre nu, fast det är lite skumt, tycker jag Tungan ute Men hoppas det håller i sig bara!

Ja, mormorsrutorfilt. Det har gått halva vägen... det är ganska mycket kvar, hi hi... Blivande mormor är långt före mig, hon virkade först ett tag sen blev jag också sugen på det... Så det blir 2 fina och söta mormorsrutorfiltar till bebisen Solig Ja, håller med, känns också som att jag har mormorsrutor i hela hjärnan, hi hi
  • bellbar
    FruganH skrev 2011-04-07 14:10:02 följande:
    Nu ligger jag inne på specialförlossningen och har påbörjat igångsättning. Blodtrycket var 170/110 imorse efter en natts vila, så då fick jag blodtryckssänkande medicin och kort därefter fick jag reda på att de beslutat om igångsättning.
    Så nu hoppas jag bara att det hela ska gå hyfsat smidigt och att det inte tar flera dagar innan bebisen tittar ut.
    Uppdaterar er igen lite senare kanske.
    lycka till!!!!{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden BF maj 2011