• Bevabus

Blåmärken på mitt barn

Bara fråga personalen om dem sett henne göra sig illa, helt enkelt! Jag tvivlar också på att det är dem som skadat henne. Alltid finns det någon vettig lärare och hade dem sett någon skada ditt barn så hade dem slagit larm!

There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Bevabus
    Clotilda skrev 2010-08-23 19:51:09 följande:

Visst kan man tycka att det är hysteriskt att skrika "misshandel" varje gång en unge har ett blåmärke, men jag tolkade inte TS inlägg så. Jag tolkade TS som en förstagångsförälder som blev orolig och kanske bara behövde någon som i god ton förklarade att det inte alls är ovanligt med blåmärken när barn är på dagis och att det inte alls är något att oroa sig över, om det inte händer upprepade gånger vill säga, då det kanske kan passa att prata med förskolepersonalen.

Blir man orolig är det kanske inte så konstigt att man drar överdrivna katastrofslutsatser, jag tror vi är rätt många som fungerar så.

Jag tänker detsamma, alla mammor oroar sig ibland och klart att TS vill ha någon att ventilera med men här på FL är det tråkigt nog så att man genast få påhopp trots att man skrivit såhär pass vänliga inlägg, som TS har gjort. Jag tycker inte hon verkar det minsta hysterisk!
    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Bevabus
    Anonym (Take achill pill) skrev 2010-08-23 19:53:55 följande:
    Jag har också varit förstagångs mamma men inte brusade jag upp för att min unge hade ett blåmärke efter dagis. Jag antog att hon ramlat eller fått det på annat sätt. Inte fan misstänkte jag personalen. Men om ts har så lite tillit till sin dotters förskolepersonal så kanske dottern inte ska gå på den förskolan eller???
    Så bara för att TS får tankar och funderingar som du aaaaaaldrig har haft så är hon hysterisk och onormal? Take a chill pill yourself.
  • Bevabus
    Anonym (Orolig) skrev 2010-08-23 20:09:21 följande:
    Lyfter ni era barn i överarmarna, får de isåfall blåmärken av tumavtryck av det? Eller lyfter ni i kroppen som i de flesta fall inte brukar ge blåmärken.
    Har du ens frågat förskolepersonalen om ditt barn gjort sig illa på nåt sätt?
Svar på tråden Blåmärken på mitt barn