100 000 per knull
Det var det värsta jag hört TS,,,,Är du inte klok??
Nä, orkar inte med detta just nu....Jag återkommer när jag sansat mig...
Det var det värsta jag hört TS,,,,Är du inte klok??
Nä, orkar inte med detta just nu....Jag återkommer när jag sansat mig...
Det är givetvis mycket svårt att dra en glasklar gräns för när det bli ok eller när det inte är ok. Men i vissa fall har alla gränser passerats för länge sedan och det råder inget tvivel om att det inte är ok, att flickan visst är ett offer, att mannen är förövare etc. TS exempel är ett glasklart case anser jag.
Jag menar det jag skrev, varken mer eller mindre.
Det handlade inte om en 48 åring, om du nu ska haka upp dig på siffror, är lite faktafel i artikeln.
Det handlade om en 37 åring, det handlade heller inte om kärleksrelation utan mer om sexrelation.
För att det är inte ett dugg realistiskt att en tonåring skulle inleda en sexrelation med en man som inte kan få upp den. om man ska vara rak med orden.
Folk som inleder relationer med varandra gör det dels på grund av attraktion dels på grund av känslor eller bara för att uppfylla "ett syfte", tror inte att en tonåring är speciellt intresserad att byta blöja på sin "man"
Annars så ser jag ingen anledning att svara på provokationer och helt orealistiska frågor, jag ser inte att en tjej som håller på att inleda sitt liv skulle göra det med en man som står med ena foten i graven.
Det må vara din erfarenhet, det återspeglar inte min eller det jag ser omkring mig.
Du må omyndighetsförklara unga tjejer och lägga hela "skulden" på mannen, jag gör inte livet så lätt för mig.
Inget i livet är så svartvit.
Men juste, tjejer puppar den sista dagen i sitt fjortonåriga liv och vaknar morgonen därpå som en kvinna, silly me.
Och varje gång det kommer till "absoluta gränser" så blir det fel då en mall kan inte gälla alla,
Sund förnuft ja, moral nej, den så kallade moralen fördömer vissa handlingar oavsett om dom verkligen skadar nån eller inte, där blir det bara fel. Som i det fallet.
Ansvar? Alla får ta ansvar för sina egna handlingar, jag ser klart och tydligt vad du anser om tonåringar men jag måste göra dig besviken, det rör sig inte om ovetande barn som inte vet som händer omkring dom.
det rör sig om människor som börjar ta sina steg in i det vuxna livet.
Det du beskriver handlar inte om ansvar, du skyfflar över skulden på folk som i såna fall inte gör några fel.
Skulden som härstammar bara från din så kallade moral.
Jag lever inte i en grotta, öppnar man ögonen så ser man saker, ja, dagens tonåringar är mer utflippade än dom var innan, man kan skylla det på media internet eller whatever, det spelar ingen roll.
Inget i ett liv är svartvit, jag önskar verkligen att saker och ting var svartvita, det skulle bespara en många problem men så är inte fallet. Vissa mognar tidigare än andra och tar klivet in i det vuxna livet innan lagen så kallat låter dom.
Jag snackar inte om incest heller, varken pedofili, incest, utnyttjande, våldtäkt och alla andra helt irrelevanta stora ord folk slänger omkring sig här beskriver inte det som händer utanför era moraliskt begränsade tillvaron.