Inlägg från: Mariohn |Visa alla inlägg
  • Mariohn

100 000 per knull

Kära vänner. En vuxen människa kan få ett barn att BE om sex genom ren och skär manipulation. En vuxen människa kan få ett barn att TRIVAS med sexet. Det kallas "grooming" och det är bla så pedofiler går tillväga. Det handlar långt ifrån alla gånger om våld och tvång utan om att få barnet att känna sig bekväm och acceptera det som händer. Hör och häpna...barnet kan tom njuta av sexuell beröring och det är FORTFARANDE ett övergrepp. 

• Mariohn

Läste precis alla TS inlägg och inser att jag har missförstått. Ber om ursäkt för mitt irrelevanta inlägg och är böjd att hålla med TS. 

• Mariohn
    trollbottom skrev 2010-08-25 19:02:25 följande:
    För man anmäler för att få skadestånd *suck*

Men det är klart, alla vet ju att män inte kan tänka med huvudet utan bara med k*ken. Alla vet också att kvinnor finns bara till för männens njutnings skull och självklart ska alla med f*ttor oavsett ålder ställa upp för männens lustar. Skrikandes

Den kränkning som den som blir våldtagen blir utsatt för är obeskrivbar. Den som blir våldtagen har inte valt det på något vis och ett barn ska en vuxen aldrig ha sex med oavsett vem som ger inviten.
    Men nu handlar det inte om våldtäkt? Skippa påhoppen mot alla män och diskutera istället. 

En fjortonåring är inte fullt utvecklad i sitt konsekvenstänk och dessutom en jävligt känslostyrd varelse...MEN det är en artonårig kille också. Och vad du än säger så finns det faktiskt folk idag som utnyttjar det. Det är inte så jävla konstigt om en nittonårig kille har sex med en fjortonårig tjej som han är kär i och faktiskt tror att hon är 16. Jag har faktiskt aldrig varit med om att en kille jag dejtat bett om leg första gången vi skulle ha sex. Och jag såg ut som 13 tills jag var 20.  Har man hånglat i 3 månader och hamnar i ensamläge och det hettar till har jag svårt att föreställa mig den kille som finner sig och kräver leg.  
  • Mariohn

Dessutom är det faktiskt inget särskilt jättemärkligt eller stört med en artonåring som blir kär i en fjortonåring. 

• Mariohn
    Smulan00 skrev 2010-08-25 19:09:08 följande:
    Enligt lagen så är det väl ändå våldtäkt även om flickan gett sitt samtycke men är under 15? Har jag fel så rätta mig mer än gärna.
    Ok då gör jag det. Det kallas inte våldtäkt om en artonåring har sexuellt umgänge med en fjortonåring som påstått att hon är 16 och frivilligt haft den secuella relationen.

Det kan bli sexuellt utnyttjande av minderårig bla. Men våldtäkt är det inte.  
  • Mariohn

Jag hade ett förhållande med en kille som var 15 när jag var 13. Vi var tillsammans i 3 år och gjorde slut som vänner. Idag är jag 27 och vi är fortfarande kompisar. Givetvis är det patetiskt att säga att jag blev utsatt för våldtäkt. 

• Mariohn
    Smulan00 skrev 2010-08-25 19:21:05 följande:
    Även om tjejer ljuger sig blåa om sin ålder, ser äldre ut och raggar på äldre män så kan man inte bortse från deras faktiska ålder. Är man under 15 år så är man. Och enligt svensk lag så räknas det som våldtäkt. Och männen har ett ansvar. Även om de tror att tjejerna är äldre så får det aldrig bli en ursäkt för att slippa straffpåföljd. Lika lite som att Nej betyder Ja enligt en del män.
    Du vet ju inte vad du pratar om. Det är inte våldtäkt. Det är en enorm skillnad på våldtäkt och sexuellt utnyttjande av minderårig. Och givetvis är det en ENORM och MASSIV skillnad på om tjejen faktiskt varit frivillig eller blivit tvingad med våld. Förstår du verkligen inte det? 

