- 

Elsa har vi som favorit om det mot förmodan skulle bli en liten tjej.niiiica skrev 2011-04-09 19:11:23 följande:Angående namn så tycker jag att det är mycket lättare att hitta fina tjejnamn! Har fått för mej att det finns fler tjej- än killnamn...
 Blivande storasyrran heter Elsa, vill ha ett till kort namn som passar i hop med det. Ska helst inte börja på E heller! Olle har vi funderat på när det gäller kille, men jag vet inte... Tjej har vi några stycken. Blev lite sugen på Freja nu efter att ha sett det i tråden!
                     - 

Har också varit hos bm idag.
Vecka 35+6
Blodtryck 120/60
Bebishjärtat 140
Blodvärde 116
Viktuppgång 17 kg
SF-måttet var 32, vilket var lite under kurvan. I och för sig ligger bebis väldigt djupt ner med huvudet nu vilket i sig gör att måttet blir lägre. Men bm tyckte jag skulle vila mer för det skulle vara bra för bebis tillväxt. Vila på vänster sida, sa hon.
Huvudet var nästan helt fixerat, det var lite svårt att känna om det var ruckbart eftersom det låg så djupt ner i bäckenet, som jag förstod det.
Åh jag hoppas bebis har gjort sig så beredd för att h*n vill komma liiiite tidigare än bf.
 - 

Blev också nyfiken på datumen nu och när jag räknar efter senaste mens så har vi BF 4 maj! Enligt RUL har vi 10 maj, så det är ju en viss skillnad... Jag skulle tro att h*n kommer någonstans däremellan jag, men det visar sig...

Ja angående det där att oroa sig så gör jag också det. Att något ska vara "fel" på bebisen eller att något under förlossningen ska gå fel så att barnet skadas. Är rätt så nojig när det gäller det. Skönt att höra att många delar samma oro.
Idag är jag ledig från jobbet och hade planerat att sätta ihop spjälsängen. En liten detalj fattades dock - skruvarna till den. Vi har ju nyligen flyttat och varken jag eller sambon minns var dessa skruvar tog vägen, haha... smart.

- 

Smart idé med BF-vecka!Tiiinaa skrev 2011-04-13 16:10:19 följande:Jag har BF den 29 april enligt ultraljudet, men enligt min ägglossning och mens så är det 1 maj. Inte så många dagars skillnad men. Jag hade i alla fall stenkoll på ägglossningen den månaden vi blev gravda så egentligen borde 1 maj vara ett mer "säkert" datum för oss. Men eftersom 29 april kommer först har jag ställt in mig på det :P Längtar ihjäl mig. Jag kan tycka det vore smartare att sätta typ en BF-vecka istället för ett Bf-datum. Nästan ingen föder ju på det utsatta datumet ändå lixom. Allt beror ju på bebisen och kroppen, på hur moget allt hunnit bli och vi är ju alla så olika så det är inte konstigt om vi går lite olika långt i våra graviditeter utan att det är några problem. - 

LadyLovelyLocks: Jag kan känna som ett tryck neråt och att det liksom ilar samtidigt. Det kommer då och då och är inte alls behagligt. Ibland blir jag falskt kissnödig och/eller bajsnödig samtidigt. Bebisen är så gott som fixerad nu sa BM i måndags.
 - 

Jag har också ont under fötterna, i fotsulorna liksom. Det blir värre framåt kvällen om jag gått eller stått mycket. Enda som hjälper är att vila med fötterna högt. Ibland går jag med sånadär fotriktiga tofflor/sandaler inne hemma, känns lite skönare då.werkestam skrev 2011-04-17 09:34:41 följande:34+0, 21kg plus och det känns som jag varit gravid i en halv evighet. Kan bero på att jag i princip varit gravid sen Maj 2010 :) Hur som helst så har jag jätteont i fötterna, någon mer som har det? Under dem alltså. Är det pga all vätska tro? Anklarna ser inte speciellt svullna ut men man kan se som små vätskedepåer i tårna. Även händerna börjar strejka nu. Domnar bort helt på nätterna. BM sa att jag skulle ringa sjukgymnast för att få skenor. Men jag kan ju inte sov med en tråd på kroppen, hus ska jag kunna sova med skenor på händerna?? :)
Mitt järnvärde är nu under 100 trots tabletter. Men jag har hört något om att man kan få en järnspruta??
Har ni någon erfarenhet av det? - 

Grattis Fröken Löken!

- 

Det ni skriver om törst stämmer in på mig också. Alldeles särskilt törstig är jag på kvällarna också, typiskt nog - som om man inte var tillräckligt lättväckt av kissnödighet redan.
Idag jobbar jag min sista dag och jag har liksom inte så mkt jag kan göra på jobbet nu sista timmen så det blir lite FL och surf. :)
Låter jobbigt med blodtrycksproblem ni som har det - skulle själv ha mkt svårt att bara vila. - 

Vad spännande det är nu, när vi börjar närma oss

Jag har ingen aning om vad de olika benämningarna står för - pinvärkar, molvärkar, onda sammandragningar, förvärkar... riktiga värkar... Förvirrande tycker jag.
Jag har mycket sammandragningar nu (vecka 38), och vissa gör även ont, som mensont ungefär. Men igår kväll när jag precis gått och lagt mig upplevde jag en ondare och lite annorlunda typ av ont - det höll sig liksom mer åt ena sidan och nedtill i livmodern/bakåt ryggen till och kom tillsammans med ett väldigt obehag. Jag blev faktiskt lite rädd och trodde att min första kopp hallonbladste hade satt igång något, hahah...
Den typen av ont kom dock bara en gång. Men jag blev påmind om att det är nära nu. Känns så himla spännande/skrämmande/roligt - allt på samma gång.
 - 

Spännande spännande! Pepp!Tiiinaa skrev 2011-04-25 16:41:06 följande:Nu har jag börjat få värkar!! Det är ca 10 minuter mellan dem!!