Inlägg från: lennartsdotter |Visa alla inlägg
  • lennartsdotter

100 000 per knull

Jo, mannen har begått brottet. Det är i Sverige inte lagligt att som vuxen ha sex med minderåriga. Det spelar ingen roll om det är "frivilligt" från barnets sida eller ej. I det här fallet rubricerades brottet som våldtäkt mot barn. Jobbigt för mannen, men nog fan visste han att det var något olagligt han gjorde.

Barnet i sin tur är antagligen inte alls fullt införstådd i vad hon har gjort eftersom hon är ett barn.

Skulle du kalla din egen dotter för hora om hon som 14-åring hade sex med en 48-åring?

Vad har man för människosyn när man kallar småflickor för horor? Vi snackar om barn. Visserligen om barn som tror att de är vuxna, men likväl barn.

• lennartsdotter
    klyban skrev 2010-08-26 12:09:03 följande:
    Det handlar om inte små små tjejer.
    Det handlar om tjejer/kvinnor som har utvecklat en egen sexuallitet och kroppsligt ser ut som en kvinna.
    Och tom kan få barn.

Lagen har ett rakt svart steck vid 15, så jävla enkelt är det inte.
    Men baserar man sin uppfattning på företställningar så förstår jag att du skriver så.
    Under 15 år så handlar det om småtjejer, inte kvinnor. Tjejer på väg till att bli unga kvinnor absolut men inte fan handlar det om kvinnor. Det finns småflickor som får mens vid 9 års ålder, det innebär inte att de är mogna för en sexuell relation med en vuxen man! Bara för att man råkar på att kunna bli på smällen innebär det inte att man är fysiskt eller psyskiskt mogen för en sexuell relation med någon.

Visst har även barn och tonåringar sin egen sexualitet och de ska absolut få utforska den. Med sig själv och med jämnåriga. Dock är det aldrig under några som helst omständigheter att en vuxen man har sex med en tjej under 15 år.
  • lennartsdotter
    end of days skrev 2010-08-26 17:59:10 följande:
    Inbilla sig? Nej, jag är inte pedofil bara trötsamt när folk ständigt ska blanda ihop två helt olika teman under samma banner. 
    jag har inte inbillat mig mitt förhållande, visserligen har minnen bleknat lite men vad jag minns så fick vi båda två ut nått från den och hade mycket roligt tillsammans.

Gränsen? Vilken gräns? Alla utvecklas individuellt så några fasta gränser kan jag inte riktigt sätta.
    Vad är det man säger, det krävs två för att dansa.
    Nej, när det är ett barn och en vuxen som dansar räcker det med en vuxen som styr...
  • lennartsdotter
    end of days skrev 2010-08-26 20:02:05 följande:

Och varje gång det kommer till "absoluta gränser" så blir det fel då en mall kan inte gälla alla,
    Sund förnuft ja, moral nej, den så kallade moralen fördömer vissa handlingar oavsett om dom verkligen skadar nån eller inte, där blir det bara fel. Som i det fallet.

Ansvar? Alla får ta ansvar för sina egna handlingar, jag ser klart och tydligt vad du anser om tonåringar men jag måste göra dig besviken, det rör sig inte om ovetande barn som inte vet som händer omkring dom.
    det rör sig om människor som börjar ta sina steg in i  det vuxna livet.
    Det du beskriver handlar inte om ansvar, du skyfflar över skulden på folk som i såna fall inte gör några fel.
    Skulden som härstammar bara från din så kallade moral.

Jag lever inte i en grotta, öppnar man ögonen så ser man saker, ja, dagens tonåringar är mer utflippade än dom var innan, man kan skylla det på media internet eller whatever, det spelar ingen roll.

Inget i ett liv är svartvit, jag önskar verkligen att saker och ting var svartvita, det skulle bespara en många problem men så är inte fallet. Vissa mognar tidigare än andra och tar klivet in i det vuxna livet innan lagen så kallat låter dom.

Jag snackar inte om incest heller, varken pedofili, incest, utnyttjande, våldtäkt och alla andra helt irrelevanta stora ord folk slänger omkring sig här beskriver inte det som händer utanför era moraliskt begränsade tillvaron.

Jag vet inte om du vet det, men tonåringars hjärna genomgår en helt fantastiskt förändring under ett par år. Deras hjärnor fungerar öht. inte alls som en vuxen hjärna (och då snackar vi en hjärna som är iaf över 20 år). Att kräva att tonåringar ska kunna ta ett vuxenansvar är ingenting man gör om man vet vad det handlar om för slags förändringar som sker i en tonåring. Det är inte bara hormoner som skjuter i höjden och bröst som växer, hela hjärnan genomgår en enormt  förändring.

Visst, världen är inte svartvit men gråzonerna handlar om ifall det är OK att en 18-åring har sex med en 14-åring eller om en 20-åring har sex med en 15-åring. Det är gråzoner. Det är öht. inte en gråzon när en person över 30 bast sexar med en icke-myndig. Inte ens i närheten av en gråzon.
  • lennartsdotter
    end of days skrev 2010-08-26 20:37:31 följande:
    Vi genomgår fantastiska förändringar mer eller mindre varje år, det kallas för utvekling och steget in i det vuxna livet börjar med puberteten.

