• Ewima

BF maj 2011

+1 och börjar tror att bebisen flyttar ut som myndig 28-åring... :(

• Ewima

Werkestam: Önskar er stort Lycka Till! Det kommer gå superbra!

• Ewima

Jakeline: haha, tur att det är fler än jag som blandar ihop gaser och värkar.

Här är det BF+2 och trots att jag jobbar 50% är väntan sååå lång.

• Ewima

Maj09: Åh så spännande! Lycka till!

Själv har jag promenerat maaassvis och färdknäppat. De skonsamma igångsättningsmetoderna. Om jag går över o in i Nästa vecka blir det hårdhandskarna(ricinolja, massage, vårruset haha) Annars blir det snitt v.42+0 och det vill jag inte

Men nu sitter jag här med mycket värkar!!! Inte ännu ohanterbara eller regelbunda men SÅ skönt att få ett tecken på att denna graviditet snart är slut o vi får träffa lillsyskonet!

• Ewima

Lina Sofi: Fick första barnet med snitt (pga säte) och de anser en igångsättning för "riskabel" med andra barnet. Så kommer det inte igång av sigsjälvt blir det ännu ett pl. Snitt 1:a juni.

• Ewima

Fortsätter spamma denna tråd såhär i väntan.

Dagens BM-besök
    V. 40+4
    sf-mått: 34 (stått stilla senaste 3mätningarna)
    Blodtryck: Något högre än vanligt
    Bebis: huvudet ruckbart
    Hjärtljud: 150 (också högre än vanligt)

Min BM är så virrig, har inte gjort något hb på tio veckor, gjorde ingen hinnsvepning heller ( som jag hoppats på)

Och mina tidigare värkar har helt stannat av. Känner mig heldeppig

• Ewima

Werkestam: stort Grattis till er fina Vilde! Och vilken dramatisk start han fick i livet. Tack för att du delat med dig av er förlossningsberättelse. Jag som också gjorde planerat snitt senaste grav känner igen det du skrev om eftervärkarna. Jag nästan vrålade av smärta, ojoj va oväntat smärtsamma de var!

• Ewima

Bf+6 är det här :( Bakar bullar för vi har ätit upp hela fikaförrådet för alla bebisbesökare
    Är det fler än jag som får regelbundet en stenhård (enormt stenhård) livmoder, men det vill inte göra ont...

• Ewima

FruAnna: Grattis till er och skönt att väntan äntligen är över!!

Här har jag: städat, tvättat, gått långpromenad, gått i trappor. Ikväll blir det en coctail med ricinolja

• Ewima

Tove83: lycka till! Jättespännande att läsa om hur det fortskrider :) Har du långt till sjukhus?

Jag behövde aldrig ta ricinolja. Värkarna kom igårkväll regellbundet var tionde minut

• Ewima

(Dumma iPhone FL som kapar mina inlägg)
    Har fort. regelbunda värkar 1 min långa var 8-10min. Jag är redo för action nu!

• Ewima
    LadyLovelyLocks: Lycka till! Håller tummarna för dig!

Tove83 & VillHaLiten: Hur går det för er? Hur är värkarna?

Här är de fortfarande regelbundna  var tionde minut (1mån långa). verkar som latensfasen är en låååång fas för min del. Men det gör inget, sålänge det går framåt och vi snart får träffa lillbebisen :) 
  • Ewima
    tove83 skrev 2011-05-24 14:22:04 följande:
    Nu orkar jag inte mera hemma så vi är på väg upp!!

Lycka till alla ni andra som har d på g oxå;)
    HÄRLIGT! Lycka till! (Såg ditt inlägg efter jag skrev mitt;)) Hur täta är dina värkar?
  • Ewima

Grattis till bebisarna i tråden!

Här har värkarna eskalerat och är nere i var 4-5min. De gör ont!!! Förlossningen sa att vi är välkomna in när jag känner för, men känns skönast att vara hemma en stund till.

• Ewima

Hej alla! Uppdaterar här mellan värkar. Var på förlossningen kl.8:00 idag öppen 3cm. Frågade om vi fick åka hem

• Ewima

Tack alla snälla. Vi kom tillbaka kl.13 idag, och Fortfarande "bara" öppen 3cm Jag som andats o kämpat. Hem Igen med sovdos för kvällen och en hinnsvepning senare. Känner mig mör redan nu eftersom värkarna började för 46h sen. Hur ska detta sluta? :S

• Ewima

Live från förlossningen: Var senast öppen 5cm och nu fåttt morfin för att vila lite. Skönt!

Grattis Tove till er Ebba! Undrar vad som är bäst/sämst, en intensiv 24h förlossning eller helseg som min (startade latensfas i måndags kväll) nu kämpar vi ut bebisar på löpande band

• Ewima

Ewima fortsätter att spama maj-bebistråden

Senaste undersökningen: 6cm öppen och buktande hinnblåsa! Vi är på gång!

• Ewima

Hej allihopa! Så resultatet igår kl7:00 kom lillasyster Maya! 4780gram och 58cm (!)lång. Allt gick bra, fick opereras efter sprack enhel del) vi mår bra och nu ammar vi på bb.

Svar på tråden BF maj 2011