ÄVEN om tjejen inte förstått sitt eget bästa och ångrar sitt val är det milsvid skillnad mellan samlaget hon trivdes med DÅ och att hon blev slagen till marken och våldspenetrerad mot sin vilja.  
  • Mariohn
    fruis skrev 2010-08-25 19:23:11 följande:
    Men är det inte det som den nya skärpta lagstiftningen gått ut på, att man tar bort rubriceringen sexuellt utnyttjande när man är under 15 år och istället rubricerar det som våldtäkt .
    Sinnessjukt. Ungdomar experimenterar. Om det inte sker något under tvång eller manipulation så är det inte våldtäkt. 
  • Mariohn

För att göra det enkelt.

När jag var 14 år hade jag sex med min kompis brorsa på en fest. Visst ångrar jag det och inser att det var ett resultat av min osäkerhet, bekräftelsebehov och diverse. Men han våldtog mig INTE. Jag hånglade villigt med honom och jag var nog mer på än vad han var. Det var jag som tog initiativ.

När jag var 17 år blev jag frihetsberövad och våldtagen med brutalt VÅLD under 2 dagar.

Det går inte att jämföra!! Det är som Ts säger, ett HÅN mot folk som blivit utsatta för något så horribelt att hävda att det är samma sak och ska gå under samma rubricering.  

• Mariohn
    Smulan00 skrev 2010-08-25 19:32:33 följande:
    Det du råkade ut för ska ingen behöva göra. Jag beklagar din otäcka upplevelse.

Men fanns den lagen som finns idag när du var 14 år?

Och är det inte ett hån att kalla unga tjejer för horor som bara är ute efter pengar?
    Jag vet inte. Men även om den hade funnits hade jag ALDRIG fått för mig att anmäla en kille som jag bokstavligen slängde mig över, flörtade med och förförde bara för att jag ångrade mig när han inte ville bli ihop

Och jo, det är ett hån att kalla unga tjejer för horor som bara är ute efter pengar....Om det nu inte är sant!  
  • Mariohn
    Ökänd skrev 2010-08-25 19:43:32 följande:
    Ja hon verkar ju i vilket fall som helst berest. Hon har blivit våldtagen inte bara en gång, utan tre. Av två olika män, på två olika orter. Hennes föräldrar kanske skulle minska in lite på veckopengen så hon håller sig hemma på helgerna?
    Intressant teori. 
  • Mariohn
    Smulan00 skrev 2010-08-25 19:44:23 följande:
    Det framgår ju inte i artikeln vem som anmält. Det kan vara flickan själv, hennes föräldrar eller en myndighetsperson.

Jag var själv ihop med äldre killar i den åldern och det förekom sexuella förbindelser. Vissa var jag med på men andra inte. Lite alkohol kan påverka mer än man tror. Impuls-kontrollen blir sämre och man inser inte vad det är man gör just då. Omdömet blir med andra ord påverkat negativt. En ung tjej vet kanske inte detta, men en man på 48 år vet mer än väl.
    DET kan jag hålla med om och därför finns det ett uppenbart problem med exakta gränser. Det finns folk som är mer mogna för sex när de är 14 än andra när de är 19.  Men en femtioårig man borde veta bättre och vara mer försiktig. En artonårig kille som druckit ett par öl däremot, och går i säng med en snygg tjej som villigt förför honom...Inte en våldtäktsman i mina ögon. Problemet är alltså vart man drar gränsen. Det finns nog inget tydligt svar på det. 
  • Mariohn
    Smulan00 skrev 2010-08-25 19:59:30 följande:
    Och har man ett sådant beteende i den åldern så beror det på något. Hon mår ju inte bra. Och vad säger att männen inte utnyttjat detta samt möjligheten hon haft att kunna ta sig hemifrån?

48-åringen blev anhållen i sin frånvaro men kunde gripas efter 6 dagar. Låter inte som en oskyldigs beteende väl?
    INGET säger det. Men man kan inte döma någon för att något INTE säger att det INTE var så. Det är ju en total motsats till hur rättssystemet fungerar. "Oskyldig tills motsatsen bevisats". Dvs man måste BEVISA att mannens intention var att utnyttja, våldta flickan. Om vi ska börja döma folk för att det MÖJLIGTVIS KAN HA VARIT på ett visst sätt kan jag börja anmäla folk hit och dit och bli miljonär. Hur ska taxichauffören veta att jag blivit rånad under kvällen och inte kan betala för min resa? Det där är bara löjligt. 
  • Mariohn
    Corpset skrev 2010-08-25 20:03:12 följande:
    Jodå. "Hej, jag har gått ut gymnasiet, du började nyss i högstadiet". Snart tycker du väl det är okej med högstadiekillar i nian som raggar på tjejer i fjärde klass också.
    Nejdå. Det är en enorm skillnad på att nyss ha börjat högstadiet (13 år) och att ha gått ut gymnasiet (18 år)

Att däremot nyss ha börjat högstadiet (fortfarande 13 år) och att vara på väg att gå ut nian (15 år) är inte helt enkelt.

