Inlägg från: Smulan00 |Visa alla inlägg
  • Smulan00

100 000 per knull

trollbottom skrev 2010-08-25 18:43:54 följande:
    Lagen är till för att skydda barnen. Även om ett barn tar initiativet till sex ska en vuxen säga nej. Det är den vuxne som är just vuxen och ska agera som en vuxen. Därför bär även de vuxna ansvaret.
    Vuxna kan dessutom lätt manipulera barn så att tvång inte förekommer men likt förbannat är det våldtäkt. Menar du TS att alla som blir våldtagna är horor? Hur kan du tycka att ett barn är en hora?

Att dagligen bli kallad för hora, slampa etc är vidrigt och förstör otroligt mycket. Det vare sig man har pengar eller inte. Pengar är inte allt här i världen.

En våldtagen kvinna/tjej/flicka är aldrig en hora
    Skulle gissa at ts tycker att alla våldtagna som anmäler sin våldtäktsman är horor. Hur ska de annars kunna få skadestånd?

Ts, du anser att männen i artikeln är offer. På vilket sätt är de det?
    Upplever du mig som en bitch så är jag väl en bitch.
  • Smulan00
    Mariohn skrev 2010-08-25 19:06:19 följande:
    Men nu handlar det inte om våldtäkt? Skippa påhoppen mot alla män och diskutera istället. 

En fjortonåring är inte fullt utvecklad i sitt konsekvenstänk och dessutom en jävligt känslostyrd varelse...MEN det är en artonårig kille också. Och vad du än säger så finns det faktiskt folk idag som utnyttjar det. Det är inte så jävla konstigt om en nittonårig kille har sex med en fjortonårig tjej som han är kär i och faktiskt tror att hon är 16. Jag har faktiskt aldrig varit med om att en kille jag dejtat bett om leg första gången vi skulle ha sex. Och jag såg ut som 13 tills jag var 20.  Har man hånglat i 3 månader och hamnar i ensamläge och det hettar till har jag svårt att föreställa mig den kille som finner sig och kräver leg.  
    Enligt lagen så är det väl ändå våldtäkt även om flickan gett sitt samtycke men är under 15? Har jag fel så rätta mig mer än gärna.
  • Smulan00

Även om tjejer ljuger sig blåa om sin ålder, ser äldre ut och raggar på äldre män så kan man inte bortse från deras faktiska ålder. Är man under 15 år så är man. Och enligt svensk lag så räknas det som våldtäkt. Och männen har ett ansvar. Även om de tror att tjejerna är äldre så får det aldrig bli en ursäkt för att slippa straffpåföljd. Lika lite som att Nej betyder Ja enligt en del män.

• Smulan00

Om mannen säger att flickan påstod att hon var äldre men hon nekar till det, vem ska man tro på? Vem är då offret eller gärningsman? Låt säga att mannen är en väl ansedd Vd och flickan kommer från en strulig familj.

• Smulan00

Enligt Ts är mindreåriga tjejer horor som tjänar enorma belopp på att ha sex med äldre män. Om jag inte missminner mig totalt så är det lagligt att sälja sex men inte att köpa Så männen är gärningsmän hur man än vänder på det.

• Smulan00
    Mariohn skrev 2010-08-25 19:29:16 följande:
    För att göra det enkelt.

När jag var 14 år hade jag sex med min kompis brorsa på en fest. Visst ångrar jag det och inser att det var ett resultat av min osäkerhet, bekräftelsebehov och diverse. Men han våldtog mig INTE. Jag hånglade villigt med honom och jag var nog mer på än vad han var. Det var jag som tog initiativ.

När jag var 17 år blev jag frihetsberövad och våldtagen med brutalt VÅLD under 2 dagar.

Det går inte att jämföra!! Det är som Ts säger, ett HÅN mot folk som blivit utsatta för något så horribelt att hävda att det är samma sak och ska gå under samma rubricering.  
    Det du råkade ut för ska ingen behöva göra. Jag beklagar din otäcka upplevelse.

Men fanns den lagen som finns idag när du var 14 år?

