Inlägg från: Lingonflickan |Visa alla inlägg
  • Lingonflickan

100 000 per knull

Det är väl ändå upp till mannen att kolla upp vilken ålder det är om han nu tänder på små små tjejer.

Rör min familj och du släpper löst ett vilddjur!
  • Lingonflickan

Det skulle stå så små tjejer, ursäkta mig. Men en flicka under 15 år är ingen kvinna även om många fått mens vid den perioden.

• Lingonflickan
    klyban skrev 2010-08-26 15:46:48 följande:
    Kommer jag uppmuntra dom ha sex i tidig ålder nej, men kommer heller inte sätta kyskhetsbälte heller.
    Dags att samhället sluta sätta normer på när en kvinna ska ha sex.
    Skrivet av en man, så klart.

Och på en viktig punkt felar ditt resonemang. En tjej under femton är INTE en kvinna. Hon är ett barn.
  • Lingonflickan

Det finns en anledning till varför lagen kom till, kolla gärna upp det. Och gubbarna tråden handlar om var medvetna om lagen, då bör de som vuxna oxå ha bättre koll på vad de gör, annars får de skylla sig själva att de blir straffade för det brott de faktiskt begått.

Som förälder hade jag blivit vansinnig mot dessa gubbar. Det är och förblir sjukt, inget kan någonsin rättfärdiga det de gjort.

Intressant att det är en viss klick som håller med TS, män.

• Lingonflickan

Vari ligger det tragiska?? Han visste att hon var 14 år, han visste att han begick ett brott.

• Lingonflickan

Honkie: Vad skulle du känna om din dotter på 14 år hade haft sex med en 48-årig man? Jag hade varit redo att kastrera den gubbsjuke typen med bordskniv.

• Lingonflickan
    enny signatur skrev 2010-08-28 00:54:11 följande:
    Varför?
    Lingonflickan skrev 2010-08-27 19:52:09 följande:
    Honkie: Vad skulle du känna om din dotter på 14 år hade haft sex med en 48-årig man? Jag hade varit redo att kastrera den gubbsjuke typen med bordskniv.
    Nej jag hade inte trivts instinktivt, men inte hade jag velat mörbulta någon. Däremot så hade jag försökt kolla av så inte mitt barn mådde dåligt i det hela.
    Ja det är du det, men jag och de flesta andra föräldrar skulle aldrig acceptera detta. Det är äckligt och gubbsjukt och hands of my daughter!!!
  • Lingonflickan
    enny signatur skrev 2010-08-28 12:33:21 följande:
    så om lagen ändras är det helt ok för dig?
    Själv anser jag inte att lagen är en orsak i sig, det är ett styrmedel.
    Lingonflickan skrev 2010-08-28 09:06:40 följande:
    Ja det är du det, men jag och de flesta andra föräldrar skulle aldrig acceptera detta. Det är äckligt och gubbsjukt och hands of my daughter!!!
     Många skulle hindra saker som de inte har rätt att hindra med (läsa barnens dagbok vid oro, hindra förhållanden som inte passar)

Det är skillnad på förhållanden med person man inte gillar och gubbsjukt utnyttjande.  Att en så pass gammal man skulle attraheras av en 14-åring, det äcklar mig. Det är inte rätt nånstans.
  • Lingonflickan

Fick jag veta att en 35-åring haft ihop det sexuellt med min 14-åring så kan du räkna med att han blev anmäld till polisen ögonblickligen.

• Lingonflickan

För att 14-åringar är inga lolitor. Småflickor brinner sig i underläge gentemot en gubbe och skulle antagligen inte känna samma gentemot en jämnårig. 14-åriga tjejer är i en känslig ålder sexuellt och att utnyttja detta underläge kan räknas som att våldföra sig på henne. Likaså om någon utnyttjar en persons otillräckliga mentala status för att tjäna sina egna syften. Sen är det nåt perverst över män i den åldern som dras sexuellt till småflickor.

• Lingonflickan

Det har ju redan diskuterats flera konsekvenser och fel i att utnyttja minderåriga, varför läser  du inte det.

Men OK:
    Den minderåriga som har sex med en gubbe löper stor risk att i vuxen ålder, kanske inte vansinnigt många år framåt i tiden heller, må psykiskt dåligt över vad hon var med om som barn. Att gubben inte backar och stoppar den brådmogna minderåriga utan tacksamt tar tillvara på tillfället är ett övergrepp i sig även om det inte sker med våld. Han utnyttjar barnets bristande mognad att ta dessa beslut och mig veterligen är att utnyttja någon som ej är kapabel att ta vissa beslut ett skäl till ogiltighet i många andra aspekter så likadant här. Fast om den vuxne inte stoppar kan det aldrig göras ogjort.

Det är ganska troligt att det minderåriga barnet kommer känna sig utnyttjat när det växer och klandra sig själv likaväl även om nåt våld inte var för hand vid tiden för sexet. Det faktum att det ionte protesterade utan gick med på det frivilligt kommer tynga den unga vuxna ännu mer.

• Lingonflickan
    Digestive skrev 2010-09-14 20:46:01 följande:
    Nej, ingen har givit svar på möjliga konsekvenser i ett sådant händelseförlopp utan ni inbillar er att alla konsekvenser som ni kan tänka ut gäller i precis alla sammanhang där en väldigt ung människa har sexuella möten med en betydligt äldre. Skillnaden i konsekvenser mellan dessa sexuella möten och dition med jämnåriga har inte heller blivit besvarade innan och inte heller här.

