Tiiinaa skrev 2011-04-15 14:41:35 följande:
En fråga: Är det någon som härdar sina bröstvårtor? Min BM sa för ett tag sedan att det kan vara bra att gnugga med en handduk och nypa lite i bröstvårtorna emellanåt nu innan bebisen kommer för att de inte ska vara så känsliga sen när man ska amma. Men jag tycker det är så fruktansvärt obehagligt så jag har slarvat en del med denna uppgift..
Jag har läst i en bok från 70-talet att man ska härda bröstvårtorna, men sedan har jag läst i en bok från detta millenniumet att det inte längre särskilt rekommenderas. Där stod det mer som Sofi79 sa att det mest är bra att vårda dem ömt. Så jag antar att inget är helt fel, man får väl göra det som känns bäst själv.
Fröken Löken skrev 2011-04-15 15:51:11 följande:
La vie: jo jag har hört det fast inte från BM, har inte tänkt på det, kanske dags att börja nypa och gnugga nu då det ser ut som att de vill ha ut bebis senast nästa vecka. :)
Läkaren som var inne idag hade förhoppning om att sätta igång IMORGON men eftersom bebis har bestämt sig för att vara en liten rumpnisse kommer de troligen att avvakta några dagar och vänder den inte sig självmant blir det KS :/ gulp, va läskigt!! Jag som sett fram emot värkarbetet (vet jag är konstig) men jag ska inte ropa hej innan det är över!
Nu ser jag verkligen fram emot min lilla påskbebis :)
Oj vad spännande! Hoppas h*n vänder sig! Ni ska inte göra vändningsförsök? Eller det kanske ni redan gjort? Vilken vecka är du i?