• blackpuma

100 000 per knull

Det är väl det skådeståndet ligger på för ”offren”?
    Hur kan detta vara försvarbart?
    Vi har lagar som gör småflickor till sveriges bäst betalda horor under tiden männen får sina liv förstörda.

nt.se/nyheter/artikel.aspx

(Undrar när folk börjar inse att lagar som är till att skydda oss från oss själva inte fungerar och aldrig kommer göra det)

• Svar på tråden 100 000 per knull
  • lykantrophona

Jag kan tycka att någonstans måste gränsen dras. Någonstans kan man inte säga att barn kan tacka ja till sex, att det är direkt olämpligt för dem att ha sexuellt umgänge med äldre. Sen kan man ju diskutera var gränsen ska gå, och hur man ska hantera övertramp. Jag tycker att gränsen borde bli mer flytande, att om den yngre parten är typ 13-14, så kan man försöka ta hänsyn till ifall hon verkade vilja det eller inte, även om det står 15 i lagen.

Jag som svensk kan tycka det är ganska larvigt när många länder har lagt åldern för "byxmyndighet" vid 18. Kanske japanerna, som har den vid 12, tycker att vi svenskar är larviga som satt den på 15? Hm.

• blackpuma

Gränsdragning som en generell riktlinje är jättebra.
    Sättet det tillämpas på däremot är vansinnigt.
    Mannen blir anklagat för ett mycket gravt och vidrig brott han inte har begått och med det stämplas för livet.
    Tjejen i sin tur som tog initiativet till händelsen belönas med hundratusentals kronor och lyfts upp som ett offer (medan i själva verket så gör vi henne till en lyxhora)

Ja, jag tycker att gränsen bör vara mer flytande och jag undrade hur folk kan ställa sig bakom lagar som gör mer skada än nytta.

• lennartsdotter

Jo, mannen har begått brottet. Det är i Sverige inte lagligt att som vuxen ha sex med minderåriga. Det spelar ingen roll om det är "frivilligt" från barnets sida eller ej. I det här fallet rubricerades brottet som våldtäkt mot barn. Jobbigt för mannen, men nog fan visste han att det var något olagligt han gjorde.

Barnet i sin tur är antagligen inte alls fullt införstådd i vad hon har gjort eftersom hon är ett barn.

Skulle du kalla din egen dotter för hora om hon som 14-åring hade sex med en 48-åring?

Vad har man för människosyn när man kallar småflickor för horor? Vi snackar om barn. Visserligen om barn som tror att de är vuxna, men likväl barn.

• 201201232

Rätt åt den äckliga gubben. Varför letade han på en 13-14-åring? För att hon är snyggare än någon i hans ålder? För att hon ställer upp på allt eftersom hon inte vet att hon har rätt att säga nej? Det är inte normalt beteende för en 48-åring att sätta på en tjej under 15, det är sjukt. Hebefili, heter det inte så?

• blackpuma
    201201232 skrev 2010-08-25 16:43:22 följande:
    Rätt åt den äckliga gubben. Varför letade han på en 13-14-åring? För att hon är snyggare än någon i hans ålder? För att hon ställer upp på allt eftersom hon inte vet att hon har rätt att säga nej? Det är inte normalt beteende för en 48-åring att sätta på en tjej under 15, det är sjukt. Hebefili, heter det inte så?
    Vem har sagt att han letade upp henne? Tror du verkligen det är ovanligt att tjejer söker kontakt med lite äldre mognare män då deras jämnåriga inte riktigt kan erbjuda det dom vill ha? (kan säga att nej, det är det inte)
    Med tanke på att det handlar om fyra för varandra okända män så är det tjejen som har letat upp dom alternativt gjort sig tillgänglig på nättet i ett syfte endast.

