• Jean

BF maj 2011

minya skrev 2010-10-14 17:35:12 följande:
    hoppar av tråden, inte vart inne på ett tag men haft en del att stå i med allt... 
    vart sparkad i magen av en häst, så fick åka in tyckte bm, även om liten förmodligen var trygg sa hon .
    vart en dryg väntan, jag var inte särskilt orolig som vanligt, mest raslös på sega läkare. 
    Jaja väl där togs de lite prover och kollade med ul, lite snackande och massa dryga studerande, brukar inte säga nej till dom så egentligen eget fel där men de tar ju längre tid när allt ska förklaras, fördelen är att man får höra mer detaljer. 
    därinne var iallafall en sparkande krabat, men jag var inte i 10+6 utan i 15+6 så är lite för "gammal" för denna tråd helt plötsligt, ansluter mig till aprilarna nu

lycka till ni andra 
    Vilken tur att allt var okej! Skont att fa hoppa fram 5 hela veckor.... Skrattande Lycka till!
  • Jean
    Jodi skrev 2010-10-14 16:45:45 följande:
    Har senaste tiden börjat få så ont i ryggslutet och i ena skinkan, värken kommer och går lite under dagen men det är nästan värst på natten , gör svinont att vända sig!
    Nån som känner igen sig? Kan det vara foglossning?
    Jag har haft ont senaste veckan i vanstra ryggslutet/skinkan och efter att ha jobbat idag sa har jag ont i bada. Gor verkligen ap ont. Har haft problem med ischias tidigare sa jag tankte inte ens att de kunde ha med bebben att gora. Men de kanske de har?!
    Stod i varm dusch nar jag kom hem och de hjalpte lite, man far va inte ha varm vete kudde pa? Man far ju inte over hetta sig sjalv...
  • Jean
    jakeline skrev 2010-10-15 09:25:58 följande:
    Jean--> Ischias kan komma extra mycket när man är gravid, jag hade problem med det när jag blev större förra gången. Plus foglossninge... jätteroligt... NOT! :P Men vetekudde får man ju ha, kanske inte direkt mot magen, men för ryggen! jag hade tom det på förlossningen med sonen... sååå skönt.
    Ok, kanske ar en harlig blandning.... Gick hos sjukgymnast nar jag blev gravid men fick sluta pga illamaende sa man kanske skulle ga tillbaks och fa lite mer hjalp. Sa manga ovningar som vart pa mage dock. =/ Men natt kan dom val hitta pa. Inte kul om de haller i sig. Ska plocka fram mina vete kuddar ikvall nar jag gar till sangen ar helt beroende av dom annars.... Men ska akta mig for att over varma dom som jag oftast gor....  Bra tips till forlossningen ocksa maste jag komma ihag!

Sofie 79- Kanske man tors bada lite bastu ocksa... Hur ar de med tunnor och span med infektionsrisken, de har jag hort ar de storsta problemet??

En annan fraga med... Jag brukar ga pa massage en gang i veckan men inte gatt sen jag plussa. Nan annan som gar eller vet. Vet att man kan gora gradivitets massage sen pa magen men rygg, fotter osv? Man hor sa manga olika saker fran alla hall att man vet inte vad man kan gora. Listan ar lang....
  • Jean

Tack for alla svar! Min massage tjej vet att jag ar gravid for sist jag var dit sa hade jag precis plussat svagt. Har matt sa daligt och last sa mycke sen dess men ska boka mig en tid pa mandag nu da!! Ser verkligen fram emot de! Ar aven 12 hela veckor pa mandag sa de kan ju verkligen inte vara nan storre fara.

Ska borja med mina knip ovningar mer nu, sa latt att glomma bort. Har 6 kuddar plus en sadan lang kudde i sangen sa jag maste saga att jag ligger skont. Pa rygg kan jag inte ligga nu nar jag har sa ont, lag ett tag med vetekuddar under rumpan och ryggslutet igar och rullade sedan over. Kanns mycke battre idag. De ar ju verkligen helt galet nar man ska resa sig upp fran golvet och de knappt gar... Tank nar man blir storre. =/

• Jean

Jag ska pa min 12 veckors UL pa tisdag med!!!! Langtar sa.... Men visst kanns de lite nervigt, aven om jag hade VUL i v.6.