I dina ögon ja, annars så var det ett gemensamt beslut av båda parter att göra det vad som gjordes.
    Det gör hela situationen till en gråzon, speciellt när det inte fanns nån våld eller tvång inblandad och det skede på tjejens initiativ.
    Nu utgår jag från dels artikeln dels det vad jag själv har upplevt, mitt förhållande som började på tjejens initiativ varade i två glada år och vi skiljdes som vänner.
    Hade paragrafryttare stuckit in näsan i våra liv så skulle jag helt plötsligt utmålas som våldtäktsman och blir stämplad som det för livet, mitt ex hade blivit utmålad som våldtäktsoffer och blivit behandlat därefter av omgivningen på både på gott och ont
    Nu fick livet ha sitt naturliga gång, det fanns inga offer i sammanhanget och inga kränkande stämplar utdelades
    Undrar vilken situation är den mest passande för alla inblandade
    Du har alltså absolut ingen aning om den enorma förändring tonåringar genomgår för den är extraordinär.

Jag har inte läst hela tråden så jag har ingen aning om du har berättat om dina egna personliga erfarenheter eller inte, men oavsett tänker inte jag ge mig in och diskutera det för allt vi har är din syn på saken.

Jag kommer väl ihåg hur det var att vara en 13-16 år ung tjej, brådmogen och vältuvecklad med suktande blickar. Visst tusan hade jag ihop det med en del alldeles för gamla killar och jag hade kunnat fara ganska illa om jag inte hade haft en omgivning som brydde sig om mig (jämnåriga vänner, syskon, föräldrar och andra vuxna). Dessutom var de äldre killar/unga männen i min bekantskapskrets tack och lov tillräckligt kloka för att inse att man inte sätter på hur unga tjejer som helst.
  • lennartsdotter
    end of days skrev 2010-08-26 18:10:07 följande:
    Det kanske räcker för dig men det fungerar mycket bättre när man tar hänsyn till sin partner i ett förhålande Flört
    När en av parterna är ett barn och den andra vuxen råder en ojämn maktbalans och det är inte barnet som styr.
  • lennartsdotter
    end of days skrev 2010-08-26 23:24:58 följande:
    Hahaha, detta börjar bli för mycket, okey mensa medlemmar är inte dom smartaste. Om ni nu säger det så
    Men om jag får välja så väljer jag logiskt tänkande där man ser saker och ting för vad dom är framför moralisk svammel.
    Hög IQ innebär inte hög EQ, ganska ofta har människor med mycket hög IQ bristande EQ och det är väl kanske just EQ som behövs i det här sammanhanget.
  • lennartsdotter
    end of days skrev 2010-08-26 23:52:24 följande:
    Om man ska köra med slutgiltiga begrepp så kan man få det att låta så, när två individer går in i en relation med öppna ögon och tar hänsyn till varandra så blir det lite annorlunda
    Och vad innebär det att gå in i en relation med öppna ögon?
  • lennartsdotter
    enny signatur skrev 2010-08-27 01:32:01 följande:
    Jag hoppar in här (ska dock packa ner och bege mig hem om någon min men svarar vidare sen). Jag var 14 när jag träffade min första pojkvän, han var 25. Visst begick han ett brott. Var det värre än det min 29åriga pojkvännen gjorde (samma sak, var med mig!) när jag var ett halvår äldre (och alltså var det inte längre olagligt)?
    För mig är det ingen skillnad på en 14 och en 15åring nej. När du talar om en 9åring däremot så har det blivit väsentlig skillnad.
    Det är inte OK. En 29-åring och en 15-åring... nej. Kan aldrig ske på jämlik grund. Enligt lagens mening åker inte mannen dit för våldtäkt mot barn i det fallet men han kan antagligen rätt lätt falla dit för sexuellt utnyttjande.

Varje gång en omyndig har en sexuell relation med en mycket äldre människa bör man fråga sig vad parterna vinner på relationen. Om det är en jämlik relation. Det finns ganska starka skäl att misstänka att de flesta sådana relationer inte alls är jämlika.

För att använda "end of days" uttryck: det finns starka skäl att anta att den yngre av parterna inte alls går in i relatione med öppna ögon.
  • lennartsdotter
    blackpuma skrev 2010-08-27 18:56:08 följande:
    Sorry jag inte kunde svara tidigare, det var vist offlimits att styrka en poäng med länkar till lättkläda tjejer.
    Får se om jag orkar läsa ikapp.Så ännu en som drabbas av lagen, stämplad och dömd som våldtäcksman trots att inga reella brott förekom, Tragiskt..
    Så bara för att tjejen var attraherad av mannen har inget brott begåtts? Det går alldeles utmärkt att vara attraherad av någon, vilja hångla med någon utan att för den sakens skull vilja knulla med henne/honom.
Svar på tråden 100 000 per knull