örtagård skrev 2010-08-31 10:16:55 följande:
.
Men tummen upp för den förälder som klarar varenda hallsituation med en arg tvååring, tjurig fyraåring och trött bebis

. En del klarar det säkert men långt ifrån alla. Jag menar inte att det är ett misslyckande att inte klarar det, jag menar inte heller att man inte ska försöka klara det. Jag menar bara att det är så det är att vara för'älder

. Inte lätt, inte bekvämt men naturligt och dessutom roligt och stimulerande.
Jag tror inte jag någonsin höjt rösten eller tappat tålamodet med mina barn när de varit under 2,5 år och strävar efter att inte göra det sen heller men det jag vill säga att innan de utvecklar den där straka vilja är det så lätt tycker jag

. Sjala, amma. samsova....inget som stressar mig eller 'är svårt. Att hjälpa arg 3 åring med skorna som skriker och väcker bebis som blir hysterisk och bli sen med femåringen till hennes älskade dagis - lite trixigare

.
Tummen upp för den som klarar varenda hallsituation med en arg tvååring och trött bebis

(jag är liksom bara i tvåbarnsstadiet ännu

)....eller arg, vill-gå-ut-orkar-inte-vänta-en-sekund-och-rör-lillebror-mig-så-åker-han-på-en-propp-2½-åring och trött, kan-allt-själv (eller inte)-vill-gå-ut-måste-peta-på-storebror-hela-tiden-16-månaders

.
Och jag HAR tappat tålamodet någon gång med båda mina......har dock bett om ursäkt för att jag blivit arg. Det är som du säger inte alltid så lätt. Man lär sig ett och annat i alla fall....varje dag