Blåmärken på mitt barn
Bara fråga personalen om dem sett henne göra sig illa, helt enkelt! Jag tvivlar också på att det är dem som skadat henne. Alltid finns det någon vettig lärare och hade dem sett någon skada ditt barn så hade dem slagit larm!
Bara fråga personalen om dem sett henne göra sig illa, helt enkelt! Jag tvivlar också på att det är dem som skadat henne. Alltid finns det någon vettig lärare och hade dem sett någon skada ditt barn så hade dem slagit larm!
Visst kan man tycka att det är hysteriskt att skrika "misshandel" varje gång en unge har ett blåmärke, men jag tolkade inte TS inlägg så. Jag tolkade TS som en förstagångsförälder som blev orolig och kanske bara behövde någon som i god ton förklarade att det inte alls är ovanligt med blåmärken när barn är på dagis och att det inte alls är något att oroa sig över, om det inte händer upprepade gånger vill säga, då det kanske kan passa att prata med förskolepersonalen.
Blir man orolig är det kanske inte så konstigt att man drar överdrivna katastrofslutsatser, jag tror vi är rätt många som fungerar så.