Idag var jag pa marknad och fyndade helt nya Beatrix Potter barn bocker, sa mysiga!!! Kopte en hel dros. Angrar nastan att jag inte kopte ett annat satt med nya bocker dom ocksa hade.... Far nog ga nasta gang och hoppas dom ar kvar. Fyndade aven en ny bar sjal till bebis som normalt kostar 845kr men jag gav 60kr. Kanns sa mysigt och kul nar man hittar lite smatt till den lille. Kanns mer pa riktigt liksom!!!

Ska tanka pa er andra som ocksa ska pa UL/KUB pa tisdag!

• Jean
    FruganH skrev 2010-10-17 09:22:36 följande:
    Hej alla!
    Hur mår ni som närmar er slutet av v 12. Är i v 11+5 idag och det känns som att illamåendet har blivit värre. Mår illa i princip hela dagarna, dock inte så illa att det känns som att jag ska spy (tack och lov). Men blir så trött på att må illa konstant. Det gör inte direkt mitt humör bättre..
    Tröttheten är också kvar och jag känner mig nästan helt apatisk. Orkar ingenting. Fattar inte hur jag ska orka jobba imorgon, då kommer stressnivån vara på max också (och fortsätta hela veckan) Obestämd
    Ursäkta allt gnäll, men behövde nog få ur mig lite tror jag..
    Nu är det iallafall frukost och sen promenad i solen (och kylan) med vovven.. Får se om det hjälper mot mitt dåliga humör...
    FrokenHanna, vet inte om du laste mitt inlagg tidigare men honung pa rostat brod i sangen innan du gar upp pa morgonen ska hjalpa dom flesta i och med att honung (glucose) ska balansera ut hormonen ostrogen i kroppen som gor att man mar daligt. Ligg bara stilla och be din partner fixa. De ar viktigt att hala huvet stilla nar man mar illa, i inre orat sa startar namligen all "motion sickness" sa som sjosjukla mm. Sockerbitar under dagen nar man inte har honung kan ocksa hjalpa... All denna info kommer fran min svarfar som ar lakare.
    Sjalv ater jag mannagryns grot till fukost nu nar jag mar battre med socker och kanel pa och de mar jag toppen av kanske ar de sockret...?! Hoppas du mar battre snart.
  • Jean

Klockan ar 6 pa morgonen har och jag har varit vaken i 2 timmar redan... Ska pa 12 veckors UL idag!! Ingen aning om de ar nerverna som haller mig vaken eller va de ar. Lag och madde lite illa sa de var lika bra att ga upp och fa i sig natt. Hade en stor dag igar med 7 timmar i bilen, sa man ar ganska trott, var och hamtade hem den nya stora familje bilen. Yey!! Kanns som allt borjar bli sa verkligt! Och idag om allt gar bra sa ska vi beratta for hela varlden om den lilla.... Kanns tur att jag tog ledigt i morgon sa jag far vila ut! 

• Jean

UL igar gick jatte bra!! Vilken harlig kansla! Fick halla tararna tillbaks... =)
    Forlossnings lakarn sa att mini var 12v och 4d men tyckte vi kunde sta kvar pa 2 Maj vilket bara ar 2 dagars skillnad. Tyvarr sa fick vi inga bilder... Tydligen maste man ga till ett speciellt stalle och da kostar de massor och vi har bestamt oss for att inte gora KUB sa vi vantar, antar vi far bilder pa rUL.
    Sedan sa beratta vi for alla att vi skulle ha en liten! Helt underbart! Kanns som dan efter ens brollop, helt slut men saaa lycklig! Underbara kansla!
    Hjärta

• Jean

Harligt med magar! Lager upp en jag med nar jag ar mer organiserad.... Om nan dag! Sa trott nar man jobbar... 13 veckor idag och in i v14 helt galet! Magen vaxer och vaxer varje dag.

• Jean
    LiAnnA skrev 2010-10-24 00:36:16 följande:
    Skulle gå in i v 14 i morgon men min lill* ville inte stanna hos mig..Gråter

Tar bort mig från bf listan..
    Hoppas på lyckan för er andra att ni få en vår bebis.
    /LiAnna
    Beklagar! Sa jobbigt.... Styrkekramar till er och all lycka nasta gang!
Svar på tråden BF maj 2011