• Hiavatha

BF maj 2011

På tal om vagn, kommer ni ha kudde i den i början? Det är väl rekommenderat att inte ha kudde när de är riktigt små? Eller är det mer bara i sängen de sover i?

BM besök idag, v 34+5:
    Bebis: 
    SF mått: 31 (i mitten på kurvan) 
    Puls: 136
    Huvud: Nedåt (men inte helt fixerat än) 
    Jag:
    Vikt: 71,4kg (startvikt 63kg, 159cm) 
    BT: 111/71

Även i övrigt är allt väl.  Solig

Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • Hiavatha
    FruganH skrev 2011-04-09 20:42:28 följande:
    Hon föddes i v 36+0, men var extra liten pga havandeskapsförgiftningen. Hon klarar sig helt super på egen hand och behöver inte ligga på neo eller i kuvös. Extra kontroller av temp så hon håller den bra och sen matning ofta så att verkligen lägger på sig som hon ska.
    Kan ju säga att byxorna i stlk 50-56 som vi tänkta ha vid hemresan är liiiiite stora. Når typ från axlarna ner till fötterna, så det blir till att handla ännu mer bebiskläder :P
    Stort Grattis! Skönt att slippa ligga på neo, och att ni båda mår bra.

Oh, tack vare dej börjar det plötsligt kännas ännu mer verkligt att man en dag ganska snart får ha bebisen utanför magen! Hjärta
  • Hiavatha
    nenababe skrev 2011-04-10 11:19:14 följande:
    Nästa söndag är det dags för oss, då är man inne på förlossningen vid den här tiden. Helt galet. Solig
    Oj, spännande! Lycka till! Glad
  • Hiavatha

FrökenHanna: Vad söt hon är! Och vilka vackra ögon! {#emotions_dlg.flower} Grattis igen, det gjorde ni bra! =)

• Hiavatha

Ang. KUB så bestämde vi oss för att göra det (fyller 30 om en vecka) eftersom vi blev erbjudna det. Vi tänkte att det skadar ju inte och är ju inga risker med det som det är med t ex fostervattensprov, vilket vi inte gjorde eftersom blodprovet och ULet såg fint ut på KUB. 

• Hiavatha

Tove83: Grattis på födelsedagen! {#emotions_dlg.flower}

• Hiavatha

Vecka 36+2:

MVC - rutinbesök hos läkaren

Bebis
    Puls: 140
    Huvudposition: ned (men inte helt fixerat än)
    SF-mått: 32cm (fortfarande mitt på kurvan)

Jag
    Blodtryck: 122/76
    Urin: Bra värden
    HB: 119, så fortsätter med en kapsel järn om dagen.

Det var en annan läkare än vanligt och de har väl alla lite olika rutiner så vi fick även UL fastän vi fått veta tidigare att det inte blir fler! Såg en jättesöt fot och ett gulligt huvud i profil Hjärta Gynundersökning: Bäckenet verkar tillräckligt stort och tappen stängd.

• Hiavatha
    Tiiinaa skrev 2011-04-15 14:41:35 följande:
    En fråga: Är det någon som härdar sina bröstvårtor? Min BM sa för ett tag sedan att det kan vara bra att gnugga med en handduk och nypa lite i bröstvårtorna emellanåt nu innan bebisen kommer för att de inte ska vara så känsliga sen när man ska amma. Men jag tycker det är så fruktansvärt obehagligt så jag har slarvat en del med denna uppgift..
    Jag har läst i en bok från 70-talet att man ska härda bröstvårtorna, men sedan har jag läst i en bok från detta millenniumet att det inte längre särskilt rekommenderas. Där stod det mer som Sofi79 sa att det mest är bra att vårda dem ömt. Så jag antar att inget är helt fel, man får väl göra det som känns bäst själv. 
    Fröken Löken skrev 2011-04-15 15:51:11 följande:
    La vie: jo jag har hört det fast inte från BM, har inte tänkt på det, kanske dags att börja nypa och gnugga nu då det ser ut som att de vill ha ut bebis senast nästa vecka. :)

Läkaren som var inne idag hade förhoppning om att sätta igång IMORGON men eftersom bebis har bestämt sig för att vara en liten rumpnisse kommer de troligen att avvakta några dagar och vänder den inte sig självmant blir det KS :/ gulp, va läskigt!! Jag som sett fram emot värkarbetet (vet jag är konstig) men jag ska inte ropa hej innan det är över!

Nu ser jag verkligen fram emot min lilla påskbebis :)
    Oj vad spännande! Hoppas h*n vänder sig! Ni ska inte göra vändningsförsök? Eller det kanske ni redan gjort? Vilken vecka är du i?
  • Hiavatha
    Jodi skrev 2011-04-15 17:18:52 följande:
    Vi skrev även en sammanfattning av graviditeten som man har med sig till förlossningen.
    Nu börjar det verkligen närma sig! Har läst "att möta förlossningssmärtan", den var bra tycker jag, man fick lite att tänka på..
    Menar du typ förlossningsbrev?

Vart har du läst om att möta smärtan? I bok eller nånstans på nätet?

Bara frågor, hi hi, men det börjar ju verkligen dra ihop sig, bokstavligt talat, här är det Braxton Hicks flera gånger om dagen. Solig
  • Hiavatha
    Fröken Löken skrev 2011-04-15 17:52:35 följande:
    Hiawatha: jag frågade om det men det verkar inte som de tänker göra det... Måste fråga en gång till! Jag är i v 36+3 idag :)

Nån som har erfarenhet av KS? Jag vill gärna vara vaken, men det brukar man vara vid planerat KS har jag för mig!?
    Trycket var högt nu igen så medicinen åkte fram... Får se vad urinen säger detta dygnet, förra låg på nästan 6 gram protein, inte ovanligt att det fördubblas från dygn till dygn sa läkaren och en annan läkare sa att går det upp mot 11-12 gram försöker de förlösa direkt eftersom det då kan påverka njurarna... Bara att vänta och se! Nu kan man verkligen beskriva min känsla som bitterljuv skräckblandad förtjusning!
    Ok, för jag har för mig att min BM sa att fortfarande runt vecka 36-37 kan man göra vändningsförsök.
Svar på tråden BF maj 2011