blackpuma skrev 2010-08-25 19:55:45 följande:
Alltså läser du ens det jag skriver? en annan helt verklighetsfrånvarande lag förbjuder sexköp, och ändå tvingas nu mannen att betala för sexuella tjänster.
Så inte nog att han bestraffas för ett brott han inte begåt så tvingas han till en annan "olaglig" handling.
Strålande, det har jag inte ens tänkt på när jag startade tråden.
Hela den här situationen är bara makabert.
Tror inte du förstår vad du själv skriver. Nu finns det en lag som vi får rätta oss efter, även i denna tråden. Det är inget lagförslag utan en existerande och aktiv lagstiftning. Utgå ifrån den. Flickan är mindreårig. Mannen hade sex med henne. Enligt lag är det våldtäkt. Hon är ett offer. Han är gärningsman.
Vad vill du? Att män går fria? Att de mindreåriga ska straffas? Att mindreåriga ska klassas som horor för att en vuxen haft sex med dom trots en lag som förjuder det och får betala skadestånd? Att mindreåriga ska misstros bara för att ett fåtal farit med osanning? Sänka åldern för när man får ha sex lagligt?
Det finns ändå en lag och det ska vi väl vara glada för. Den är inte till för att skada vuxna utan för att skydda de som är under 15 år.