Och är det inte ett hån att kalla unga tjejer för horor som bara är ute efter pengar?
  • Smulan00
    blackpuma skrev 2010-08-25 19:30:25 följande:
    Specielt när staten som "förbjuder" sexköp tvingar nu mannen till ... juste betala för sexuella tjänster för nått annat brott ser jag inte i det fallet. logik var det ja, eller bristen av den.
    Om det är olagligt att köpa sex och en man ändå gör det så begår han ett brott och är därmed en gärningsman. Om en man har sexuellt umgänge med en 14-årig tjej så begår han ett brott och är därmed en gärningsman. Att skylla på offren är inte det minsta logiskt eftersom de enligt svensk lag inte begått nått brott utan har blivit utsatta för just ett brott!
  • Smulan00
    Mariohn skrev 2010-08-25 19:38:36 följande:
    Jag vet inte. Men även om den hade funnits hade jag ALDRIG fått för mig att anmäla en kille som jag bokstavligen slängde mig över, flörtade med och förförde bara för att jag ångrade mig när han inte ville bli ihop

Och jo, det är ett hån att kalla unga tjejer för horor som bara är ute efter pengar....Om det nu inte är sant!  
    Det framgår ju inte i artikeln vem som anmält. Det kan vara flickan själv, hennes föräldrar eller en myndighetsperson.

Jag var själv ihop med äldre killar i den åldern och det förekom sexuella förbindelser. Vissa var jag med på men andra inte. Lite alkohol kan påverka mer än man tror. Impuls-kontrollen blir sämre och man inser inte vad det är man gör just då. Omdömet blir med andra ord påverkat negativt. En ung tjej vet kanske inte detta, men en man på 48 år vet mer än väl.
  • Smulan00
    Ökänd skrev 2010-08-25 19:54:56 följande:
    Ja i den åldern är man ju oftast inte och reser land och rike runt på olika hotell, med tillfälliga nattkamrater. Åklagaren vill ju heller inte gå in på hur de träffats. Som om det skulle vara så svårt att lista ut. Oskyldig
    Och har man ett sådant beteende i den åldern så beror det på något. Hon mår ju inte bra. Och vad säger att männen inte utnyttjat detta samt möjligheten hon haft att kunna ta sig hemifrån?

48-åringen blev anhållen i sin frånvaro men kunde gripas efter 6 dagar. Låter inte som en oskyldigs beteende väl?
  • Smulan00
    blackpuma skrev 2010-08-25 19:55:45 följande:
    Alltså läser du ens det jag skriver? en annan helt verklighetsfrånvarande lag förbjuder sexköp, och ändå tvingas nu mannen att betala för sexuella tjänster.
    Så inte nog att han bestraffas för ett brott han inte begåt så tvingas han till en annan "olaglig" handling.
    Strålande, det har jag inte ens tänkt på när jag startade tråden.
    Hela den här situationen är bara makabert.
    Tror inte du förstår vad du själv skriver. Nu finns det en lag som vi får rätta oss efter, även i denna tråden. Det är inget lagförslag utan en existerande och aktiv lagstiftning. Utgå ifrån den. Flickan är mindreårig. Mannen hade sex med henne. Enligt lag är det våldtäkt. Hon är ett offer. Han är gärningsman.

Vad vill du? Att män går fria? Att de mindreåriga ska straffas? Att mindreåriga ska klassas som horor för att en vuxen haft sex med dom trots en lag som förjuder det och får betala skadestånd? Att mindreåriga ska misstros bara för att ett fåtal farit med osanning? Sänka åldern för när man får ha sex lagligt?

Det finns ändå en lag och det ska vi väl vara glada för. Den är inte till för att skada vuxna utan för att skydda de som är under 15 år.
  • Smulan00
    Mariohn skrev 2010-08-25 20:10:23 följande:
    Jag misstänker att TS bara vill belysa problemet med att lagen gör det möjligt för folk att tjäna pengar på att knulla med folk. 
    Är det ett vanligt beteende menar ni? Att mindreåriga har sex med äldre för att de kanske kan få ett skadestånd?
  • Smulan00

Ts, har du nån statistik som kan visa hur stort problemet är med alla dessa oskyldiga män som fallit offer för våldtäktsdomar mot barn?

Svar på tråden 100 000 per knull