Om ni oroar er över väldigt unga människors psykiska mående efter frivilliga och önskvärda sexuella möten med betydligt äldre så vore det kanske lämpligt att se över ert eget bidrag till en mentalitet som rakt ut säger att "det är fel" och framförallt att "det är äckligt". Ni dömer ut en sexuell preferens som uppenbarligen flera väldigt unga människor har, kallar den för äcklig och fel för att det inte stämmer överens med eran moral(TM), och blir sedan upprörda över att dessa människor har väldigt lätt att må dåligt efter frivilliga och önskvärda handlingar.

Ta min kusin som exempel på hur överdriven moral(TM)hysterisk mentalitet kring ett ämne kan ge en direkt skada i sig. Denna kusinen blev sexuellt utnyttjad av en av sina föräldrar från 6 till 13 års ålder. När kusinen väl kom ut med detta så försökte kusinen kort där efter ta livet av sig på grund av rädslan för mentaliteten kring incest som kunde bli manifesterad i kusinens liv. Säger det inte sig självt att någonting har gått förlångt när offren i sådana här sammanhang inte ens kan känna en lättnad efter en handling som innebär ett avslut på det akuta problemet - utan istället känner en högre grad dödsångest än i problemsituationen?

Lika långt verkar ni vilja ta mentaliteten i dessa frivilliga och önskvärda sammanhang - men det gör ju såklart ingenting så länge ni upplever en moral(TM) bakom det.

Vidare. Att börja ångra tidigare, frivilliga och önskvärda sexuella möten vid ett senare tillfälle kan hända i all åldrar och i alla sexuella möten och hör inte till något exklusivt för dessa sexuella möten. Försök igen.

I ett nötskal; varför borde någon protestera vid ett frivilligt och önskvärt sexuellt möte? Att du även kallar det för ett faktum att de väldigt unga skulle tyngas ner av att inte ha protestera i dessa möten gör hela min poäng övertydlig. Dessa väldigt unga människor ska må dåligt när de trampar över eran moral(TM)gräns och det går aldrig att komma undan med något annat.

Eran egocentriska moral(TM) skadar andra.
    Mn det ÄR äckligt att gubbar tänder på småflickor, och de ÄR inte redo för dessa sexuella möten som du kallar det. Det ÄR en form av utnyttjande, kanske t.o.m övergrepp.
  • Lingonflickan

Och det handlar inte främst om moral men det tycks du inte ha insett.

• Lingonflickan

Jag hoppas faktiskt att de angivna fallen bara är början och att så många som möjligt skall ställas till svars för sitt utnyttjande av ungt oförstånd och nyupptäckta sexuella känslor.

Hade moralen varit inblandad så mycket som hävdas hade vi haft en nedre gräns på 18 år som är myndighetsåldern och den ålder då man får lov att gifta sig.

• Lingonflickan
    Digestive skrev 2010-09-15 14:51:39 följande:
     Dina ståndpunkter har byggts upp av ett lika solit bestånd av eftertanke och rationalitet som en rinnande toalett.
    Dito min vän, dito
  • Lingonflickan

Sen kan man självklart undra vilken intelligensgen dessa gubbar saknar då de VET att det är både olagligt och straffbart att ha sex med underåriga och ändå gör det.

• Lingonflickan
    Digestive skrev 2010-09-15 17:17:54 följande:
    Absolut, exakt vad jag har gjort mig känd för - sakna eftertanke och rationalitet. Solig Ser du ingen skillnad på hur du och jag diskuterar så säger det allt som behövs.
    Lingonflickan skrev 2010-09-15 15:47:25 följande:
    Sen kan man självklart undra vilken intelligensgen dessa gubbar saknar då de VET att det är både olagligt och straffbart att ha sex med underåriga och ändå gör det.
    Du får hitta någon att fråga. Jag skulle dock gissa på att både de väldigt unga och de betydligt äldre helt enkelt hoppas på att inte bli upptäckta av pöbeln.
    Och jag tror inte de väldigt unga har förmåga att tänka så långt. Jag lägger allt ansvar på de gubbar som tänder på småtjejer.
  • Lingonflickan
    Digestive skrev 2010-09-15 22:00:29 följande:
    Nej, självklart inte. De brukar berätta för sina föräldrar att de har tänkt att ha efterlängtad och ytlig sex i ett billigt hotellrum med en betydligt äldre människa innan de blir avvinkade vid ytterdörren. Solig

Gört. Vart ansvaret hör hemma i dessa sexuella möten har jag knappast ifrågasatt.
    Det där tar jag inte ens på allvar, vår diskussion är över.
  • Lingonflickan
    Digestive skrev 2010-09-16 15:09:50 följande:
    Du sa att väldigt unga människor inte klarade av att hålla deras sexuella möten med betydligt äldre som hemligheter på grund av bristande kognitiv förmåga och jag gav ett exempel - inbäddat i sarksasm - på hur det i sådant fall kunde se ut. Tar du inte dig själv på allvar?
    Jag har aldrig pratat om hemlighetshållande.
Svar på tråden 100 000 per knull