• Me like coffee

    AP-snack & babbeltråd

    Tänkte att jag drar igång en gammal hederlig favorit. Det är många olika trådar som tenderar att bli lite diffusa nu och då tycker jag att det är bättre att samlas här Då kan vi diskutera allt mellan himmel och jord, skriva av oss om sånt som är roligt/jobbigt etc.

  • Svar på tråden AP-snack & babbeltråd
  • Makadam

    Bra initiativ!

    Känner att det jag inte vet var jag ska lägga saker ibland, när jag bara vill skriva av mig lite bland andra "medsystrar" :)

  • Makadam

    Just nu!

    Jobbigt: träff med mammagrupp där jag (återigen) blir ledsen över vissa reaktioner/värderingar/beteenden. Små barn (7 mån) som minsann inte ska få välling kl 04 om den vill det. Barn som inte ska få somna i famnen. Barn som lämnas gråtandes på golvet.

    Roligt: underbara lilla solstrålen sitter bredvid mig här, i sin matsol, och leker med ett mjukisdjur, tittar ut genom fönstret och pratar. Och gäspar. Snart sovdags.

  • Marlene
    Makadam skrev 2010-08-24 13:27:15 följande:
    Just nu!

    Jobbigt: träff med mammagrupp där jag (återigen) blir ledsen över vissa reaktioner/värderingar/beteenden. Små barn (7 mån) som minsann inte ska få välling kl 04 om den vill det. Barn som inte ska få somna i famnen. Barn som lämnas gråtandes på golvet.

    Roligt: underbara lilla solstrålen sitter bredvid mig här, i sin matsol, och leker med ett mjukisdjur, tittar ut genom fönstret och pratar. Och gäspar. Snart sovdags.
    Jag tycker väl inte heller att välling kl 4 är så bra... men då är jag inte så positiv till välling och tycker nog att en 7 månaders kan äta ersättning istället
  • Makadam
    Marlene skrev 2010-08-24 19:34:56 följande:
    Jag tycker väl inte heller att välling kl 4 är så bra... men då är jag inte så positiv till välling och tycker nog att en 7 månaders kan äta ersättning istället
    Näe, om jag känner dig rätt så tycker du nog som jag att bröstmjölk är bäst av dom tre alternativen.
    Pojken ifråga ammar inte längre, men var tydligen hungrig kl 04, eller om det var 04.30....
  • Marlene
    Makadam skrev 2010-08-24 20:24:10 följande:
    Näe, om jag känner dig rätt så tycker du nog som jag att bröstmjölk är bäst av dom tre alternativen.
    Pojken ifråga ammar inte längre, men var tydligen hungrig kl 04, eller om det var 04.30....
    Om mamman vill amma så tycker jag så klart att det är bäst men i annat fall ersättning... men vällingen tycker jag man kan skippa så mycket som möjligt
  • k girl

    Det som händer här hemma är att vår lille kille, nyblivna nio månader, har fått en egen vilja. Som han demonstrerar väldigt högljutt. Han varken kryper eller går heller, och det märks att han vill så otroligt mycket och blir JÄTTEFRUSTRERAD när han inte klarar av det. Han kan bli så besviken över att inte få kniven/rivjärnet/kanelbullen/moroten att han blir citronskrövlig i ansiktet och bara arggråter. Har lite svårt att hantera det, måste jag erkänna, jag vet inte om jag ska trösta, avleda eller både och.

  • Imasim

    Hej! Gillar de flesta tänkesätten i AP... Har ammat fram tills dess att jag började jobba (lillan var 11 månader)... och burit mycket å samsover fortfarande...
    Har dock en nära vän som har gjort och fortfarande gör den totala motsatsen i stort sett. Det har skurit i mig många gånger...
    På jobbet pratas det dessutom mycket om diverse metoder för att få barnen att tidigt sova hela nätter osv vilket känns sååå fel i mig.
    Har hittat en bok (Växa-inte lyda) skriven av Lars H Gustafsson, känd barnläkare med mycket sunda åsikter kring barn och uppfostran...
    Han tar tex starkt avstånd från olika sova-själv-metoder... boken är min "bibel" just nu ;)
    kram från mig!

  • Marlene

    Min skrutt ramlade från en klätterställning på skolan idag.... fy va hjälplös man känner sig när man sitter på jobbet typ en timme därifrån Sambon kunde ta sig dit snabbare så jag jobbade klart innan jag for (det var bara 20-30 minuter innan jag slutade och det gick ändå ingen buss) Idag hade det varit skönt med bil och körkort

    När sambon kom till skolan så hade skrutten såååååå ont Dom gick direkt till VC, det ligger jätte nära sonens skola. Där fick han träffa först en sköterska och sen en läkare. Tydligen så är det ingen fara, han ska ta det lungt men ändå röra på sig. Nu har han fått lite alvedon och min mamma ska vabba med honom i morgon.

  • Marlene
    Imasim skrev 2010-08-25 20:26:32 följande:
    Hej! Gillar de flesta tänkesätten i AP... Har ammat fram tills dess att jag började jobba (lillan var 11 månader)... och burit mycket å samsover fortfarande... Har dock en nära vän som har gjort och fortfarande gör den totala motsatsen i stort sett. Det har skurit i mig många gånger... På jobbet pratas det dessutom mycket om diverse metoder för att få barnen att tidigt sova hela nätter osv vilket känns sååå fel i mig. Har hittat en bok (Växa-inte lyda) skriven av Lars H Gustafsson, känd barnläkare med mycket sunda åsikter kring barn och uppfostran... Han tar tex starkt avstånd från olika sova-själv-metoder... boken är min "bibel" just nu ;) kram från mig!

    Lars H Gustavsson är lite av min husgud www.growingpeople.se/templates/Author.aspx Speciellt den här www.growingpeople.se/templates/Page.aspx (det är 5 sidor så man får bläddra vidare när man har läst...)
Svar på tråden AP-snack & babbeltråd