Att ha tonårstjejer som preferens kallas för hebefeli ja.
    "beteendet" att tända på "fräscha" flickor är fulständigt normalt.
  • MysTic PrincesS
    blackpuma skrev 2010-08-25 16:52:35 följande:
    Vem har sagt att han letade upp henne? Tror du verkligen det är ovanligt att tjejer söker kontakt med lite äldre mognare män då deras jämnåriga inte riktigt kan erbjuda det dom vill ha? (kan säga att nej, det är det inte)
    Med tanke på att det handlar om fyra för varandra okända män så är det tjejen som har letat upp dom alternativt gjort sig tillgänglig på nättet i ett syfte endast.

Att ha tonårstjejer som preferens kallas för hebefeli ja.
    "beteendet" att tända på "fräscha" flickor är fulständigt normalt.
    Även om det nu skulle vara så att tjejen letade upp honom så borde han haft mer vett i skallen än att ligga med henne. Att ha sex med mindreåriga är olagligt även om tjejen ville själv. Vad ska han skylla på?
    Jag visste inte hennes ålder - är man osäker så behåll frallan i brallan.
    Jag visste inte att det var olagligt - okunskap är ingen ursäkt.
    Hon sa att hon var äldre - tänkt på att be personen bevisa detta för att vara på den säkra sidan??

Vill man inte ha sitt liv förstört så chansar man inte heller.
    Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd att jag ska ta över
  • fruis

Barn kan mycket väl vara sexuellt utagerande men det är inte rätt att ligga med dem för det.

• blackpuma
    MysTic PrincesS skrev 2010-08-25 17:14:49 följande:
    Även om det nu skulle vara så att tjejen letade upp honom så borde han haft mer vett i skallen än att ligga med henne. Att ha sex med mindreåriga är olagligt även om tjejen ville själv. Vad ska han skylla på?
    Jag visste inte hennes ålder - är man osäker så behåll frallan i brallan.
    Jag visste inte att det var olagligt - okunskap är ingen ursäkt.
    Hon sa att hon var äldre - tänkt på att be personen bevisa detta för att vara på den säkra sidan??

Vill man inte ha sitt liv förstört så chansar man inte heller.
    Kolla på länken jag postade innan, bortse från att hon (förmodligen ) är myndig. vilken ålder skulle du sätta på henne?
    Personligen så skulle jag tveka på 13, kanske 14.
    Sen kan det svänga lika mycket åt andra hållet, tjejer som de fakto inte är myndiga ser ut med lite makeup som 20 åriga pinglor.
    Nej, påståenden att "han borde veta bättre" är ren nonsens, det är omöjligt att veta utan får förlita sig på vad tjejen säger.

Vill man inte förstöra hela tillvaron för folk så sätter man inte lagar som är helt verklighetsfrånvarande och gör mer skada än nytta.
    Just nu är gärningsmannen utmålad som ett offer medan det verkliga offret i sammanhanget kommer betala sin förövare en stor summa pengar för en knull.
  • fruis
    blackpuma skrev 2010-08-25 17:26:19 följande:
    Nej, påståenden att "han borde veta bättre" är ren nonsens, det är omöjligt att veta utan får förlita sig på vad tjejen säger.
    Ingen legitimation, inget knulla. Visst, inte fool-proof men ska vi tippa på att mannen ifråga fullständigt sket i det och inte brydde sig om att fråga ens.
  • blackpuma
    fruis skrev 2010-08-25 17:26:17 följande:

Barn kan mycket väl vara sexuellt utagerande men det är inte rätt att ligga med dem för det.

Menar du att vi ska tatuera in födelseåret i pannan på tjejer så inga "missförstånd" (läs lögner från tjejernas sida) ska kunna gå ut över män som inte gör några fel?

Är det verkligen nån här som är övertygad att "barn" upphör vara barn på klockslaget dom fyller 15?
    Jag själv var ganska övertygad att barn upphör vara barn sekunden puberteten sätter igång, vilket kan ske inom en tidsram på 5-8 år
Svar på tråden 100 000 per knull