Sluta med påhoppen. De leder ingenvart.  
  • Mariohn
    Smulan00 skrev 2010-08-25 20:08:16 följande:
    Tror inte du förstår vad du själv skriver. Nu finns det en lag som vi får rätta oss efter, även i denna tråden. Det är inget lagförslag utan en existerande och aktiv lagstiftning. Utgå ifrån den. Flickan är mindreårig. Mannen hade sex med henne. Enligt lag är det våldtäkt. Hon är ett offer. Han är gärningsman.

Vad vill du? Att män går fria? Att de mindreåriga ska straffas? Att mindreåriga ska klassas som horor för att en vuxen haft sex med dom trots en lag som förjuder det och får betala skadestånd? Att mindreåriga ska misstros bara för att ett fåtal farit med osanning? Sänka åldern för när man får ha sex lagligt?

Det finns ändå en lag och det ska vi väl vara glada för. Den är inte till för att skada vuxna utan för att skydda de som är under 15 år.
    Jag misstänker att TS bara vill belysa problemet med att lagen gör det möjligt för folk att tjäna pengar på att knulla med folk. 
  • Mariohn
    Smulan00 skrev 2010-08-25 20:13:43 följande:
    Är det ett vanligt beteende menar ni? Att mindreåriga har sex med äldre för att de kanske kan få ett skadestånd?
    Jag skulle faktiskt kunna tro att det inte är väldigt sällsynt att en tjej okynnesanmäler en kille som hon är arg på för att han sårat henne. 
  • Mariohn
    Smulan00 skrev 2010-08-25 20:13:43 följande:
    Är det ett vanligt beteende menar ni? Att mindreåriga har sex med äldre för att de kanske kan få ett skadestånd?
    Sedan spelar det väl mindre roll om det är VANLIGT eller inte? Det är inte VANLIGT att  vuxna män sätter på fjortonåringar eller yngre heller. Ska problemet då ignoreras för att dte inte är VANLIGT? Då faller det ju på sitt eget argument. 
  • Mariohn
    Queenie70 skrev 2010-08-25 21:12:24 följande:
    Det var det värsta jag hört TS,,,,Är du inte klok??

Nä, orkar inte med detta just nu....Jag återkommer när jag sansat mig...
    Vad är du upprörd över? Att ungdomar har sex? 
  • Mariohn
    Queenie70 skrev 2010-08-25 21:31:09 följande:
    Dumpanna. Oavsett hur välutvecklad en 15 åring ser ut fysiskt så är det fortfarande ett barn. Det är helt naturligt att flickor i pubertet och förpubert "testar" sin sexualitet på män i sin närhet. Ofta även sin egen pappa.(idag kan det även utspela sig på internet, med främlingar eller kanske sin lärare etc etc) De har inte den känslomässiga mognaden som behövs för att inse vad det innebär att hoppa isäng med en man på närmare 50 som har ett enormt, mentalt och känslomässigt övertag över den unga kvinnan. Dessa unga flickor som i sin omognad uppträder provokativt och utmanande, ska i ett sunt samhälle vara skyddade från den vuxnas sexualitet. Oavsett hur mycket flickan har "bjudit ut sig" så är det den vuxnes ansvar att säga nej och skydda henne från en situation som aldrig kan vara bra för henne i längden. Unga flickor ska vara trygga i att när hon testar gränserna på det viset så ska det ta stopp, inte sluta med att ett medelålders svin sätter på henne. USCH!!

Nej, mannen är inget offer alls. Man är inte skyddad från lagen och moralen genom att påstå att man inte hade en aaaaaannnniiiing.....BLÄ BLÄ BLÄ---
    Läs mina inlägg och återkom. 
Svar på tråden 100 000 per knull